Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Svensk klubbracing dag 2014
1 besök senaste veckan (1453 totalt)
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Funderade på förlag efter sett STCC i helgen på City Race

En dag/helg där svenska klubb racing samlas och kör och visar upp sig. Kombinerat med trackday åkanden.
Vi lägger till medåkning.

Kanske tom skapa ett uppvisnngsrace där vi mixar bliar fån olika serie i ett heat.
Vi har också ett mixat heat med formelbilar/clubmans/Sevens kör

Tänker att klubbar ( samlas )

- BMW
- SPVM serien
- Alfa
- Porsche cupen
- Mera ?
- ERCup ( kör sprint race )

Skulle det gå att genomföra ? Vi skulle exempelvis köpa tävlings arrangerandet av SSK för att göra det lätt för oss. Någon form av uppdelning förslag på hur heaten skall se ut måste göras.

Skall jag ta kontakt med Got event och fråga om möjligheten finns till att hyra banan ?

Vad tror ni ?


Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Josen skrev:
Skall jag ta kontakt med Got event och fråga om möjligheten finns till att hyra banan ?
55' per dag har jag för mig (för asfalten).
Alexander Haegermark har jag för mig var inblandad i uthyrning förra året, men hur det sköts i år vet jag inte.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Josen skrev:
Skall jag ta kontakt med Got event och fråga om möjligheten finns till att hyra banan ?
55' per dag har jag för mig (för asfalten).
Alexander Haegermark har jag för mig var inblandad i uthyrning förra året, men hur det sköts i år vet jag inte.


Men lobby om svensk folkrörelse och gräsrots nivå ( vi skall bara gå runt....) kanske det går att för Göteborg att sponsra med något ?

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Josen skrev:
Niklas Falk skrev:
Josen skrev:
Skall jag ta kontakt med Got event och fråga om möjligheten finns till att hyra banan ?
55' per dag har jag för mig (för asfalten).
Alexander Haegermark har jag för mig var inblandad i uthyrning förra året, men hur det sköts i år vet jag inte.


Men lobby om svensk folkrörelse och gräsrots nivå ( vi skall bara gå runt....) kanske det går att för Göteborg att sponsra med något ?
Körde inte STCC med fri entré för att få folk i helgen (eller var det bara fredagen)?
GOT event är inte en ideell förening, skulle eventet dra antingen pengar i sig själv eller fler event till regionen (passar det in i imageskapandet)?

Mantorp kostar samma och har mycket bättre möjligheter att bygga upp nåt för entusiaster. Gbg City Arena använder man om man vill locka innestadspublik, och inte behöver så mycket runtomkringutrymme.
Sports Car Show på Mantorp skulle kunna återupstå, tänk lite på det på finalen i höst.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Ja det kanske är bättre - tänkte det kunde vara kul med närheten till staden

Ändrar rubriken

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Klart intressant tanke och idé! Den tycker jag det är värt att spinna vidare på thumbs up
Vi är nog flera från den historiska sidan (både Gt, standard o formel som gärna är med på ett hörn också i en helg inriktad just på grassrootracing/klubbracing.
Fler serier som passar in är ju MSLS (sprint ihop med ERC?)
DFDS Seaways, eller vad de heter idag (4-timmars kojeracing med flera)
Ginetta G20?
SSK själva behöver ju också en puff framåt (de var ju minst sagt ledande i klubbracing 70-80 tal.
Se till att alla dessa klubbar/serier också aktivt marknadsför sig vid detta tillfälle utöver uppvisnignsrace.
Mantorps eventområde inbjuder ju till kreativa lösningar.
Insproerat av Bug Run och avsomnade Sports Car show kan man ha utställning av klubb/gatbilar, swap meet etc. Något för FABAS att sponsra som mediapartner tycker jag!
Vill man utveckla vidare, work shops och seminarier kring väghållning, motor, körteknik o vad man nu kan komma på.

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Tack Bosse för bra feedback thumbs up
Självklart är alla välkomna

Bra med att koppla upp mot kring aktiviteter som seminarium kring motor och chassi-teknik
Finns så mycket kunskap/kompetenta människor klubbracing-sfären som kan delas

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Allmänt banåkaforum
Svensk klubbracing dag 2014
1 besök senaste veckan (1453 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande