Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E36 328 med V8 - TAnu Unlimited
<<   1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15   >>
104 besök senaste veckan (152565 totalt)
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851


Trådstartare
E.Svensson skrev:
Newberg skrev:
Men de står inget där (i länken) om att de är 95db som gäller på BoS? Om så är fallet, så är de ju extremt sent att meddela om de nu! Hur många av dom ca 100 som anmält sig tror du vet om de? Förra året va de fritt, och detta event har ju marknadsförts lite som "same as last year" med några mindre ändringar, där har ju inte detta nämnts.


Dom har väl fortfarande inte informerat om det? Jag maila och frågade för 2½ månad sen eftersom jag antog att det var 95db eftersom det gick under SBF, och så var fallet....

Fattas väl ganska mycket info? Står ju ingenting om vad som krävs utav bilen förutom att det ska vara en BMW...


Jo, fattas väldigt mycket info tråkigt nog, synd när de är ett sånt bra event annars

_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439



Så här har Arne Skaale svarat på Facebook nu:

"Ni kan vara lugna gällande ljudnivån. Har precis fått info gällande det. Frågor ställs direkt till info@mantorppark.com, inte här."

Så det verkar ju finnas någon slags dispens ändå.

_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851


Trådstartare
02Mattias skrev:
Så här har Arne Skaale svarat på Facebook nu:

"Ni kan vara lugna gällande ljudnivån. Har precis fått info gällande det. Frågor ställs direkt till info@mantorppark.com, inte här."

Så det verkar ju finnas någon slags dispens ändå.


Japp, de verkar vettigt. Jag har även mailat Max Lundgren för att få något officiellt men inte fått något svar än.

_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104



Newberg skrev:
02Mattias skrev:
Så här har Arne Skaale svarat på Facebook nu:

"Ni kan vara lugna gällande ljudnivån. Har precis fått info gällande det. Frågor ställs direkt till info@mantorppark.com, inte här."

Så det verkar ju finnas någon slags dispens ändå.


Japp, de verkar vettigt. Jag har även mailat Max Lundgren för att få något officiellt men inte fått något svar än.


Skulle vara intressant att få veta vad för sorts dispens dom har fått... menmen roligare när det låter

Kanske skulle sätta på rensade burken på min...

Någon utav er som mailat och frågat Max Lundgren nu? (slipper jag också göra det isåfall...)

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851


Trådstartare
Ja de tycker jag du ska göra

Inte fått svar på mitt mail tyvärr. Men verkar ju som Track Monday kör 105db? Och har för mig att jag läste att dom hade 20 dagar förra året utan ljudkrav. Är säkert väldigt invecklat hur mycket de får låta hur ofta osv, någon uppgörelse mellan banan, SBF och kommunen/grannar med stöd av nån miljöbalk. Men vore helt klart intressant å veta hur de är.

_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851


Trådstartare
Allt är tillbaks på sin rätta plats, nya vätskor i motor å bromsar, så har de körts shakedown idag. Allt verkar lira som de ska, å en sväng förbi vågen visade på 1120kg utan förare å tom tank. Mycket nöjd, finns väldigt mycket mer vikt att spara! Tyvärr ingen bild på de då mobilen som vanligt supit upp allt i batteriet


Bjuder istället på en bild på min andra sommarbil som tagit en del tid under våren Även de ett work in progress:

_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104



Newberg skrev:
Ja de tycker jag du ska göra

Inte fått svar på mitt mail tyvärr. Men verkar ju som Track Monday kör 105db? Och har för mig att jag läste att dom hade 20 dagar förra året utan ljudkrav. Är säkert väldigt invecklat hur mycket de får låta hur ofta osv, någon uppgörelse mellan banan, SBF och kommunen/grannar med stöd av nån miljöbalk. Men vore helt klart intressant å veta hur de är.


Track Monday kör SMA(=105db)
Men BoS körs ju under sbf, och dom tillåter ju inte mer än 95... är väl så att dom bara skiter i det då troligtvis, fast bra det

Återkom gärna med vad max svarar, så jag vet vilket system som ska hängas upp

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104



Fy fan... flugvikter :P
Min bil vägde 1420... då har jag visserligen dörrsidor, innertag och fluffiga mattor kvar, men du har ju bur som säkert väger lika mycket som det.
Kommer gå undan på lördag! Du kör slicks eller?

Newberg skrev:
Allt är tillbaks på sin rätta plats, nya vätskor i motor å bromsar, så har de körts shakedown idag. Allt verkar lira som de ska, å en sväng förbi vågen visade på 1120kg utan förare å tom tank. Mycket nöjd, finns väldigt mycket mer vikt att spara! Tyvärr ingen bild på de då mobilen som vanligt supit upp allt i batteriet


Bjuder istället på en bild på min andra sommarbil som tagit en del tid under våren Även de ett work in progress:

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851


Trådstartare
Får jag svar av Max så skriver jag de, men gissar att jag inte kommer få nått då han antagligen varken vill dementera eller bekräfta uppgifterna om dom ser genom fingrarna på ljudnivån nu på lördag.

Slicksen är på Hoppas dom räcker en hel dag bara. Buren väger runt 40kg, ca 20meter rör i just nu och dom väger ca 2kg/metern, grovt räknat. Däremot styvar ju den upp en del och borde förbättra greppet, vilket knappast fluffiga mattor gör :P

_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
GTIDave
Kungsbacka
Här sen Jul 2007
Inlägg: 808



1120 kg låter inte illa alls med bur. Vad väger den original?

Mantorp på lördag ser jag, då ses vi

_________________
David Jovén
BMW M3 3,2 -96
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851


Trådstartare
Jadu, nu är de här en 318is från början, tjänstevikt 1370kg. Räkna bort förare å soppa på de så har man typ 1250kg. Nu har ju jag 328 motor å zf låda istället för 318is motor+låda, vet inte vad de skiljer i vikt där tyvärr, men kikar man på en 328 coupe så har den (iaf den jag kollade på) en tjänstevikt på 1440kg, så kan väl gissa att den större 328 drivlinan väger lite mer. Men hur man än vänder på de så är jag väldigt nöjd med den vikten, och de finns bra mycke mer vikt att ta av!

_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1203



[quote="Newberg"]Allt är tillbaks på sin rätta plats, nya vätskor i motor å bromsar, så har de körts shakedown idag. Allt verkar lira som de ska, å en sväng förbi vågen visade på 1120kg utan förare å tom tank. Mycket nöjd, finns väldigt mycket mer vikt att spara! Tyvärr ingen bild på de då mobilen som vanligt supit upp allt i batteriet

Grattis måste va 5-2 metoden? Ca 100 kg mindre än min.

_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851


Trådstartare
Uffe24 skrev:
Grattis måste va 5-2 metoden? Ca 100 kg mindre än min.


Tackar, 50kg utav de kommer ju direkt från att jag har M52 motor å du har S50, tunga pjäser dom där M3 motorerna Dock har väl du ca 70hk mer än mig i din 3.0 då.

_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851


Trådstartare
Har man inget bättre för sig såhär kvällen innan avfärd kan man ju alltid bygga nytt soppasystem. Sagt och gjort så sitter där nu en catch-tank med dubbla externa pumpar och en deatschwerks intank pump.. Externa pumparna körs bara en i taget men alltid bra att ha en i backup om ena skulle dö, dom ska enligt leverantören ej klara E85... ja vi får väl se

Så nu borde fuel-starvation problemen vara ut världen så jag slipper köra med över halvtank på Mantorp!




_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1311



Snyggt och välbyggt bränslesystem thumbs up Hur låg nivå klarar man att köra med detta system? Till helt tom?

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851


Trådstartare
frapp skrev:
Snyggt och välbyggt bränslesystem thumbs up Hur låg nivå klarar man att köra med detta system? Till helt tom?


Jag hoppas de! De lär visa sig på lörda

_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
E3-otto
Norrahammar
Här sen Aug 2005
Inlägg: 403



E.Svensson skrev:
Newberg skrev:
02Mattias skrev:
Så här har Arne Skaale svarat på Facebook nu:

"Ni kan vara lugna gällande ljudnivån. Har precis fått info gällande det. Frågor ställs direkt till info@mantorppark.com, inte här."

Så det verkar ju finnas någon slags dispens ändå.


Japp, de verkar vettigt. Jag har även mailat Max Lundgren för att få något officiellt men inte fått något svar än.


Skulle vara intressant att få veta vad för sorts dispens dom har fått... menmen roligare när det låter

Kanske skulle sätta på rensade burken på min...

Någon utav er som mailat och frågat Max Lundgren nu? (slipper jag också göra det isåfall...)


Jag fick svar att det inte är några ljudkrav den här helgen, när jag mailade mantorppark, dock inte av Max men av Anna
/Otto

_________________
Magnus Ottosson

Peoples Choice BOS 2015
Masterstarter 2011 2012 2:a
Kulbil: BMW 2800 -71
Kulbil glidare: 735ia -84
Bruksbil: BMW 323ti -00
Citera
Thornqvist
Norrköping
Här sen Dec 2013
Inlägg: 31



Ska bli kul att titta lite närmre på din bil imon! ska leta upp dig i depån och ta ett snack

_________________
Christian Thornqvist
Bmw 325 e36 sedan
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2766



Prydligt "snabbjobb" med bränslet så där i sista sekunden.

Var har du använt för filter!? såg lämpliga ut!


thumbs up

_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 325i E46 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 + BMW 118D E87
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104



Fan vad han gick bilen! thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851


Trådstartare
Thornqvist skrev:
Ska bli kul att titta lite närmre på din bil imon! ska leta upp dig i depån och ta ett snack

Lite sent å svara nu, men klart man ska komma förbi å snacka skit Osäker om dock om du faktiskt va de?


E21 Racing skrev:
Prydligt "snabbjobb" med bränslet så där i sista sekunden.

Var har du använt för filter!? såg lämpliga ut!


thumbs up

Dessa jag använt, tycker dom va väldigt prisvärda:
http://www.streetpower.se/bensinfilter/2050-branslefilter-8mm-slangans . . . .

Kan säga att systemet fungerar klockrent, hostade inte en enda gång innan tankmätaren stod på noll!


E.Svensson skrev:
Fan vad han gick bilen! thumbs up thumbs up thumbs up

Hehe tackar! Din bil går ju inte dåligt heller, synd att man inte såg mer av den på banan


Kan väl i övrigt säga att körningen gick klockrent, inga problem på hela dagen, fick in ett 60 tal varv, 42 av dom på torr bana. Däcken tog en hel del stryk under dagen i värmen, lära fixa en ny hög med slicks nu
Bästa tid 1.32.09, dock va de nog bara 3 varv på hela dagen som va fria, men inte tiden som räknas, de är kul att äntligen få köra på riktig bana igen

Måste säga att BMWSC som höll i bankörningen gjorde ett jäla bra jobb! Mycket bättre flyt mellan passen än förra året. Stor tumme upp till alla funktionärer och inblandade!

Nu ska jag leta efter fönsternät så man kan köra utan förar ruta, fy i helvete va varmt de vart i bilen med 30 graders värme å stekande sol...

Bilder och kanske nån film kommer senare

_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E36 328 med V8 - TAnu Unlimited
<<   1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15   >>
104 besök senaste veckan (152565 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande