Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-08-30 Mantorp park, 5100.se
3899 besök totalt
NIzmo
Söderköping
Här sen Jun 2007
Inlägg: 401


Trådstartare
Är det inte många härifrån som besöker 5100.se körningarna på Mantorp park? någon som sitter på lite bilder och andra roliga "race rapporter" ?

Var själv på plats som passagerare och var en rolig dag med bra väder trots att det var mkt regn i närområdena

_________________
Daniel Ollikkala
200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012)
Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019)
Citera
MankanG
Linköping
Här sen Aug 2012
Inlägg: 36



Enligt Facebook så finns lite bilder här: http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=145744&album=52260 och bilder kommer dyka upp även här: http://www.facebook.com/effexfoto.

Själv körde jag punka efter andra passet och fick det lagat för att sedan köra över kurbsen i Parisen och paja det andra framdäcket. Så efter ytterligare ett besök på Euromaster i Mjölby för att få på två nya framdäck kunde jag köra igen . De var ändå slutkörda.

_________________
Marcus Gustafsson
Audi S5 Sportback
Citera
NIzmo
Söderköping
Här sen Jun 2007
Inlägg: 401


Trådstartare
Vad körde du för bil? såg en silvrig E46 som var lite utanför på nån av bilderna på garaget.org

_________________
Daniel Ollikkala
200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012)
Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019)
Citera
MankanG
Linköping
Här sen Aug 2012
Inlägg: 36



Det var inte jag. Har en blå Audi, syns på näst sista bilden på garaget-länken.

_________________
Marcus Gustafsson
Audi S5 Sportback
Citera
DW74
Enköping
Här sen Jul 2011
Inlägg: 193



Jag var där och körde, en trevlig dag med många fina bilar. Lite synd att det behöver hamna så mycket cord och skräp från driftingpassen, banan var bäst direkt efter lunch när det sopats en vända. Kanske lite längre pass med sopning mellan vore något att fundera på. Sen kan man väl som icke-driftare ifrågasätta varför däcken måste köras tills de exploderar på banan, men det kanske är lite gubbigt av mig.

Imponerad av race-peggornas tempo! Jag hoppas jag inte förstörde tempot för mycket, kom ikapp hela tiden men hade stora problem att komma om och ifrån.

1:35.2 blev dagens bästa varv, tror det var det enda helt utan trafik. Tror det finns flera sekunder att kapa.

_________________
David Wievegg
Gul Evo VI
NTA #74 | 2015-2016 Club Challenge | 2017 Pro-Am
https://wievegg.com
Citera
König
Tumba
Här sen Jun 2012
Inlägg: 384



Jag tror att det ej var någon större fara med peggorna.
Vi kör ju en originalklass i slc(light) vilket gör att vi ej har så mycket hk.
148 hästar original och motorerna är ju inte nya eller renoverade.
Vi var där för att testa olika setupper och olika däck och även om jag själv tyvärr inte kunde köra var det otroligt trevligt och mycket trevliga bilar att titta på.
Vi har ganska bra fart i kurvorna men på rakorna hamnar vi efter, men jag tror att vi har lika kul för det.
Korta pass bara men bra träningstillfälle.
Vi kommer gärna tillbaka.
Erik

_________________
Erik König
Citera
Eftersnack
2013-08-30 Mantorp park, 5100.se
3899 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande