Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 (såld) | << 1, 2 4 besök senaste veckan (15526 totalt) |
GOC931: Varför kör du inte med PCS Racing istället? Nästan halva priset och minst dubbelt så mycket åka och ett skapligt startfält i klass 3.................. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
MGCC' klubbrace är liksom inte så dyra.... det är ju det det handlar i denna tråden Dessom har jag för mig att Goran inte har bur i bilen, eller? _________________ Pär Hylander |
||||
Hej
FSN: Tack för inbjudan. Pär har rätt, jag har bara båge i bilen. Kan inte PCS Racing reglerna riktigt. Det enda jag vet är att jag måste lätta en hel del för att ligga rätt. Ligger redan nu ca 50 kilo för tungt, men har skaffat lös bakruteram för lättning bak och ska skaffa glasfiberhuv till nästa år. Måste man inte köra på Michelin Cup-däck i PCS racing? Jag har redan schyssta Toyo Trampio som jag sliter på i år också. Nästa år får vi se. mvh Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
Pär: Har du koll på vad det krävs av MGCC för att få åka
Hjälm? Peltor eller mc hjälm Vad gäller det med skyddskläder heltäckande bomulskläder med nomex underställ + hanskar eller folkraceoverall + nomex + hanskar skor ? fia eller vanliga med lädersula _________________ Hälsn Anders Holmquist |
||||
Jag är alls säker faktiskt, tror mig ha hört att t.ex folkraceoverall är ok. Tror att det krävs Peltorhjälm. Osäker på det andra. Saxat ur reglementet på www.mgcc.nu, och det blir man ju inte klokare av. Reglemente för MGCC:s klubbmästerskap Roadsport A - enligt Clubmen's formula Roadsport B - enligt Clubmen's formula Roadsport C - enligt Clubmen's formula Historic- Bilar tillverkade t.o.m. 1965. ID-handling krävs ej, däremot måste bilarna vara tidsenliga. RS-Modsport o.Racersport 1800. Licens Engångslicens kan utfärdas vid behov. Vagnbok Krävs ej. Förarens utrustning Godkänd skyddshjälm, handskar, racingoverall, skor av läder/flamsäkert material. Skyddsbåge/bur obligatorisk i bilar utan bärande takkonstruktion. Dock inte i Historic-klasserna A-E t.o.m. 1961 års modell. Bälten Minst trepunktsbälten. I Historic-klasserna A-E inget krav. _________________ Pär Hylander |
||||
Hej Anders
På MGCC's möten är det inte lika hårt med klädseln som i Sportvagnsmästerskapet men hårdare än på Porscheklubbens möten, vad jag sett. Du ska ha heltäckande bomullsklädsel och skor med lädersula. Hanskar och hjälm ska också vara reglementsenliga. Bur eller båge är valfritt. Har sett bilar utan något alls, dock har dem varit täckta. Öppna bilar har alltid båge. Här kan du kolla vilken klass du hamnar i med hjälp av Peter Utzons roadsporträknare: http://hem.passagen.se/utzon/Roadspo Lätt att ha koll på klassen. Hör av dig om det är något du undrar över. mvh Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
Skrivet: 1 Maj 19:01:28 Rubrik:
Kanske inte banåka men man får ju se till att familjen också tycker att det här med sportbil och banåka är ok Bilder från MGCC:s vår rally Morgan bilar innan start 2x Super Seven 924 och 944 vid starten på Svaneholms slott Bilar vid slutpunkten i Smygehuk _________________ Hälsn Anders Holmquist |
||||
Så har man gjort banåkarpremiär för i år med PCS på Knutstorp.
Knutstorp är en kul bana att köra mycket upp och ner över krön och broms i utförsbackar vilket gör att det utmanade att prova olika tekniker på banans olika delar ngk, hårnålen, liton, osv. Det är alltid lika skoj att att på morgonen rulla in i depån och se vilka ansikten man känner igen och listan blir längre och längre vilket gör att de man hinner prata med ofta blir de man kör tillsammans med för dagen. Denna gång grupp R1:A Ulf Krahn, Dan Hovang, Björn Larsson och Mats Hall ser även en guld färgad 968 som jag mistänker tillhör Anders Larsson Hinner även prata med Christian Merheim och Anders Borg Dagen startar med förarmöte och bangenomgång sektionsvis vi får 4 st fina körpass den här dagen får tillfälle att prova min nya topplagringar till fjäderbenen och de gör skillnad borta är den understyrning jag åkt med tidigare styr fint in i kurvorna och håller spåret utan att ploga känns bra. jag blir lika förvånad vaje gång att farten i gruppen är så jänm visst finns de som åker fortare änn andra och farten nerför starrakan är olika men om man ser till hur det ser ut på bil materialet i ledet från min 924:a till GT3:or på morgonen så är skilnaderna inte överdrivet stora. _________________ Hälsn Anders Holmquist |
||||
Stämmer bra det...jag hejade nog till lite på dej inför sista? körpasset när jag insåg att iaf bilen såg väldigt bekant ut Missade dock bla. vem Borg var..ovanligt många härifrån rejsa iaf _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport |
||||
Ja då lider säsongen mot sitt slut och det har blivit lite mindre banåka en var det var tänkt
men det positiva eller kanske negativa är att banåkat har smittat över på sonen Så nu blir det kart ett tag framöver micro heter klassen och en helt ny värd med tvåtaktsmotorer och 9- 10000 varv öppnar sig Andre klar för banan I depån innan ett körpass på banan Är du inte klar snart ? Kompisarna har ju kört ett helt varv men kul är det _________________ Hälsn Anders Holmquist |
||||
Men visst är det kul när de närmaste förstår tjusningen med motorsport?
Jag försöker väl som vanligt hålla dig kvar i 924-världen, har en lista med "dumma frågor" att skicka över lite senare i höst. Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Till Salu
Porsche 924 Targa -76 P.g.a andra projekt säljer jag min 924 den har varit i min ägo sedan -91 och blivit renoverad och servad efterhand det finns mycket kvitton (från -88) karossen har rullat över 35.000 mil motorn är bytt för 5000 mil sedan (-93) nytt block med nya ringar och ojlepump+topp från äldsta motorn med ny kamm (-01) växellådan är bytt för 1000 mil sedan (-03). I år har det kommit på nya skivor med lager fram ,trummor och bromsrör bak, ny bromsolja och 2 nya r-däck fram, gått 3 banmöten bilen är byggd för bankörning sänkt och uppstyvad mer info finns på https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Det följer med lite reservdelar som t. ex belägg, krängare, kamrem, orginal fälgar, insugnings rör och orginal kam Bilen är värderad av försäkringbolaget till 32.000:- besiktigad i aug 04 utan anmärkningar Den är till salu för 28.000:- eller bud Anders Holmquist PCS 6331 Tel bostaden 040 30 41 94 Mail: Anders.holmquist@kfsab.se _________________ Hälsn Anders Holmquist |
||||
Andra Projekt?? Är det nån GT3 dräpare på gång eller lämnar du Porsche träsket???? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 (såld) | << 1, 2 4 besök senaste veckan (15526 totalt) |