Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nordic timeattack?
1, 2, 3, 4   >>
28282 besök totalt
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
Har just hittat NTA och undrar lite...

Är det Timeattack.nu som ligger bakom? Det var bilder på deras hemsida på en del TA.nu bilar.

Sen verkar ju ju jävligt dumt att kombinera med Drifting. Driftig drar bra publik och det är bra, men det kommer påverka varvtiderna negativt. Visst det är lika för alla men...

Det verkar vara samma SBF reglemente som TA.nu...

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Cammo skrev:
Har just hittat NTA och undrar lite...

Är det Timeattack.nu som ligger bakom? Det var bilder på deras hemsida på en del TA.nu bilar.

Sen verkar ju ju jävligt dumt att kombinera med Drifting. Driftig drar bra publik och det är bra, men det kommer påverka varvtiderna negativt. Visst det är lika för alla men...

I övrigt gillar jag koncept och reglemente... det lilla jag hann att läsa innan jag ville vara först att skriva om det här



det är timeattackens variant på TTA/STCC kriget....... ralph startar en ny egen serie och micke driver original Timeattack.nu vidare...... så det blir 2 olika serier av årets serier.

sen ska väl ralph enligt rykten försöka få det större med allt möjligt och köra 2-3 dagars helger... hörde ryktesvis att det ska vara timeattack, drifting, sprintracing för MC osv.... känns som en svår kombination....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



Kort förklarat så kan man konstatera att Ralph har klivit av timeattack.nu och startat en egen serie Nordic timeattack.

Utan att ta någons sida så ser jag inte riktigt hur två parallella serier skall gynna oss förare?

Jag avvaktar reglementen, banor och kostnader innan jag bestämmer hur jag kommer köra 2014.

Tycker det varit alldeless för mycket hysh hysh kring ämnet trots att de flesta involverade i TA.nu 2013 vetat vad som pågått. Upp med skiten på bordet och låt oss ventilera

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
Wärhner skrev:


Jag avvaktar reglementen, banor och kostnader innan jag bestämmer hur jag kommer köra 2014.

Tycker det varit alldeless för mycket hysh hysh kring ämnet trots att de flesta involverade i TA.nu 2013 vetat vad som pågått. Upp med skiten på bordet och låt oss ventilera


WORD!

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684


Trådstartare
2 serier blir nog inte bra... Vi är för få som kör.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Håller med, ser inte alls hur det här kan gynna oss som förare. Finns än så länge ingen skillnad på klasser eller regler heller så det är ju tydligt att man vänder sig till samma målgrupp.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



Cammo skrev:
2 serier blir nog inte bra... Vi är för få som kör.



Några små reflektioner efter att ha skummat igenom NTAs hemsida.

Hittills ser jag endast 2st anmälda till NTA som kört i TA.nu i år, resten är nya eller sådana som varit med och kört sporadiskt tidigare.

Att dela 2WD och 4WD är kanske en bra tanke men förarunderlaget är nog för tunt vilket gör det att i vissa klasser kommer alla få pris likt fiskdammen på barnkalaset eller SM i billjud.

Skall bli spännande att se skillnaderna i reglementena mellan serierna när de står klara, ett önskemål från mig iaf är att de görs klara ASAP, inte någon månad innan första deltävling.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Personligen kan jag iaf säga att NTA går bort direkt för mig pga av banorna.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



GustafB skrev:
Personligen kan jag iaf säga att NTA går bort direkt för mig pga av banorna.


Håller med om Tierp iaf, vad har du emot de andra?

Jag gillade Rudskogen och kör gärna Knutstorp som är en av favoriterna bland de svenska banorna + att jag inte kört där på många år vilket skulle göra det extra kul.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Wärhner skrev:
GustafB skrev:
Personligen kan jag iaf säga att NTA går bort direkt för mig pga av banorna.


Håller med om Tierp iaf, vad har du emot de andra?

Jag gillade Rudskogen och kör gärna Knutstorp som är en av favoriterna bland de svenska banorna + att jag inte kört där på många år vilket skulle göra det extra kul.


Det är främst 2x Tierp som inte känns lockande. Samt att Sturup är sjukt långt bort från Sthlm. Knutstorp vore roligt, har inte kört där.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918



Jag hade en plan att köra TA nästa år, dock så hade jag hoppats på någon form av SM serie där alla kör i samma serie..

Känns helknasigt att köra två serier i lilla Sverige?!

Sen kan jag hålla med om att banorna kanske är lite väl utspridda med mycket transporter

Som nämnts tidigare så hoppas även jag på en snabb uppstyrning så det inte dröjer för länge innan allt faller på plats.

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
rasssta
Stockholm
Här sen Apr 2012
Inlägg: 30



Wärhner skrev:
Att dela 2WD och 4WD är kanske en bra tanke men förarunderlaget är nog för tunt vilket gör det att i vissa klasser kommer alla få pris likt fiskdammen på barnkalaset eller SM i billjud.


Efter att ha skrattat på golvet ett tag så har jag nu återhämtat mig och tänkte vara lite konkret

Som det nämnts i övrigt så tycker jag också att det är surt att hela STCC/TTA-cirkusen inträder i Timeattack som är alldeles för nytt för att må bra av något sånt här...

Konceptuellt och långsiktigt så känns NTA riktigt bra för att få Timeattack till en riktigt etablerad sport i Sverige. SBF-arrangerat och spridda banor över landet/länderna. Att köra vissa hel/halv-dagar drifting och vissa NTA tycker jag är bra, att blanda drifting ett pass och NTA ett annat pass tror jag inte lika mycket på så där beror det lite på upplägget. Det känns som att hela koncpetet ligger 2-3 år före sin tid. Ska man ha ork, tid, lust, råd att deltaga i hela NTA-serien så kommer man behöva kraftigt med sponsorer bakom sig eller så behöver man offra väldigt mycket annat under 2014. Många resdagar, kördagar, mekdagar, osv. Att det kostar 13k att delta och sedan över 500 mil i ren transport och 22(!) dagar som går åt enbart till tävlingarna (inkl resdagar, lite höftat om man bor i Sthlm) gör att mest sannolikt inte blir aktuellt för mig.

TA.nu:s koncept tycker jag är bättre på sätt och vis. Ogillar att de inte kommer att arrangera via SBF utan istället SMA (som det ser ut) vilket gör att officiella tävlingar och titlar så som Riksmästerskap osv inte finns på världskartan. Känns mer som trackdays i mer organiserad form...typ. Billigare och, enligt mig, bättre och roligare banor gör att det nog kan locka en hel den förare ändå. Att köra SMA istället för SBF gör nog vissa saker enklare (som varit stora problem under året), samtidigt som jag tycker att det är mindre seriöst att köra SMA. Att det inte körs via SBF (som i sin tur är anslutet till Riksidrottsförbundet med allt vad det innebär) är för mig en ganska stor showstopper om man ska gå 'all in'...

Edit: Glömde påpeka mitt extrema <valfritt negativt betingat ord> mot Tierp Arena. Kommer aldrig köra där igen innan de fått ordning på underlaget, och bortsett från det extremt dåliga underlaget så tycker jag banan i sig är trist som fan. Så, nu är det klart.

_________________
Rasmus Åberg
Mitsubishi Evo VIII FQ300 '03
Citera
Avregistrerad (14522)

Här sen Nov 2008
Inlägg: 180



Bara om man får lägga sig lite i ang SBF/SMA så har det ingen betydelse vilket förbund eller försäkring som arrangören använder sig av, det dära är utagerat och förlegat. Sen har RM/SM ingen betydelse vilket förbund som har sanktionerat det, men jag förstår att det kan se konstigt ut för dom som inte är insatta i detta med RF mm. Mästerskaps titlar har inget egen värde i sig utan statusen sitter i vilka förare som kör en viss serie.

Tex STCC i alla fall som vi var vana att se det förut så var det få som visste om det var SM i banracing eller inte utan alla var överens om att STCC var högst status.....

rasssta skrev:
Wärhner skrev:
Att dela 2WD och 4WD är kanske en bra tanke men förarunderlaget är nog för tunt vilket gör det att i vissa klasser kommer alla få pris likt fiskdammen på barnkalaset eller SM i billjud.


Efter att ha skrattat på golvet ett tag så har jag nu återhämtat mig och tänkte vara lite konkret

Som det nämnts i övrigt så tycker jag också att det är surt att hela STCC/TTA-cirkusen inträder i Timeattack som är alldeles för nytt för att må bra av något sånt här...

Konceptuellt och långsiktigt så känns NTA riktigt bra för att få Timeattack till en riktigt etablerad sport i Sverige. SBF-arrangerat och spridda banor över landet/länderna. Att köra vissa hel/halv-dagar drifting och vissa NTA tycker jag är bra, att blanda drifting ett pass och NTA ett annat pass tror jag inte lika mycket på så där beror det lite på upplägget. Det känns som att hela koncpetet ligger 2-3 år före sin tid. Ska man ha ork, tid, lust, råd att deltaga i hela NTA-serien så kommer man behöva kraftigt med sponsorer bakom sig eller så behöver man offra väldigt mycket annat under 2014. Många resdagar, kördagar, mekdagar, osv. Att det kostar 13k att delta och sedan över 500 mil i ren transport och 22(!) dagar som går åt enbart till tävlingarna (inkl resdagar, lite höftat om man bor i Sthlm) gör att mest sannolikt inte blir aktuellt för mig.

TA.nu:s koncept tycker jag är bättre på sätt och vis. Ogillar att de inte kommer att arrangera via SBF utan istället SMA (som det ser ut) vilket gör att officiella tävlingar och titlar så som Riksmästerskap osv inte finns på världskartan. Känns mer som trackdays i mer organiserad form...typ. Billigare och, enligt mig, bättre och roligare banor gör att det nog kan locka en hel den förare ändå. Att köra SMA istället för SBF gör nog vissa saker enklare (som varit stora problem under året), samtidigt som jag tycker att det är mindre seriöst att köra SMA. Att det inte körs via SBF (som i sin tur är anslutet till Riksidrottsförbundet med allt vad det innebär) är för mig en ganska stor showstopper om man ska gå 'all in'...

Edit: Glömde påpeka mitt extrema <valfritt negativt betingat ord> mot Tierp Arena. Kommer aldrig köra där igen innan de fått ordning på underlaget, och bortsett från det extremt dåliga underlaget så tycker jag banan i sig är trist som fan. Så, nu är det klart.

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



GustafB skrev:
Wärhner skrev:
GustafB skrev:
Personligen kan jag iaf säga att NTA går bort direkt för mig pga av banorna.


Håller med om Tierp iaf, vad har du emot de andra?

Jag gillade Rudskogen och kör gärna Knutstorp som är en av favoriterna bland de svenska banorna + att jag inte kört där på många år vilket skulle göra det extra kul.


Det är främst 2x Tierp som inte känns lockande. Samt att Sturup är sjukt långt bort från Sthlm. Knutstorp vore roligt, har inte kört där.


Ok, då förstår jag.

Knutstorp och Sturup är väl iofs inte så långt ifrån varandra geografiskt.

rasssta skrev:
Wärhner skrev:
Att dela 2WD och 4WD är kanske en bra tanke men förarunderlaget är nog för tunt vilket gör det att i vissa klasser kommer alla få pris likt fiskdammen på barnkalaset eller SM i billjud.


Efter att ha skrattat på golvet ett tag så har jag nu återhämtat mig och tänkte vara lite konkret

Som det nämnts i övrigt så tycker jag också att det är surt att hela STCC/TTA-cirkusen inträder i Timeattack som är alldeles för nytt för att må bra av något sånt här...

Konceptuellt och långsiktigt så känns NTA riktigt bra för att få Timeattack till en riktigt etablerad sport i Sverige. SBF-arrangerat och spridda banor över landet/länderna. Att köra vissa hel/halv-dagar drifting och vissa NTA tycker jag är bra, att blanda drifting ett pass och NTA ett annat pass tror jag inte lika mycket på så där beror det lite på upplägget. Det känns som att hela koncpetet ligger 2-3 år före sin tid. Ska man ha ork, tid, lust, råd att deltaga i hela NTA-serien så kommer man behöva kraftigt med sponsorer bakom sig eller så behöver man offra väldigt mycket annat under 2014. Många resdagar, kördagar, mekdagar, osv. Att det kostar 13k att delta och sedan över 500 mil i ren transport och 22(!) dagar som går åt enbart till tävlingarna (inkl resdagar, lite höftat om man bor i Sthlm) gör att mest sannolikt inte blir aktuellt för mig.

TA.nu:s koncept tycker jag är bättre på sätt och vis. Ogillar att de inte kommer att arrangera via SBF utan istället SMA (som det ser ut) vilket gör att officiella tävlingar och titlar så som Riksmästerskap osv inte finns på världskartan. Känns mer som trackdays i mer organiserad form...typ. Billigare och, enligt mig, bättre och roligare banor gör att det nog kan locka en hel den förare ändå. Att köra SMA istället för SBF gör nog vissa saker enklare (som varit stora problem under året), samtidigt som jag tycker att det är mindre seriöst att köra SMA. Att det inte körs via SBF (som i sin tur är anslutet till Riksidrottsförbundet med allt vad det innebär) är för mig en ganska stor showstopper om man ska gå 'all in'...

Edit: Glömde påpeka mitt extrema <valfritt negativt betingat ord> mot Tierp Arena. Kommer aldrig köra där igen innan de fått ordning på underlaget, och bortsett från det extremt dåliga underlaget så tycker jag banan i sig är trist som fan. Så, nu är det klart.


Håller med om att konceptet är lite före sin tid och/men med handen på hjärtat så känns inte NTA-serien riktigt designad för dig och mig som glada amatörer heller utan för de större fiskarna med stora plånboken med tanke på de kostnader du räknade upp.

Som nämnts tidigare i annan tråd gällande SBF & SMA så tycker jag att det är lite som att välja mellan pest eller kolera, SBF med sin tunggrodda, dyra administration och SMA som är lite tvärt om med rätt fria tyglar, hade önskat något mellanting.

Jag förstår dock Micke att det inte kommer att gå att driva vidare TA.nu med SBF speciellt nu när Ralph startar egen serie med SBF och själv sitter med i SBF utskott? Det har redan i år visat sig svårt.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
rasssta
Stockholm
Här sen Apr 2012
Inlägg: 30



Glenn ocklund skrev:
Bara om man får lägga sig lite i ang SBF/SMA så har det ingen betydelse vilket förbund eller försäkring som arrangören använder sig av, det dära är utagerat och förlegat. Sen har RM/SM ingen betydelse vilket förbund som har sanktionerat det, men jag förstår att det kan se konstigt ut för dom som inte är insatta i detta med RF mm. Mästerskaps titlar har inget egen värde i sig utan statusen sitter i vilka förare som kör en viss serie.

Tex STCC i alla fall som vi var vana att se det förut så var det få som visste om det var SM i banracing eller inte utan alla var överens om att STCC var högst status.....


Riksidrottsförbundet är den instans i Sverige som har rätt att dela ut officiella mästerskapstitlar, i bilsport genom SBF då jag är skeptisk till att SMA är anslutna till RF... Rätta mig gärna om jag har fel.

Hittepå-titlar utöver de som härleds till RF är i mina ögon inte värda ett dugg mer än äran. Kan kalla mig världsmästare på att åka i mitt eget tempo till jobbet varje dag, den titeln är lika officiell som exempelvis "Svensk Mästare i Timeattack" via SMA som jag förstått det hela.

Kapitel 12: http://rf.se/ImageVault/Images/id_34599/scope_0/ImageVaultHandler.aspx . . . .

_________________
Rasmus Åberg
Mitsubishi Evo VIII FQ300 '03
Citera
Avregistrerad (14522)

Här sen Nov 2008
Inlägg: 180



Jo jag förstod att du inte kan detta, men ingen fara det går att läsa på vad som gäller från och med 20 dec 2012, det har skrivits tusentals inlägg om det på Rejsa här säkert någon son an länka dit.

Du ska veta att det idag är nästan 1 miljon idrottsutövare utanför RF som har varit organiserade från 1902 långt före RF skapades, i många olika grenar delas det ut både SM och VM utanför RF, så du ska nog titta upp lite så ser du lite mera, men jag respekterar att du känner som du gör inget fel i det


rasssta skrev:
Glenn ocklund skrev:
Bara om man får lägga sig lite i ang SBF/SMA så har det ingen betydelse vilket förbund eller försäkring som arrangören använder sig av, det dära är utagerat och förlegat. Sen har RM/SM ingen betydelse vilket förbund som har sanktionerat det, men jag förstår att det kan se konstigt ut för dom som inte är insatta i detta med RF mm. Mästerskaps titlar har inget egen värde i sig utan statusen sitter i vilka förare som kör en viss serie.

Tex STCC i alla fall som vi var vana att se det förut så var det få som visste om det var SM i banracing eller inte utan alla var överens om att STCC var högst status.....


Riksidrottsförbundet är den instans i Sverige som har rätt att dela ut officiella mästerskapstitlar, i bilsport genom SBF då jag är skeptisk till att SMA är anslutna till RF... Rätta mig gärna om jag har fel.

Hittepå-titlar utöver de som härleds till RF är i mina ögon inte värda ett dugg mer än äran. Kan kalla mig världsmästare på att åka i mitt eget tempo till jobbet varje dag, den titeln är lika officiell som exempelvis "Svensk Mästare i Timeattack" via SMA som jag förstått det hela.

Kapitel 12: http://rf.se/ImageVault/Images/id_34599/scope_0/ImageVaultHandler.aspx . . . .

_________________
Avregistrerad användare
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Men i ärlighetens namn tror jag ingen lägger något direkt värde i RM-titlen eftersom den var klassoberoende.
Att bli Riksmästare i "TimeAttack" blir inte så eftertraktat om titeln kan gå till en bil/förare i en standardbilsklass....

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Wärhner skrev:
Ok, då förstår jag.

Knutstorp och Sturup är väl iofs inte så långt ifrån varandra geografiskt.


Sant men 2x Tierp och 2x banor som ligger närmare 60 mil bort gör det inte så attraktivt i mina ögon. Samt det som skrevs ovan här ang. antal dagar. Tycker det var bra med TA.nu i år att man kunde resa dagen före, sätta upp depå och besiktiga bilen kvällen innan, tävla nästa dag och sedan packa ihop och åka hem. Annars blir det minst 3 dagar per tävling eller i vissa fall 4 dagar.

Sen kombinationen med Drifting... Det finns fördelar vad gäller dra folk till eventen, sponsorer osv. Men att åka ut och tävla om varvtid efter ett driftinggäng har spritt grejer över banan är inte så lockande. Då bör man sopa banan mellan passen vilket tar tid. Eller dela upp dagarna. Men då blir det samtidigt jäkla mycket väntan på att köra.

Både Norrmännen och Finnländarna kör väl på slicks så det är möjligt att det går att få till en unik tillställning om man kör slicks och verkligen siktar på den Nordiska marknaden. Men så mycket Nordisk Timeattack blir det ju inte om man ser på planeringen.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



rasssta skrev:
Glenn ocklund skrev:
Bara om man får lägga sig lite i ang SBF/SMA så har det ingen betydelse vilket förbund eller försäkring som arrangören använder sig av, det dära är utagerat och förlegat. Sen har RM/SM ingen betydelse vilket förbund som har sanktionerat det, men jag förstår att det kan se konstigt ut för dom som inte är insatta i detta med RF mm. Mästerskaps titlar har inget egen värde i sig utan statusen sitter i vilka förare som kör en viss serie.

Tex STCC i alla fall som vi var vana att se det förut så var det få som visste om det var SM i banracing eller inte utan alla var överens om att STCC var högst status.....


Riksidrottsförbundet är den instans i Sverige som har rätt att dela ut officiella mästerskapstitlar, i bilsport genom SBF då jag är skeptisk till att SMA är anslutna till RF... Rätta mig gärna om jag har fel.

Hittepå-titlar utöver de som härleds till RF är i mina ögon inte värda ett dugg mer än äran. Kan kalla mig världsmästare på att åka i mitt eget tempo till jobbet varje dag, den titeln är lika officiell som exempelvis "Svensk Mästare i Timeattack" via SMA som jag förstått det hela.

Kapitel 12: http://rf.se/ImageVault/Images/id_34599/scope_0/ImageVaultHandler.aspx . . . .


Ett mästerskap är inte mer värt än vad deltagare och omgivning för det till oavsett om det ingår i RF eller inte... men RF har ingen tilldelad rätt att utdela officiella mästerskapstitlar.. utan det är bara något självpåtaget av dom.... visserligen av gammal hävd... men det finns många exempel på saker utanför... om vi t.ex tar motorsport så är ju Traktorpulling tex en relativt stor och prestigefylld sport med eget SM och det är knappast någon som förringar deras SM eller EM-titlar.... och dom körs sen 4år tillbaka med SMA och har samma dignitet fortfarande som innan SMA tillhörigheten.

men men, du får självklart tycka SBFs är lite mera fina om du vill

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
rasssta
Stockholm
Här sen Apr 2012
Inlägg: 30



Glenn ocklund skrev:
Jo jag förstod att du inte kan detta, men ingen fara det går att läsa på vad som gäller från och med 20 dec 2012, det har skrivits tusentals inlägg om det på Rejsa här säkert någon son an länka dit.

Du ska veta att det idag är nästan 1 miljon idrottsutövare utanför RF som har varit organiserade från 1902 långt före RF skapades, i många olika grenar delas det ut både SM och VM utanför RF, så du ska nog titta upp lite så ser du lite mera, men jag respekterar att du känner som du gör inget fel i det


Du som verkar kunna så mycket om det hela kan inte du själv länka till den faktan du utgår ifrån istället för att be mig leta bland "tusentals inlägg" om något som du inte ens säger vad det egentligen innebär?

_________________
Rasmus Åberg
Mitsubishi Evo VIII FQ300 '03
Citera
Avregistrerad (14522)

Här sen Nov 2008
Inlägg: 180



Jo har väll varit med lite om detta i 5 år.....

Vi kan börja med KKV pressmeddelande http://www.kkv.se/t/NewsPage____8660.aspx

Sen hittar du på den sidan till höger

http://www.marknadsdomstolen.se/Filer/Avg%C3%B6randen/Dom2012-16.pdf

På Rejsa i frågan https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=51902

Finns mera att läsa i frågan men du kan börja skumma lite här, sen tycker jag du som förare inte skall ta ställning för och emot ang politik förbund mm utan åk allt du kan och har råd med varför välja bort något, båda arrangörerna är säkert mycket bra på det dom gör

rasssta skrev:
Glenn ocklund skrev:
Jo jag förstod att du inte kan detta, men ingen fara det går att läsa på vad som gäller från och med 20 dec 2012, det har skrivits tusentals inlägg om det på Rejsa här säkert någon son an länka dit.




Du ska veta att det idag är nästan 1 miljon idrottsutövare utanför RF som har varit organiserade från 1902 långt före RF skapades, i många olika grenar delas det ut både SM och VM utanför RF, så du ska nog titta upp lite så ser du lite mera, men jag respekterar att du känner som du gör inget fel i det


Du som verkar kunna så mycket om det hela kan inte du själv länka till den faktan du utgår ifrån istället för att be mig leta bland "tusentals inlägg" om något som du inte ens säger vad det egentligen innebär?

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Allmänt banåkaforum
Nordic timeattack?
1, 2, 3, 4   >>
28282 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande