Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum STAC (den gamla avslutade tråden) | << 1, 2, 3, 4 ... 42, 43, 44 >> 57 besök senaste veckan (147369 totalt) |
Men som sagt tanken är att det ska bli ett prisvärt alternativ! _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||
Woho, vad kul med en klass där jag kan vara med trots mitt lite udda val av motor och maxbredd
Tack för förtydligandet. Nu blir det att ta till ett steg i temposkalan till och få bilen klar då _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Så där ja, där kom den.
Det låter ju bra för mig. Jag gillar tanken med alla specialbyggen som spottar och fräser. Det ger ju mer show än lätta originalbilar. (även om dessa går fort) Det finns ju igen bra serie för dessa bilar. Sen måste väl STAC vara den ända som tillåter slicks? I övrigt enkelt och bra. När kan man vänta sig att banorna blir officiella? Jag kommer köra denna serien i alla fall. En av anledningarna är alla andra fräna bilar man få se de andra klasserna. Den klass jag ska köra tycker jag vi kan begränsa till bara bilar som går saktare än min Edit: Det låter som fri aero med? Det kan ju vara kul att få laborera lite med vingar och grejjer? _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Roligt att de kommer finnas lite att välja på!
De jag tycker är lite tokigt är att det inte liknar world timeattack osv speciellt mycke men de kommer ju att bli kul med lite åt gatebil extrem! Hur har ni tänkt runt säkerhet osv? Begränsa farten är väl en av anledningarna till att man inte tillåter slicks internationellt osv _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||||
Låter helt klart som en prisvärt och grym serie
MEN tyvärr så var de väldigt tråkigt med viktbegränsningen då jag själv siktar på ca 1000kg och 850häst i min Evo 3a. Känns lite surt för min del att man lägger en jävla massa tid/pengar på att få ner bilen så mycket som möjlig och ska behöva vikta upp sen. De är man inte speciellt sugen på att göra. Tyvärr kommer jag inte kunna va med och köra med er nästa år men de låter som man iallafall MÅSTE åka och titta. //Jim _________________ Jim Lundgren |
||||
Kommer du klara att få den att väga 850kg..? 1000kg bil är ju super för det är parcfarme 1150kg som gäller, alltså med bränsle, förare utrsustning osv.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Stämmer ej Fler och fler går över på slicks och har gått över till UK USA osv _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Som sagt eftersom det är vikt efter målgång ink förare och utrustning så tror jag att du kommer klara dig! Behöver du vikta är det extremt lite och du kan lägga vikten på rätt ställe för viktfördelningen i bilen. Men som sagt tror inte du kommer ha några problem. Hittills har alla bilar vi kollat vägt mer än vad ägarna trott inklusive min egen! ;-) _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||
Jag kan nämna att min gamla volvo 360 som är rätt så rensad väger 1170kg med mej i.
Så jag kan inte se att det blir nått stort problem att folk måste vikta en massa .Snarare tvärtom, det blir nog större problem att komma ner till 1150kg. _________________ Behöver du hjälp med din motor eller racebil? http://www.schmidtracing.net Sponsrad av http://www.bjprace.com |
||||
Jag har väl som mål att min skulle väga 10xxkg men då räknar jag bil utan mig, om kanske 10l bränsle...
Vikten ser jag inga problem med! |
||||
Exakt och jag har svårt att se att nån använder mer kolfiber än dig i sitt bygge..... ;-) _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||
Håller helt med! /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||
Yes i STAC så är det tillåtet med Slicks och det är även fritt med aerodynamiska hjälpmedel tillsvidare! Såvitt jag vet är STAC ensamma med dessa två saker?! /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||
kan jag slänga på plåtskärmar som viktar upp min formelbil (till trots att den varken har järn-ram eller tak)
för att få vara med å "Tidsträna" , eller i nästa steg vara med att tävla (rent teoretiskt då jag inte ens är en tävlingsmänniska, men körtid vore kul) eller vikt är fri under träning å bara mäts efter målgång i tävlingsmoment? _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
I teorin ja. Men även på träning gäller ju viktbegränsningen då kvaltider tas härifrån. Sen så är det ju en bedömningesfråga med fria hjul osv som jag inte kan svara på. Sen kan det dyka upp andra möjligheter med trackdays/tränings dagar och separata örpass där du kan få åka men sånt är nog inte klart än! /Pete /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||
så i teorin om jag kör,(med plåt-skärmar) och kommer in på förstaplats men har för låg vikt så har jag en ogiltig förstaplats, vilket inte gör mej något då jag ändå inte vill tävla
skämtåsido, jag är som sagt inte intresserad av något rent tävlingsmoment då jag bara vill ha körtid med andra snabba grabbar :P _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Jag är nyfiken på hur tävlingsformatet kommer vara?
Jag ser 2 alternativ, men ni kanske har fler? Alt 1: ett utvarv, ett mätvarv, ett invarv Alt 2: snabbast av ett antal fria varv Alt 1 ger mer adrenalin och ökar tävlingsmomentet i min bok och föraren blir viktigare än när man har fler varv på sig att sätta ett bra? Jag har ingen konkurrenskraftig bil i dagsläget att köra med men är inte främmande för att fixa den. _________________ Tord Ringenha11 |
||||
Tex: 90 st. deltagare totalt, med en fördelning på 30 st per klass. Man kör 1 uppvärmning plus 1 kvalpass/klass, på förmiddagen, där man kvalar till semifinal. 10 st/klass går vidare till semifinal. Då är man nere på 30 bilar På eftermiddagen kör man först : - 3 semifinaler, där dem 5 bästa/klass går vidare. Då är man nere på 15 bilar totalt. Sedan kör man 3 Final Heat. Klart! Jag skall ta mig f..n bli arrangör av TA. _________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||||
Bra sett att kunna ha mkt anmälda bilar, vilket ger mer folk i depån, som ger trevligare träffar Med TA bilar ska det räcka med några varv, inte o ligga o mala varv efter varv.. Tillbaks till minimivikten. Varför inte annan viktgräns för NA-bilar, så kanske man får höra lite gott ylande på träffarna Dom som har hög effekt med NA kör minst 8cyl och klarar knappast lägre vikt ändå (kaross bil) men dom som trimmar 4cyl når ca 300hk och kräver då lägre vikt, vikthandikapp på 100-150kg _________________ Jari Saren delsol vti-re |
||||
Allmänt banåkaforum STAC (den gamla avslutade tråden) | << 1, 2, 3, 4 ... 42, 43, 44 >> 57 besök senaste veckan (147369 totalt) |