Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Citroen DS3 THP155+ Sport
2475 besök totalt
mover
Kungsängen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Ny medlem. Kul att vara här! :-)

_________________
Stefan Ardelin
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Välkommen! Kul bil! De kör ju hel racingserie i Danmark med de där så det borde finnas kul delar till den?

_________________
Magnus Thomé
Citera
mover
Kungsängen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Tack så mycket, roligt att vara här. Jag är nybörjare både på forumet och på bana. Har varit ett par svängar på Gotland Ring tillsammans med jobbet, och har efter det fått blodad tand. Det stämmer att det i Danmark finns en DS3 Cup där man utgår från just denna bil. Hittills har bilarna chipats till ca 190hk, men det verkar finnas en uppdatering på gång där det talas om runt 215hk. Dock körs cupen i Danmark med vanliga växellådor, annars hade det kanske funnits en chans att bilarna här i Sverige kunde köras tillsammans med Clio Cup. Vi får se hur mycket jag kommer lägga ned på bilen, men jag ska iaf försöka hitta en uppsättning billiga (och bra) r-däck, eftersom orginaldäcken passar bättre på väg än på bana. Frågan är bara vad jag ska satsa på så här första gången? Funderar också på att byta till bättre bromsvätska, men vet inte om det är någon idé? Sen skadar det väl inte att sikta på fler hästar... Premiärtur hoppas jag ska ske på Gotland i slutet av maj, så jag hoppas jag hittat det jag behöver till bilen tills dess. Hur som helst, kul att vara här som sagt!

_________________
Stefan Ardelin
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Vi ska vara i DS3-Cup i år. Och det går en tävling i Sverige och en i Norge.
Sturup 25-26 Maj
Rudskogen 8-9 Juni