Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Tiger Supercat 2006
2126 besök totalt
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
Nya banbilen som ska användas så ofta som möjligt och utvecklas under tiden.

Motorn är helt ok men mkt vill ha mer så vi får se vad det blir framöver... :-.)
2.0 l 2x Weber45, rallykam, portad och planad topp, 5 vxl låda, delad bakaxel.
ca 150-170 hk och 570kg :-) mc snurra eller bmw maskin är högst opå önskelistan men vi får se vad tiden räcker till för, än så länge räcker maskinen gott o väl, är mest på långa banor typ anderstorp effekten känns lite tam. Men vikt/effekt förhållandet är ju rätt ok

Stälbara dämpare med pushrod fram, 16" rallyslicks, hjulvinklar inställda efter kompromiss för gata/bana för stunden, äter lite däck men det styr in fint :-)





_________________
Pär Moberg
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17349



Pär Moberg skrev:
16" rallyslicks
Nu ser jag inte vilka däck du har, men är inte rallyslicks normalt ganska tunga? Tänker mest att det är relationen mellan karossvikt och hjulvikt som blir lidande.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
Lennart Mäkinen skrev:
Pär Moberg skrev:
16" rallyslicks
Nu ser jag inte vilka däck du har, men är inte rallyslicks normalt ganska tunga? Tänker mest att det är relationen mellan karossvikt och hjulvikt som blir lidande.


Jag ska själv låta det vara osagt vad det är för däck då de satt på när jag hämtade bilen.. (har inte läst beteckningen)
Tiderna den har presterat är riktigt bra men då kanske det finns en utvcklingspotential även där :-)

_________________
Pär Moberg
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
Premiärturen efter godkänd bes😄
Något svalt men med tvättbjörnsmössan ;-) på huvudet och 30 tals glasen på så klarade man sig bra från både småsten i huvudet och kyla

Rejsa loggan på plats 👍


_________________
Pär Moberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Tiger Supercat 2006
2126 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande