Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Volvo S40 JTCC 1997
9 besök senaste veckan (8227 totalt)
mv1313
Borås
Här sen Maj 2011
Inlägg: 38


Trådstartare
Säljer en fin Volvo S40 som varit en JTCC bil. KBT bur och Öhlins dämpare. Det följer med en extra växellåda, 4 dörrar, lite lampor och annat. Motorn som en gång var plomberad ligger på pall och saknar kolvarna då en "proffsmekaniker" i min omgivning inte har dom kvar. Allt annat finns till motorn så fixa fram dessa dyra kolvar och motorn blir som ny igen. Varför den inte sitter i får ni ringa om då jag inte orkar ta den tragiska händelse i skrift;) Idag sitter det en orginal 2.0 sug motor på 140 Hk i den.
Bilen ska bort så kom med bud. Allt över 35 000 ser jag som ok pris...
Jag har kört några långlopp med bilen men mest varit på trackdays med den och den fungerar riktigt bra. Passa på och köp en billig driftsäker racingbil som gör att man kommer till alla racing träffar. Vagnsboken har gått ut och sista gången jag besiktigade bilen var 2011.





Ring gärna för mer information
Magnus Viktorsson
0703252527

_________________
Magnus Viktorsson
Citera
mv1313
Borås
Här sen Maj 2011
Inlägg: 38


Trådstartare
Upp och hoppa.

_________________
Magnus Viktorsson
Citera
mv1313
Borås
Här sen Maj 2011
Inlägg: 38


Trådstartare
Gör ett sista försök att låta någon annan ta över bilen innan jag ställer in den för vintern.
Kom och köp:)

_________________
Magnus Viktorsson
Citera
mv1313
Borås
Här sen Maj 2011
Inlägg: 38


Trådstartare
Gör ett sista försök att låta någon annan ta över bilen innan jag ställer in den för vintern.
Kom och köp:)

_________________
Magnus Viktorsson
Citera
mv1313
Borås
Här sen Maj 2011
Inlägg: 38


Trådstartare
Gör ett sista försök att låta någon annan ta över bilen innan jag ställer in den för vintern.
Kom och köp:)

_________________
Magnus Viktorsson
Citera
mv1313
Borås
Här sen Maj 2011
Inlägg: 38


Trådstartare
Är det någon som har lust att hjälpa mig att ta fram bilen från vinterförvaringen...
Kom med ett bud. Bilen fungerar fint men med en 140 standard motor i. Den riktiga JTCC motorn går att få ihop igen då allt finns utan kolvarna. (Som en vän slarvade bort under hans flytt:(
Kom med bud men gör mig inte för ledsen.

_________________
Magnus Viktorsson
Citera
skagersten
Örebro
Här sen Sep 2009
Inlägg: 385



hej.nagra fragor.Vad var det for motor och effekt nar den tavlades i jtcc?
sitter det riktig quaifediff i den?
Vad sitter det for bromsar?
mvh Stefan.

_________________
Stefan Skagersten
Citera
mv1313
Borås
Här sen Maj 2011
Inlägg: 38


Trådstartare
Hej
Jag är ingen expert på området men jag tror det var en sugis på 185 Hkr som volvo tog fram. Rätta mig om jag har fel. Sedan så är det standard låda utan diff. Bromsarna är standard men med kylning och racebelägg. Stålomspunna bromsslangar sitter också på den.

_________________
Magnus Viktorsson
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2481



Kan fylla på med lite mer info.
Stämmer att det var en 2.0 sugmotor, ca 185 hk uppgavs, togs fram av Ultra Motor så de kan säkert fixa fram nya kolvar.
Lådan är standard JB3 eller JC5 från någon av sugmotorerna, dvs ej M56, utan diffbroms.
Bromsarna är standard med ABS (vet inte om den är omprogrammerad), dock uppdaterades bilarna med fas 2 bromsar, tror de gick från 256 mm till 282 mm (om mitt minne stämmer). Vet naturligtvis inte om denna bil är uppdaterad.
Bromsarna är det bästa med bilen, framför allt efter uppdateringen. thumbs up

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
mv1313
Borås
Här sen Maj 2011
Inlägg: 38


Trådstartare
Kör en vända till här och hoppas att någon ska nappa på erbjudandet. Om ni kommer och hämtar bilen så finns även en Volvo V40 2,0T från 1999 med i köpet. Bilen har regpapper men är inte besiktigad. Plocka motorn och lådan till racerbilen eller fixa till bilen så kör du turbo i sommar..

_________________
Magnus Viktorsson
Citera
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Volvo S40 JTCC 1997
9 besök senaste veckan (8227 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande