Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Nissan GT-R 2011
1, 2   >>
14981 besök totalt
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 149


Trådstartare
Körde bilen helt standard förutom Toyo R888or på Ringen under 2012 och har nu uppdaterat lite. Mer planer finns dock.

Motor/prestanda: Standard 530hk med ny 3" MP.

Växellåda: Förstärkt med Dodsonprylar och Dodson växellådsolja.

Chassie: KW sleeve kit

Bromsar: PFC 405mm skivor och PFC 08 bromsbelägg runt om.

Exteriör: Standard

Interiör: Sparco EVO 1, Heigo båge, Sparco 4pkt bälte.

Fälg/däck: Original GT-R från 2010 med Toyo R888 285/315-20

Utsortering på Nordslingan startar 5 April, men jag hoppas att detta kommer fungera bra.

Framtidsplaner är mer effekt, ev växellådskyl, ny läpp för bromskylning och lite prylar från Whiteline för möjlighet att ställa mer camber.

Mvh Andreas



_________________
Andreas Sjöström

BTG 07:42
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715



Blir det GT-R träffen på Nür nästa helg..Sköj! Tur det inte var denna helgen...Snökedjor på typ..

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare

Käkar Ringen till frukost den där thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Andreas S
Göteborgstrakten
Här sen Aug 2006
Inlägg: 21



Peo.K skrev:
Blir det GT-R träffen på Nür nästa helg..Sköj! Tur det inte var denna helgen...Snökedjor på typ..


Javisst, kommer du också?

_________________
Andreas Sjöström
Citera
Andreas S
Göteborgstrakten
Här sen Aug 2006
Inlägg: 21



Magnus Thomé skrev:
Käkar Ringen till frukost den där thumbs up


Den gör sig riktigt bra på Nordslingan helt klart. Hoppas jag får några "fria" varv i år

_________________
Andreas Sjöström
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715



Firar födelsedagen i huvudstan så jag får avstå, Har dock några kompisar som skall åka ner (dock ej med GTR)
Hoppas ni får det kul !

Andreas S skrev:
Peo.K skrev:
Blir det GT-R träffen på Nür nästa helg..Sköj! Tur det inte var denna helgen...Snökedjor på typ..


Javisst, kommer du också?

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 149


Trådstartare
Hem(?)kommen från Ringen.. vill bara tillbaka.

Besöket var kallt, regnigt och en asfaltstemp på -3 till +10 grader. Lite blandad fukt på banan som vanligt.

Under fredagen kördes tre varv, 8:30, 8.06 och 7.50. Nytt PB med 15s. Och då tog jag inte direkt i på massor av ställen.

Lördag söndag var för mycket folk för att åka fort(dock loggade en kompis 7:47 på ett varv då jag åkte ikapp honom) men tog inte tid själv. Men, under ett lugnt varv blev jag omkörd av en Viper ACR Hennesey och en M3 GT4. Nu jävlar tänkte jag och döm av min förvåning när jag vid flertal tillfällen fick bromsa för att inte köra in i BMWn..

Nu ser jag fram emot nya däck och nästa resa 26/4. Ses vi där?

_________________
Andreas Sjöström

BTG 07:42
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256



Där var en hel del GT-R'er på ringen i helgen, och mer eller mindre alla körde på som fanken ;D. Vart nere hela helgen och körde hyr-swiftar. De sista två timmarna i söndags vart helt magiska, lite folk och strålande sol! Passade du på och köra något på GP-sträckan? Lyckades köra en bit under tio minuter med swiftarna från rent4ring, vart väldans nöjd med det då jag avverkat ett tiotal varv bara. Beroendet växer bara mer och mer efter besöken :P.

_________________
Martin Nymberg
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare

Andreas_S skrev:
Hem(?)kommen från Ringen.. vill bara tillbaka.

Besöket var kallt, regnigt och en asfaltstemp på -3 till +10 grader. Lite blandad fukt på banan som vanligt.

Under fredagen kördes tre varv, 8:30, 8.06 och 7.50. Nytt PB med 15s. Och då tog jag inte direkt i på massor av ställen.

Lördag söndag var för mycket folk för att åka fort(dock loggade en kompis 7:47 på ett varv då jag åkte ikapp honom) men tog inte tid själv. Men, under ett lugnt varv blev jag omkörd av en Viper ACR Hennesey och en M3 GT4. Nu jävlar tänkte jag och döm av min förvåning när jag vid flertal tillfällen fick bromsa för att inte köra in i BMWn..

Nu ser jag fram emot nya däck och nästa resa 26/4. Ses vi där?


Avundsjuk? Jag?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 856



Var är alla bilderna på denna underbara bil?

, Per

_________________
Per Axblom
Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 149


Trådstartare
Twinsturbo skrev:
Där var en hel del GT-R'er på ringen i helgen, och mer eller mindre alla körde på som fanken ;D. Vart nere hela helgen och körde hyr-swiftar. De sista två timmarna i söndags vart helt magiska, lite folk och strålande sol! Passade du på och köra något på GP-sträckan? Lyckades köra en bit under tio minuter med swiftarna från rent4ring, vart väldans nöjd med det då jag avverkat ett tiotal varv bara. Beroendet växer bara mer och mer efter besöken :P.


Jag avverkade nog 40 varv under helgen, så du blev förhoppningsvis omkörd av mig 9:20 har jag klarat i en Swift men där finns mer att hämta. Roliga bilar

Inget på GP-sträckan denna gång.

_________________
Andreas Sjöström

BTG 07:42
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256



Omkörd blev vi av dig ja! Sjukt i vilka hastigheter man blir omkörd, ibland knappt en meter till marginal . Swiftarna är oväntat roliga med sina 136hk eller vad det är, ska ner och köra lite till i mitten av juli! Ska nog sikta på vardagskvällarna då dock.

_________________
Martin Nymberg
Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 149


Trådstartare
Twinsturbo skrev:
Omkörd blev vi av dig ja! Sjukt i vilka hastigheter man blir omkörd, ibland knappt en meter till marginal . Swiftarna är oväntat roliga med sina 136hk eller vad det är, ska ner och köra lite till i mitten av juli! Ska nog sikta på vardagskvällarna då dock.


Var inte meningen om det blev snävt ngn gång, jag anser mig ha bra marginal. Det var inte du som blockade mig från Schwedenkreuz till efter AF?

Vardagar FTW!

_________________
Andreas Sjöström

BTG 07:42
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256



Meningen var absolut inte att påstå att det var du som var nära.. Någon tyskreggad gt3rs var det som mer eller mindre skrämde skiten ur mig. Jag tror faktiskt inte det var jag som blockade . Brukar nästan ha mer koll bakåt än framåt(känns det som) då man själv vet hur det känns att ha någon framför sig, framförallt när man i en motorstark bil har en slö kärra framför. Hade en 996 framför mig från Luxemburg ända från Hatzenbach till af , kanske var så att han inte ville se sig omkörd av en swift för släppa förbi kunde han inte!

_________________
Martin Nymberg
Citera
Andreas S
Göteborgstrakten
Här sen Aug 2006
Inlägg: 21




_________________
Andreas Sjöström
Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 149


Trådstartare
Just det, satte en 07:42 BTG på Turistkörningen senast. Kul

_________________
Andreas Sjöström

BTG 07:42
Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 149


Trådstartare
Insett att effekten räcker till, lika så bromsarna. Men chassiet kanske är en smula mjukt.

Vad skall man ha?

KW?
Öhlins?
JRZ?
Moton?
Bilstein?
Annat?

Bilen rullar 90% på bana så komfort är nerprioriterat

_________________
Andreas Sjöström

BTG 07:42
Citera
Newbeach
Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 129



Klart du ska stödja svenskt hantverk!

_________________
Christoffer N
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



KH kan nog klura till nåt.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 149


Trådstartare
Har kontakt med Raeder Motorsport, Öhling och KW, får se vad det kan mynna ut i

_________________
Andreas Sjöström

BTG 07:42
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715



Jag åkte med Öhlins R&T och tyckte det funkade bra, hade kanske önskat en något hårdare sättning ändå.
För mer inriktning på bana hade jag nog valt ett KW Clubsport/Competition.

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Nissan GT-R 2011
1, 2   >>
14981 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande