Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Summer Meet 2013, 17 augusti | << 1, 2, 3, 4 >> 45339 besök totalt |
Som jag förstod det så blir det dessa klasser:
1. Audi club sport förare, lagliga bilar, sbf licens samt Audi försäkring gäller för denna grupp om du har det. Men bilen måste vara i Trafik samt besiktigad för att få deltaga på bankörningen (gatlegal) 2. PR licens = aldrig haft sbf licens = både nybörjare samt erfarna, både besiktad gatbil samt icke besiktad gat eller race bil men ingen tävlings körning utan prova på.. (här gäller inte din Audi försäkring) Pris 600kr inkl medlemskap samt pr licens. 3. RACE klass du måste ha SBF licens = erfaren förare som vill köra fort, gat eller race bil, trimmad/olaglig osv. valfria däck, även tidtagning tillåtet men här gäller inte heller din Audi försäkring. Så alla som har vilande sbf licens måste aktivera den nu antingen betala årspris 520kr eller engångs licens 275kr men då måste ni även betala medlemskap i Audi Club Sport = 600kr Och då kör dessa i antingen grupp 1 eller 3 beroende på bil, däck osv. STÄMMER allt detta eller har jag förstått något fel? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
För alla med vilande racing licens så måste man först gå med i ACS sedan kan man köpa en gångs licens eller licens för resten av 2013 via sbf.se
ACS årsavgiften för 2013 är 600:-. Ny eller gammal medlem betalar avgifterna genom att sätta in pengar på Postgiro nr. 37 62 51-5 och anger på inbetalningen namn, personnummer, adress, e-mail och telefonnummer. Skicka också ett e-post med samma info till sekreterare@audiclubsport.se _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
_________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||||
haha nej för fasiken ! Men styrelsen verkar vara så upptagen så jag får hjälpa till att skriva ut ALL info jag själv tagit reda på som borde stått med i tråden.. Bara väntar på svar nu angående grupp indelningen jag skrev in längst upp på sidan om det är korrekt? Först då betalar jag 600kr o köper en gång licens. Så ACS styrelse med korrekt info vart är ni? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Tyvärr inte passagerare, bara instruktörer som får har passagerare eller åka med |
||||
Precis, har man licens så ska man inte åka PR-licens utan uppvisa sin ordinarie licens. Har man inte löst ut den så kan man lösa en engångslicens. Dock så måste man ha betalt medlemsavgiften till sin klubb först för att kunna lösa ut sin licens |
||||
|
||||
+1 på den faktiskt Martin! Du brinner för banåka och Audi, tror du vore en stor tillgång om du vill. >Fredrik, frågan ang klassindelning är fortfarande oklar. Kan du inte spika ner hur det blir så ingen behöver fundera på detta. _________________ |
||||
Första inlägget är nu uppdaterat med tidsschema och information för bankörning. Är det några frågor som fortfarande känns obesvarade så posta dem här (eller pm så klart)
|
||||
Du e bäst! Glasklart! Ser fram emot en fantastisk dag på Sviesta! _________________ |
||||
Perfekt dock har du råkat fyllt i lite fel angående detta: "Fordonet Bilen ska vara skattad, försäkrad och besiktigad. samt mönsterdjup? " Detta gäller ju bara grupp 1.. I övrigt ser det bra ut Men en undran.. det där med presenning måste den ligga under fordonet när man byter hjul eller är det bara vid motor meck man måste lägga under den? tänkte på hur stor man måste släpa med sig.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Som det brukar vara så skall presenning täcka där det finns vätskor, i quattro bils fall mao under drivlina fram och bak. Och den skall finnas under bil om du mekar med bilen. Hjulbyte hör till mekande. Undvik lättviktsvarianter då de har en tendens att tycka om varma däck samt gärna lyfter sig från marken för att krama varm katalysatorer. Inge kul.. (sa han som lyckade vira en "tung" presenning runt en drivaxel i helgen) //U _________________ |
||||
Bra, tack för synpunkten, jag har uppdaterat inlägget men korrekt info. När det gäller presenning så är det som Ulrich skriver. Så fort man gör något "skruvande" på bilen så ska det vara presenning. |
||||
Då bör det var runt 5x3m presenning, hittade tråd här på Rejsa om detta:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Lutar åt Biltemas 650 g/m² 3.8x5m för 769kr Finns annars depåmatta med kätting hos verktygsboden för 1295kr Art.nr 86797 _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Har själv denna mattan och den är riktigt bra! Lite tung att släpa runt på men funktionen är kanon |
||||
Jag dyker upp, antagligen med urisen.
Tyvärr får den stå stilla och skämmas då jag helt enkelt inte haft tid att göra det jag skulle behöva, och vilja, göra innan den får smaka på bana igen (Ja, det har hänt några gånger) Hoppas vi på detta sätt kan knyta ihop gruppen "mestadels däcksparkare och putsnissar" med raceputtarna. Helt klart en win-win situation. Vi ses! /Magnus-NA _________________ Magnus Säll Audi Urquattro 20v -90 |
||||
Allmänt banåkaforum Summer Meet 2013, 17 augusti | << 1, 2, 3, 4 >> 45339 besök totalt |