Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Summer Meet 2013, 17 augusti
1, 2, 3, 4   >>
45333 besök totalt
fpn
Smålandsstenar
Här sen Apr 2008
Inlägg: 176


Trådstartare
Tro det eller ej men i år så friar Audi ClubSport 10 år! Detta ska såklart frias i sann ClubSport anda. Vi anordnar därför en heldag med aktiviteter på Linköpings Motorstadion innehållande massvis av bankörning för licensierade medlemmar, prova på för er som inte har licens med tillgång till instruktörer och en massa andra aktiviteter i anslutning till banan.
Så har du det minsta intresse för Audi och bankörning så ska du definitivt boka in den 17 augusti. Mer detaljerat program och tidsschema för dagen kommer att finnas på www.audiclubsport.se i god tid innan träffen.

Kostnad för bankörning:
För medlemmar i Audi ClubSport är träffen helt gratis (även ni som inte har licens, vi ordnar PR-licens)
För Audi förare som ej är medlemmar och som vill komma och testa bankörning är kostnaden 600: - (då ingår PR-licens och medlemskap i Audi ClubSport resten av året)
Titta och deltaga i övriga aktiviteter är givetvis helt gratis!

Anmälan för bankörning:
Detta för att underlätta incheckning, samt krav för Er som har Audi orginalförsäkring.

Skicka följande uppgifter till summermeet@audiclubsport.se
Namn, Adress, Tel.nr, Personnummer, Har du licens: (Ja/nej) , Bil (modell, år), Reg.nummer
Anmälan även på plats, men beakta att platserna är begränsade

Willkommen bei Freunden

Prel. tidsschema och information för bankörning

8.30 Träffen öppnar, säkerhetskontroll av bankörningsbilar
8.30-9.30 insläpp av utställande bilar, därefter i mellan bankörningspassen.
9.15 Förarmöte 1
9.30-12.30 Bankörning indelat i grupper.
12.30-13.00 Lunch
13.15 Förarmöte 2 för nyanlända
13.00-17.00 bankörning i grupper
14.30 omröstning på utställande bilar avslutas
15.00 Prisutdelning och dragning av priser bland deltagarna

Med reservation för förändringar av tider.

Vi kommer dela upp deltagarna i grupper efter erfarenhet, ett banpass varar i ungefär 20min.
Prova på bankörning kommer köra själva, de som har tävlingsbilar eller extrema byggen kommer få tilldelat egen bantid.

Gruppindelning
1. Gatbilar (gatlegal), sbf licens samt Audi/BMW försäkring gäller för denna grupp om du har det.

2. Prova på (ej licens) både besiktad gatbil samt icke besiktad gat eller race bil.

3. RACE bilar, sbf licens, gat eller race bil, valfria däck, även tidtagning tillåtet men här gäller inte Audi/BMW försäkring.

BILEN:
Presenning
Av miljöhänsyn måste alla fordon som deltar i aktiviteter på banan ha ett plastskynke eller liknande som fångar upp eventuellt spill från fordonen när mekaniskt arbete utförs på fordonen. Detta är ett krav från SBF.

Fordonet
Bilen ska vara skattad, försäkrad och besiktigad. Den måste även i övrigt uppfylla alla krav för att få framföras på vanlig väg. Den måste t.ex. ha ett godkänt mönsterdjup i däcken. Även EJ besiktigade bilar tillåts men klassas då som RACE bilar och kör i grupp 3 (PR grupp 2).

Cabbar / Öppna bilar
Cabbar är endast godkända med rundslagningsskydd och monterad hardtop. (skall vara original utrustning till bilen)

dB krav
Max 95 dB. Bullermätning utförs av banägaren

Besiktning
Fordonets skick kontrolleras så att den är lämplig och säker både för dig själv och också andra att framföras på bana.



FÖRAREN:
Licens
Du som förare skall uppvisa giltig licens för Racing. Körkort - Giltigt körkort skall uppvisas.

Klädsel
Minimikrav som förare är att man skall bära heltäckande klädsel av ej lättantändligt material (ex bomull). Använd ej material som smälter i händelse av brand (syntet). Klädsel ämnade för racing är givetvis ett ännu bättre alternativ.

Handskar
Handskarna skall täcka hela handen och skall vara av läder/mocka. Handskar ämnade för racing är givetvis ett ännu bättre alternativ.

Hjälm
Hjälm är ett krav och skall som minst vara av typ MC/Moped hjälm. Hjälm ämnad för racing är givetvis ett ännu bättre alternativ.

Bälte
Man måste ha säkerhetsbälte på sig under körning.
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Kul thumbs up
Skulle det mot förmodan bli plats över så kan jag tänka mig att klistra på ett temporärt Ådi-märke och bli smygmedlem

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Som långvarig ACS medlem, tycker jag det är helt fantastiskt att jag får köra bana gratis en hel dag samt att jag har gällande vagnskadeförsäkring!

Hatten av för ACS nuvarande styrelse ni gör ett grymt bra jobb, keep it up!thumbs up


Im on like Donkey Kong..

//U

_________________
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



Det här skall verkligen bli kul! Hoppas riktigt många uppmärksammar detta och tar chansen att träffas, trivas och köra bana under trevliga förhållande. thumbs up

Vi ses!

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
S6_johan
Hässleholm
Här sen Mar 2010
Inlägg: 493



KOMMER!!!!!!!!!!!!

Som det skall baxas runt på en gammal Ådi hela dagen!!
Skulle haft fatt i lite gridgirls med som kan stå och spola av gammalt garagedamm på bilen...

Detta kommer bli så jäkla skoj! Hoppas verkligen att många kommer både för att köra bana och njuta av fina Audis o trevligt sällskap, för det skall jag göra. Tycker det är skitkul att vi i våran klubb kan arrangera något sånt här!

_________________
Johan Rydh
Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler.
AudiClubSport
Citera
90q20v
Halmstad
Här sen Jul 2010
Inlägg: 263



Å, vad jag längtar.

Mina nya R-däck kom igår, de ska köras in på Mantorp om en vecka..
Har lagt skatteåterbäringen på andra värre åkafortgrejer med..
Dessa kommer nog måndag efter mantorp, jag går och väntar...
Aldrig tar det så lång tid som när man står och kollar på kaffet i automaten..
Motorn skiter.jag i nu..
Det får räcka med 170++
Bättre att sitta still ocj kvar på banan.
Får lära mig köra först...
Ska bli kul att komma till träffen med personlig skyddsutrustning till ett värde överstigande blocketpriset på bilen...
Sen att mim gått 20k mindre mil än dem, vad gör det??
Ska till gården i morgon och bygga underrede till nin sparco ergo.L , det är för halt i rs2 stolar...

Nordicaudi.com kommer också med representanter till träff ef n.
Det ska bli kul med en härlig blandning.av entusiaster.

Det är vi alla tillsammans som kommer göra denna träffen oförglömlig:)

Så här blev det sist som jag ordnade en träff
http://www.youtube.com/watch?v=GwFcKCTl-AQ

Ursäkta stavfelen, då första är från androiden

Mvh Emil

_________________
Emil Nilsson
Ordförande Audi Clubsport
Team Tidsoptimisterna Racing
Audi Club Sport
Citera
Apel6an
Ängelholm
Här sen Maj 2008
Inlägg: 62



Datumet är spikat. Får se om jag kan locka med en potentiell ACS-medlem.

Hasse

_________________
Hans Wännman
Kassör Audi ClubSport
hans.wannman@audiclubsport.se
Citera
Noren
Lindome
Här sen Apr 2008
Inlägg: 18



Då har jag fått tummen ur o betalat medavg. för iår
hehe får se vad frugan disel klarar på banan

Ta det vakert på sommarvägarna... många nötter där ute.

_________________
Har du aldrig varit av banan vet du inte var dina gränser går...
Audi ClubSport
Johan Norén
Citera
s2dennis
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 433



givet datum.
synd att det är en bit bort annars kunde man ju släpa dit allt man har.
om det kommer finnas tillfälle under dagen för rena racebilar så kan vi kanske hjälpas åt att locka dit några bilar som kan dra lite folk.
mvh dennis @ ace competition

_________________
Dennis Hansson
Lärare fordonsprogrammet Ängelholm
Förare/mek Guldgossarna Racing
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Grymt läste om detta först nu, var där i fredags o körde med min "RS8 limo" (då för 800kr)

600kr för icke medlem är lågt o bra pris för en ren Audi träff på en lördag thumbs up
Har anmält mig nu på mail.

Bild på mig från i Fredags på Sviestad.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
S6_johan
Hässleholm
Här sen Mar 2010
Inlägg: 493



RallyQuattro skrev:
Grymt läste om detta först nu, var där i fredags o körde med min "RS8 limo" (då för 800kr)

600kr för icke medlem är lågt o bra pris för en ren Audi träff på en lördag thumbs up
Har anmält mig nu på mail.

Bild på mig från i Fredags på Sviestad.


Gött! Mer jätteaudis till folket

_________________
Johan Rydh
Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler.
AudiClubSport
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Har ni bjudit in några företag att ställa ut racebil o visa grejor?

Annars kolla med tex:
CP-Service
Stertman motorsport
ACE
DBR
mfl..

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Nottoofast

Här sen Mar 2013
Inlägg: 34



Satan så sugen jag blev nu, måste kolla datum.

Rs4 b8'an borde få lite mantorp innan säsongen är slut, o 600kr var ju rena fyndet!

_________________
Per thörnblad
Citera
Nottoofast

Här sen Mar 2013
Inlägg: 34



Satan så sugen jag blev nu, måste kolla datum.

Rs4 b8'an borde få lite mantorp innan säsongen är slut, o 600kr var ju rena fyndet!

_________________
Per thörnblad
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



80s skrev:
Satan så sugen jag blev nu, måste kolla datum.

Rs4 b8'an borde få lite mantorp innan säsongen är slut, o 600kr var ju rena fyndet!


Fast nu är det Sviestad o inte Mantorp men en RS4 B8 funkar bra där med.. thumbs up

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006
Inlägg: 433



Hallojj! Det står prova på för ej licensierade förare,vad innebär det... delas dom upp i separat grupp vid bankörningen el kör dom bland licens folket med hjälp av "pr" licensen?
/Peter

_________________
Peter Bollnert
Kör skoda pickup
Kör Audi S1 replika
Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
fpn
Smålandsstenar
Här sen Apr 2008
Inlägg: 176


Trådstartare
audimotorsport skrev:
Hallojj! Det står prova på för ej licensierade förare,vad innebär det... delas dom upp i separat grupp vid bankörningen el kör dom bland licens folket med hjälp av "pr" licensen?
/Peter


Hej Peter

Vi kommer köra separata grupper, allt för att uppfylla licens- och försäkringskrav. Tänk på att om man har en vilande licens så är det inte pr-licens som är aktuellt utan då ska man istället lösa ut en engångslicens.
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Ett förslag då så ni drar mer folk..

Ni har 2 grupper en grupp för er med licens o försäkring o där era BMW vänner kör i som jag såg nu att ni bjudit in?

Den andra gruppen är PR/engångs licens med enbart Audi bilar men där får man även komma med icke besiktade bilar, race byggen "gatebil bilar" osv..
Finns flera balla Urquattro och spq byggen som bara kör gatebil för dom e inte helt lagliga..

Sen ska dessa 2 grupper ha lika mycke körtid för annars hoppar jag mfl. i PR gruppen över denna träff..

Är det genomförbart? för då lär ni få många fler anmälda samt in mer pengar...

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
fpn
Smålandsstenar
Här sen Apr 2008
Inlägg: 176


Trådstartare
RallyQuattro skrev:
Ett förslag då så ni drar mer folk..

Ni har 2 grupper en grupp för er med licens o försäkring o där era BMW vänner kör i som jag såg nu att ni bjudit in?

Den andra gruppen är PR/engångs licens med enbart Audi bilar men där får man även komma med icke besiktade bilar, race byggen "gatebil bilar" osv..
Finns flera balla Urquattro och spq byggen som bara kör gatebil för dom e inte helt lagliga..

Sen ska dessa 2 grupper ha lika mycke körtid för annars hoppar jag mfl. i PR gruppen över denna träff..

Är det genomförbart? för då lär ni få många fler anmälda samt in mer pengar...


Det är ungefär så som vi kommer att göra, dock så kommer det troligen bli tre grupper. En grupp med gatlegala bilar, men grupp med PR-licenser och en grupp med specialbyggen (t.ex. racebilar). När det gäller körtid så är jag ganska övertygad att alla kommer bli nöjda då vi har ca.8h bantid att fördela ut. Vi kommer dock för allas säkerhet besiktiga samtliga bilar så de är säkra att åka med på banan (det är inte så roligt att få någon annans ljuddämpare i framrutan )
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Okej men vad blir skillnaden mellan PR och Race gruppen?

PR är det gatlagliga bilar med gat däck osv?

Race blir racebilar med valfria däck, tillåtet med tidtagning osv?


Jag med kompisar som tillhör PR gruppen kör dock gärna i racebils gruppen, med tidtagning valfri däck osv.

3grupper betyder ju att man kör 15-20min sen får man stå i depå i 30-40min thumbs down

Med tanke på hur få anmälda det är så lär 3grupper bli 1 för mycke..
Blir ju dumt med nån grupp med bara 5 bilar i..

Ni kanske ska göra en lista där man får skriva i vilken grupp man vill köra i så ser ni hur fördelningen blir..
Börja att maila dom som anmält sig o fråga vilken grupp/grupper dom vill köra i.

Och gör detta NU för det e inte långt kvar och ni ska ju hinna gå ut med tidschema för dagen minst 1 vecka innan..

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
90q20v
Halmstad
Här sen Jul 2010
Inlägg: 263



Fredagen innan går en licenskurs av stapeln på just sviestad..
Gå den, ta licens, sen kan ni som har specialbilar få mycket egentid, då det säkerligen kommer besökare som vill kolla på just dessa bilar.
Har ni en vilande licens, max 5år gammal.
Gå med i klubben nu om ni inte är med i någon sbf klubb.
Kostnaden för körningen blir samma. Lös ut en engångslicens om ni inte vill teckna hela året nu i slutet av säsongen.
Jag har själv både sbf och sma licenser...

Arrangemanget är godkänt som träning för tävling.
Och klasserna får inte blandas, hur gärna jag och polaren än vill köra ihop.
Men han kör nog licenskursen veckan innan..

Jag vet att det kommer bli hur mkt bantid som helst.

Schemat håller på att arbetas med, men det är ett levande dokument, så förenklat blir det
Incheck
Förarmöte
Körning i grupper
Lunch med ev specialbygges egentid på banan förarmöte 2
Körning i grupper
Prisutdelning, och då troligen egentid på banan i pass..
Körning i grupper.

Vi kommer få köra mer än nog alla.

Troligen så kommer grupper och tid fördelas samma dag, då vi ännu inte vet hur många utanför klubben som kommer och vill prova på under dagen.
Men är vi 3 grupper blir det nästan 3h bantid var, och det är bra

Välkomna

_________________
Emil Nilsson
Ordförande Audi Clubsport
Team Tidsoptimisterna Racing
Audi Club Sport
Citera
Allmänt banåkaforum
Summer Meet 2013, 17 augusti
1, 2, 3, 4   >>
45333 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande