Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
STAC (den gamla avslutade tråden)
<<   1, 2, 3 ... 42, 43, 44
2 besök senaste veckan (146885 totalt)
prochargeroldsmobile
hofors
Här sen Feb 2011
Inlägg: 21



Supramannen skrev:
prochargeroldsmobile skrev:
F.A skrev:
Varför skylla ifrån sig allt på Landracing? Var ni inte alla med och drog igång detta? Ta ert ansvar och skyll inte ifrån er. Shit happens! ta nya tag och gör det bästa av situationen

Jag håller med dig Frank!
skyll inte allt på Landracing ni var alla med på allt från start.
Alla hade höga förväntningar, problemen startade med Tierps Konkurs och STAC är inte ensam att drabbas av detta.
Så dämpa kommentarerna och tänk framåt om ni ska försöka starta med ngn annan raceserie.
Jag har också byggt för runt 105 DB inte 95DB så nu får man ladda om eller ladda ur.



Har du läst utskicket..?

Jag har läst utskicket noga
ursäkta att jag har en annan uppfattning ska inte skriva ngt mer
Hoppas jag får köra ändå, för det här är roligt
Men jag får ta några timmar/helger till på bilen
för det blir tydligen en helt ny/annan serie som blir minst lika rolig

_________________
björn wallgren
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



prochargeroldsmobile skrev:
Supramannen skrev:
prochargeroldsmobile skrev:
F.A skrev:
Varför skylla ifrån sig allt på Landracing? Var ni inte alla med och drog igång detta? Ta ert ansvar och skyll inte ifrån er. Shit happens! ta nya tag och gör det bästa av situationen

Jag håller med dig Frank!
skyll inte allt på Landracing ni var alla med på allt från start.
Alla hade höga förväntningar, problemen startade med Tierps Konkurs och STAC är inte ensam att drabbas av detta.
Så dämpa kommentarerna och tänk framåt om ni ska försöka starta med ngn annan raceserie.
Jag har också byggt för runt 105 DB inte 95DB så nu får man ladda om eller ladda ur.



Har du läst utskicket..?

Jag har läst utskicket noga
ursäkta att jag har en annan uppfattning ska inte skriva ngt mer
Hoppas jag får köra ändå, för det här är roligt
Men jag får ta några timmar/helger till på bilen
för det blir tydligen en helt ny/annan serie som blir minst lika rolig


Kul för dig, och lycka till iframtiden

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



jag skulle gärna vart med och har legat på lite om att få vara med att köra (utom tävlan)
(då "alla mina polare" skulle vara med och tävla)

tyvär ströks ju min bil från listan i sista tilläget att förarplatsen måste sitta "offcenter" i bilen

just nu känner jag mej rätt nöjd att jag investerade mina slantar i Driversclub istället ,
men om denna "Offcenter" skulle kunna prioriteras bort skulle jag dock ännu kunna tänka mej att haka på (utom tävlan() som jag först tänkte.

MVH

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
zyklon
Tibro
Här sen Jun 2011
Inlägg: 583



Hur går vi vidare om vi fortfarande vill köra då??

Har inte fått några mail, varken från er eller Landracing?

_________________
Filip Åkeson

Kinnekulle: 56,59s
Mantorp Park: 1.23,31s
Gelleråsen: 1.10.76s
Knutstorp: 1.04,16s
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



zyklon skrev:
Hur går vi vidare om vi fortfarande vill köra då??

Har inte fått några mail, varken från er eller Landracing?


Pma mig din mail address så lägger jag till dig i listan

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



knotan skrev:
jag skulle gärna vart med och har legat på lite om att få vara med att köra (utom tävlan)
(då "alla mina polare" skulle vara med och tävla)

tyvär ströks ju min bil från listan i sista tilläget att förarplatsen måste sitta "offcenter" i bilen

just nu känner jag mej rätt nöjd att jag investerade mina slantar i Driversclub istället ,
men om denna "Offcenter" skulle kunna prioriteras bort skulle jag dock ännu kunna tänka mej att haka på (utom tävlan() som jag först tänkte.

MVH


Din bil är super frän men inget för Stac då vi idag inte har nån formel bils klass

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



God afton STACare..

Vi vet att det varit en orolig tid och att informationsflödet varit under all kritik från STAC under våren från den tidigare organisationen

Vi vill med detta mail uppmana våra serieanmälda att sitta lugnt i båten ytterligare ett par dagar. Vi vet att våren är här och att ni vill börja köra. Vi har full förståelse för om ni väljer en annan väg än STAC. Men vi tror att STAC som serie fortfarande har ett berättigande. Serien står fortfarande för de fränaste bilarna, enkla regler där de flesta karossbilar passar in, ljuddagar med 105db samt öppenhet och bra stämning.

Ovan gör att vi nu gör ett försök att styra upp serien även om vi självklart förstår att STACs rykte är naggat i kanten. Vi vet att ni fått information att ni kan anmäla Er till andra serier vilket kanske är rätt väg att gå men vi tror ändå att ni vill köra STAC annars hade ni anmält Er i en annan serie från början.

Vi kommer under de närmsta dagarna jobba med en rekonstruktionsplan av STAC tillsammans med SLC och SMA som bakomliggande organisation. Har ni tålamod att vänta ett par dagar till hoppas vi att vi har ett annorlunda jämfört med ursprungsplanen men bra paket att leverera inom kort.

Vill också med detta mail vara tydliga med att ni i framtiden kommer få löpande information för att ni skall vara uppdaterade om vad som händer hos STAC.

Men slutligen viktigast av allt, enda sättet för att detta skall bli av är att ni som förare ger STAC den respons ni visat prov på tidigare. Vill ni köra så gäller det att gasa på och anmäla Er så snart paketet är klart!


Mvh
STAC the new generation

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
jaka
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6



Blir det någon körning på Mantorp?

_________________
Jan Karsman
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



jaka skrev:
Blir det någon körning på Mantorp?


Den 29e

Nej, dålig upslutning gör att vi ställer in det men nytt datum presenteras snart men ny och Fräsch organisation

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Första upplägget av STAC som det jobbades med under hösten 2013 till en bit in på våren 2014 var med Landracing som arrangör och Peter Puppan Eriksson, Marcus Insane Östlid samt Rickard SMR Cornacchini som bland annat ansikte utåt som marknadsförare av idén om en fri serie för riktigt häftiga bilar.

I Maj 2014 så gick Landracing och marknadsföringsgänget var sitt håll. Landracing kommer inte stå som arrangör längre och och det blev en hel del oro och frågetecken kring om serien skulle kunna få ihop några tävlingar i år. Det har i den här tråden uttryckts en hel del frustration över händelseförloppet. Jag förstår verkligen allas frustration och har därför sett genom fingrarna lite kring Rejsas forumregel nummer 5. Men jag vill poängtera att det har skrivits en del inlägg som är klara övertramp mot reglerna. Nu har det fått vädrats lite vilket jag tror var nödvändigt. Men efter mitt tillfälliga slack kring forumreglerna är det nu här på Rejsa i gengäld ett avslutat kapitel att blicka bakåt.

Dags att blicka framåt! Med många som vill få STAC 2014 i mål så gäller pellen i botten, tuta o kör! thumbs up Här är den nya tråden som succesivt kommer innehålla allt om det nya omstartade upplägget:
www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=94462
Håller tummarna att ni får det på banan thumbs up thumbs up thumbs up



Den här tråden är nu avslutad, inga fler inlägg kring varför eller hur det sket sig tidigare i år kommer accepteras om de innehåller irritation eller ens en svag svag svag svag doft av irritation eller frustration. Jepp, regel nummer 5 är nu påslagen igen i full effekt i den här tråden

_________________
Magnus Thomé
Citera
calle_aero
Stockholm
Här sen Maj 2011
Inlägg: 23



En fråga... Hur får man tillbaka sin serieanmälan egentligen? Jag förstår att man inte får tillbaka den om man hoppar av när serien är igång!

Men serien blev inte av så känner att mina 1500 kr inte skall ha använts till något och jag fick verkligen inget utav dem!

Har mejlat till landracing.se ett flertal gånger nu och frågat var pengarna är och får inget svar. Försökt ringa men inget svar där heller.

Vad gör man? Har nån annan fått tillbaka sina pengar?

MVH
Calle

_________________
Calle Eriksson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Man ligger på Glen Ocklund på Landracing. Självklart ska du ha tbx pengarna.

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
calle_aero
Stockholm
Här sen Maj 2011
Inlägg: 23



Supramannen skrev:
Man ligger på Glen Ocklund på Landracing. Självklart ska du ha tbx pengarna.


Aaaa försökt det verkligen... Får ingen respons! Fick ett mejl där han skrev för flera månader sen typ att pengarna vara spenderad på banor och grejer. Fast kollat runt lite och hört att det inte stämmer...

MVH
Calle

_________________
Calle Eriksson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Ja det är helt fel

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684



Jag har varit i kontakt med Glenn via mail under våren och försommaren. Jag fick tillbaka min anmälningsavgift för Tierp. Ha behöll 350 för sma licensen, vilket var helt rätt. Han förklarade att han inte behövde betala tillbaka serieavgiften egentligen, men att han hade planerat att göra det. Fört måste dock ett par evenemang "bära sig" så kan fick lite klirr i kassan. Jag mailade för 2-3 veckor sedan och frågade, men har inte fått något svar.

Visst kan man ha åsikter, men jag förstår även Glenn lite. Kan måste ju få in deg för att kunna betala ut. Just våra pengar vi betalade in i januari gick säkert åt att styra upp speedweekend. Det regnade ju bort... kan tänka mig att det kostade ett par spänn för Landracing där. Så, vi får väl se om det dyker upp några pengar. Enligt kontrakten tror jag faktiskt inte att han är skyldig att betala tillbaka (kommer inte riktigt ihåg det finstilta) utan ska han göra det är det goodwill. Då lär han inte betala förren han har +på kontot. Och dröjer det, så rinner det ut i sanden.

Personligen tror jag inte vi får några pengar, och det kan vi inte göra mycket åt. Jag har mailet med serieavgiften någonstans. Där kan man ju kolla vad som står ang. återbetalning.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Dem är ej skyldiga att återbetala MEN dem gick själva ut med att dem skulle göra de för just goodwill, dock tror jag som du skriver att detta rinner/runnit ut i sanden....

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767



Fick detta svar 8 sept så jag räknar med att pengarna är på ingång thumbs up

Hej

Vi har inte glömt bort dig eller någon annan, vi kommer återbet framöver kan bara beklaga förseningen men du har fått info i frågan tidigare.

_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
Per Honda
Stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 201



Har fått återbetalat thumbs up

_________________
// P e r r a
P e r _ F o h l s t r ö m
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4684



Grattis! Bra jobbat av Landracing måste jag säga...

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Per Honda skrev:
Har fått återbetalat thumbs up
Har du jagat dem då, jag har inga stålar från dem...

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Ripper skrev:
Per Honda skrev:
Har fått återbetalat thumbs up
Har du jagat dem då, jag har inga stålar från dem...


Du lär få ligga på

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Allmänt banåkaforum
STAC (den gamla avslutade tråden)
<<   1, 2, 3 ... 42, 43, 44
2 besök senaste veckan (146885 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande