Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Harrys laptimer - ANDROID logger+video
<<   1, 2
36591 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Körde den nya versionen med videoinspelning i onsdags. Ska få ut loggar o video o ladda upp. Återkommer.

Under tiden har jag två undringar:


- Jag fick aldrig upp Vmin och Vmax på displayen när jag körde. Jag kunde inte hitta någon inställning som skulle ändras för att få igång det. Vad gjorde jag för fel?



- Sen undrar jag hur Harry tänkte när vissa element på skärmen inte får plats och inte går att scrolla, inte som jag lyckades iaf. Som här tex. Det går inte att köra denna i portrait, den är låst till landscape så vitt jag kunde se.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mange

Här sen Jul 2003
Inlägg: 1141



Körde med Android versionen förra helgen på Mantorp, funkade tyvärr skit..

Fått till 4 varv på film utan 20, den buggade ur sjutielva ggr under dagen..

Även loggningen med OBD funkade ibland oxå. Har ni andra oxå problem, kör med senaste Android mjukvara i nallen..

Men de var som funkade var lite kul

_________________
Magnus Wideman

Nya VW Golf MK8 R Performance Pack

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
https://www.instagram.com/faceliftgt
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032



Går det att få ut filmen och samtidigt få med "loggningen" på skärmen också?

Har just lyckats att få ut en massa film men det är lite jobbigt att bara se framfarten utan info.

Kör petrolhead edition.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Humle skrev:
Går det att få ut filmen och samtidigt få med "loggningen" på skärmen också?

Har just lyckats att få ut en massa film men det är lite jobbigt att bara se framfarten utan info.

Kör petrolhead edition.


http://www.gps-laptimer.de/Video.html

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
TurboCD
Vänersborg
Här sen Sep 2013
Inlägg: 8



Har nu testat Androidversion med Grand Prix-utgåvan och det verkar mycket lovande. Några saker som jag dock funderar på.

- Jag är medveten om att en extern GPS-enhet är optimalt, kör intern 1 Hz nu. Dock fick jag det motsatta problemet när jag gjorde overlayen i appen att GPS-filen verkar ligga före videofilen ganska märkbart, ca 1-2 sekunder, vilket känns sådär. Det blev extra märkbart när hastigheten ökade innan man ens kommit ur kurvan på videon. Hur kan man justera detta?

- Är man låst till att göra overlayen med appen?, jag använde Racerender tidigare vilket var trevligt då man kunde laborera lite med mätaruppsättningen som man ville. Försökte hitta datafilerna i programmapparna men kunde ej hitta dom, så antar att den möjligheten inte finns att plocka datafilen separat till datorn.

Bytte till denna från aLaprecorderHD mest på grund av att denna hade Full-HD stöd men även till viss del för att utvecklingen av den andra verkade stannat av.

Edit: Jag har efter lite pysslande fått svar på båda mina frågor. Att GPS-data kom för sent berodde på att i början på videonispelningen så hängde sig kameran i 5,41 sekunder (fast ljud och data började då rulla). Detta gjorde att det blev extremt fel i synkroniseringen mellan video-ljud-data.
När det gäller min andra fråga så hittade jag symbolen med en uppåtpil på vid vyn där man kan titta på enskilda varv. Där var det bara att trycka och så exporterar man de dataformat man önskar till mail eller dropbox.

_________________
Daniel Bengtsson

Saab 9-5 2,3T Aero replica -02
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



tja
kollade lite på denna i playbutiken utan att riktigt förstå.

jag vill bara ha en funktion att mäta tiderna, har igentligen ingen plats att ha telefonen "framme" (formelbil)

kan man med den här (elller någon annan) slå igång appen, stoppa telefon i fickan å sen ta fram den igen när man är tillbaka i depån å se allla tider (igebntligen bara varvtiden jag ör ute efter)

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706



Utan att ha extern gps så kan du inte ha den i fickan, då hittar ju inte appen sina triggers på vart en ska mäta tiden.

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



trocade skrev:
Utan att ha extern gps så kan du inte ha den i fickan, då hittar ju inte appen sina triggers på vart en ska mäta tiden.


men det lär funka om jag skulle ordna en hållare att ha den sitta "igång?

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

knotan skrev:
trocade skrev:
Utan att ha extern gps så kan du inte ha den i fickan, då hittar ju inte appen sina triggers på vart en ska mäta tiden.


men det lär funka om jag skulle ordna en hållare att ha den sitta "igång?


Japp!

_________________
Magnus Thomé
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Är den enkel att använda. Eller måste man vara datatekniker för att få den att funka??

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Det är på mantorp det gäller om det gör någon skillnad.

Vad händer om det ringer när man kör,stannar det då?-
Isåfall kan jag stänga av ingående samtal eller sätta flygplansläge??

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



jag hittade en manual på youtube och det verkar ju ganska simpelt.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
AZAD
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 256



Jag har kört harrys några år och med olika telefoner.
Jag sätter alltid på flyplansläge när jag kör. Jag brukar även köra med en extern qstarz bt-q818xt.

_________________
//Rahel Azad
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2493



Jag har trubbel att få Harrys (grand prix) på en Nexus 5 att fungera tillsammans en Gopro hero 3+ .

Jag har ställt in Gopro under harrys i settings/multicam. Men gopro börjar aldrig spela in när jag väljer video och record.
Finns det något sätt att verifiera i Harrys att den hittat gopron ?
Är det meningen att Heron skall synas under sensor list också ? För det gör den inte.


/B

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2493



Det löste sig, det verkar varit i android att efter att ansluta mot gopros wifi var jag även tvungen att kryssa i en fråga från telefonen att fortsätta använda detta nätverk trots att ingen Internet fanns.

Nu startar gopro spelar in samtidigt med harrys :-)

/b

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Harrys laptimer - ANDROID logger+video
<<   1, 2
36591 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande