Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Volvo 850 -92 T5 GTR | << 1, 2, 3 ... , 11, 12, 13 >> 24 besök senaste veckan (127775 totalt) |
Hur tänker du dig avgasdragningen med plangolvet? Och jag är lite nyfiken på hur du tänkt bygga plangolvet; jag har lite planer på ett sånt själv men har tänkt bygga ihop det med "sidokjolar" i vikt alusandwich, är din rörram bara en mock-up eller hur blir konstruktionen?
_________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||
Jag kommer dra avgaset ut genom höger tröskel alt igenom höger dörr. 2st stora ljuddämpare och 3.5" system. Avgas bandage helavägen. Mitt plangolv ska täckas med ark av glasfiber på undersidan och på splittern blir de alu på ovan och undersidan. Diffusorn blir en aluplåt bockad i rätt vinkel och längd. Kommer göra nya trösklar i alu som utgår från orginalfästen på tröskeln. _________________ Björn hall |
||||
|
||||
|
||||
som jag skrev ovan så byte jag garage för en månad sen typ. så nu delar jag och TexasRx7 garage
har vart massor att göra med nya lokalen så de tog ens stund att få ordning så. tog några bilder när jag bytte garage, de va ju trots allt en stund sedan bilen va ute i friska luften. handlade mig en accusump: även om jag inte har haft problem med oljetryck när de har vart skvalplåda i maskinen så tänker jag inte chansa nu när det är 3ggr så mycket mos. till slut så fick jag väll lite ordning i nya garaget. nu står jag och räknar på huvudcylindrar till Tiltonstället _________________ Björn hall |
||||
Har jobbat med att få fram styrväxeln så jag slipper den megavinkeln på styrlederna. Detta är lite problem för växellådan är i vägen men med lite funderande så hitta den dit. Har även gjort en förlängning på styrarmen på spindeln (välldigt provisorisk) och flyttat den 25mm bakåt. Styrväxeln är uppflyttad 45mm och bakåttiltad så den går fritt från lådan. Ska räkna lite på ackerman förändringen som vi ska göra med dom nya styrändarna i spindeln.
_________________ Björn hall |
||||
Tanken är att ha detta där hålet baksätet är. Inkapslat och skruvat underifrån så allt går att ta ner och kolla över om det behövs. Catchtanken som är med på bild ska bytas ut mot Speedings catchtank med dubbla intanks fästen. Och ett filter ska sitta framför catchen på bilden.
_________________ Björn hall |
||||
|
||||
Där är den ju den där "gömmasigbakomsoffan"-smilysen som snacka om i garaget.. För att svara på frågan: oklart men jag hade velat köra ett King of event i år. Men vill inte stressa ihop bilen för de utan steg för steg få klart allt. Tanken i år är att få bilen utsorterad på en hög med körningar och kunna vara klar i bra tid till nästa år. Utan en bil i delar veckan före körning. _________________ Björn hall |
||||
Vart så sjukt mycke annat dom senaste veckorna. Skruvat som fan med både Jespers Rx-7a och Daniel Reinhards Bmw m3 e46 med tractive låda mm. Både jag och jesper hjälpte han att få ordning på den och serva under TA racet på kullen vilket räckte till 56.02 så han va svin nöjd...
Men nu då tillslut så har jag fått dit tanken.. catchtank kommer till speeding efter midsommar och det ser även ut som att min växellåda börjar bli färdig efter typ femhundra år _________________ Björn hall |
||||
Våra race- och banåkarbilar Volvo 850 -92 T5 GTR | << 1, 2, 3 ... , 11, 12, 13 >> 24 besök senaste veckan (127775 totalt) |