Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Boxster S 2001 -SÅLD!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
1 besök senaste veckan (63490 totalt)
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621



DJ skrev:
Har alltid velat ha långa pinnbultar. känns smidigare än att pilla med originalskruvarna. Bak blev det 70 mm pinnbultar har jag för mig, alltså 70 mm + gängan i naven.
12 mm spacers med navstyrning. Blev alldeles lagom med frigång till fjäderbenet.


Var fick du tag på pinnbultarna, är det ngn form av standardgrejer? Tycker också det verkar smidigt, har inte fattat varför inte alla har det...

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10580


Trådstartare
i96danma skrev:
DJ skrev:
Har alltid velat ha långa pinnbultar. känns smidigare än att pilla med originalskruvarna. Bak blev det 70 mm pinnbultar har jag för mig, alltså 70 mm + gängan i naven.
12 mm spacers med navstyrning. Blev alldeles lagom med frigång till fjäderbenet.


Var fick du tag på pinnbultarna, är det ngn form av standardgrejer? Tycker också det verkar smidigt, har inte fattat varför inte alla har det...



http://butik.spacer.se/sv/produkter/tillbehor/flexibolt/

Köpte mina spacers där också.

Mycket enklare att kunna hänga på hjulet, istället för att fippla med originalbultarna med ena handen och hålla hjulet med den andra.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10580


Trådstartare
Lite godsaker har kommit.


_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621



DJ skrev:
Lite godsaker har kommit.

Vad hände med godsakerna?

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10580


Trådstartare
i96danma skrev:
DJ skrev:
Lite godsaker har kommit.

Vad hände med godsakerna?


Väntar på schims.

Sen borde jag montera coilovers i samma veva. Och de är inte inhandlade än.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10580


Trådstartare
Provade lite bankörning med r-däcken igår.

De klarar skärmkanterna utan att skrapa i, när fjädringen går i botten. Så skärmkanterna behöver nog inte valsas alls.

Men vad understyrd den är fortfarande, och så mjuk....
Och bromsarna börjar ta slut, så jag vågade bara gasa halva rakan, och rullade andra halvan för att inte komma in för fort när det skulle bromsas.

Ska ta och plocka ner bilen lite och skruva på de där bärarmarna, krängaren, nya belägg m.m....

...vilket år som helst....

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10580


Trådstartare
Vad kan man göra för skoj med en extra stötfångare?


Skulle vilja ha en lite djupare frontspoiler, gärna med splitter/läpp på. Finns det nåt bra "add on" eller nån som har nån mer kreativ idé på omplastning. Bara det inte ser ut som en hemplastad volvospoiler sen...

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
fridsten
Solna
Här sen Jul 2007
Inlägg: 79



DJ skrev:
Vad kan man göra för skoj med en extra stötfångare?


Skulle vilja ha en lite djupare frontspoiler, gärna med splitter/läpp på. Finns det nåt bra "add on" eller nån som har nån mer kreativ idé på omplastning. Bara det inte ser ut som en hemplastad volvospoiler sen...


Den där är väl från en 996a? Snyggt! thumbs up

_________________
Fredrik Fridsten
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10580


Trådstartare
Kulleder kanske blir lite väl för gatbruk, så jag skaffade bussningar.





Så här ser nya bärarmarna ut, inkl. nya och större bromskylnings-ducts.


_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Var köpte du GT3 bärarmar? Håller på att sondera terrängen.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10580


Trådstartare
JohnC skrev:
Var köpte du GT3 bärarmar? Håller på att sondera terrängen.


Lätt begagnade på rejsas Köp & Sälj thumbs up

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10580


Trådstartare
Dyraste beläggen jag nånsin köpt, men förväntar mig att de är de bästa jag köpt också.



_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621



DJ skrev:
Dyraste beläggen jag nånsin köpt, men förväntar mig att de är de bästa jag köpt också.


08? Jag är i alla fall beredd att hålla med dig!

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10580


Trådstartare
i96danma skrev:
DJ skrev:
Dyraste beläggen jag nånsin köpt, men förväntar mig att de är de bästa jag köpt också.


08? Jag är i alla fall beredd att hålla med dig!

11 var rekommendationen av Pean, som även levererade föredömligt smidigt och snabbt. Fick grejerna på posten dagen efter beställning.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



11 är riktigt bra. Körde dessa på min förra Porsche säsongen 2014.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10580


Trådstartare
Trasiga drivaxeldamasker satte käppar i hjulet för att få ner bilen till Holland. Nu ligger bärarmar, hjul och bromsbelägg i NL, medan bilen står i brorsans verkstad i väntan på lite ompyssling.

Får hämta ner den om ett par veckor eller nåt.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10580


Trådstartare
Motorlampan tändes igår. Köpte en billig felkodsläsare på Biltema, och läste ut koderna:



Tydligen larm på att O2 sensorn läser tokiga värden. En på varje sida. Det hände vid segdragning i uppförsbacke, omkörning, på sexan.
En snabb googling gav svaret att det oftast är MAF:en som läser tokiga värden för att den är smutsig. Annars skulle inte felet uppträda på båda cylinderbankerna samtigigt.
Föga förvånande. Har tyckt att den "tvekat" ibland, som en bil kan göra med dålig MAF. Ska testa att tvätta den, hjälper inte det blir det till att byta sensorn.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10580


Trådstartare
Schims hemma! 11 mm ska bli lagom enligt min huvudräkning. Vi får väl se om jag får rätt när prylarna kommer på plats.

Nu har jag snart ingen ursäkt kvar till varför jag inte skruvat på bitarna.

Sen klonkar det om vänster bakfjädring. Tror jag lokalisrat problemet till ett glappt krängningshämmarstag.



Sen var det ju synd att extrastötfångaren inte var en bakstötfångare...

Skönt att det inte är en dyrbarare bil man lånar ut till ungarna.

Porsche Center hävdade att de lagade en sån här skada. De byter inte plastskalet. Hur gör man då? Nåt man kan fixa själv? 6000 i självrisk känns "sådär". Kan man släta ut det själv på nåt fiffigt sätt?

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489



DJ skrev:

Porsche Center hävdade att de lagade en sån här skada. De byter inte plastskalet. Hur gör man då? Nåt man kan fixa själv? 6000 i självrisk känns "sådär". Kan man släta ut det själv på nåt fiffigt sätt?


Svårt att avgöra på den bilden, men det ser inte direkt svårt ut att laga. Är det sprickor/stora hål eller är den bara allmänt tilltryckt?

Värma tillbaka/plastsvetsa och sedan spackla/lacka är ju inte så svårt.

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10580


Trådstartare
Figgz skrev:
DJ skrev:

Porsche Center hävdade att de lagade en sån här skada. De byter inte plastskalet. Hur gör man då? Nåt man kan fixa själv? 6000 i självrisk känns "sådär". Kan man släta ut det själv på nåt fiffigt sätt?


Svårt att avgöra på den bilden, men det ser inte direkt svårt ut att laga. Är det sprickor/stora hål eller är den bara allmänt tilltryckt?

Värma tillbaka/plastsvetsa och sedan spackla/lacka är ju inte så svårt.


Allmännt tilltryckt och repad bara. Formen har fjädrat tillbaka helt OK, förutom under lyset där den har sträckt/veckat sig som synes på bilden.
Inga sprickor eller stora hål. Jacken nere till höger är små och inte helt igenom. Den har flexat in till krockbalken och hörnet på krockbalken har orsakat jacket.

Stötfångaren krypkördes in i en betongstolpe. Så det har inte varit mycket energi.

Får skaffa en varmluftspicka och testa.



Ev. har jag en begagnad på gång i rätt färg, och det vore ju absolut bekvämast. Men det är över 2 timmars bilväg bort. Lite långt bara för att åka och kolla färg och skick.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10580


Trådstartare
Nu är det hjul igen!



Fjärde uppsättningen hjul till bilen...

Har råkat klicka in en order på short shifter under dagen också. Nu får jag nog lugna mig med inköp till nästa lön. Tur att den är redan på Fredag!

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Boxster S 2001 -SÅLD!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
1 besök senaste veckan (63490 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande