Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !? 2023
<<   1, 2, 3 ... 106, 107, 108 ... 501, 502, 503   >>
568 besök idag (2501971 totalt)
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Puppan skrev:
Jessica skrev:
En sak jag lärt mig är att ALDRIG snåla på däck!


Och bromsskivor.... Har du ringt Zimmermann än och klagat... Skicka räkningen till dom vetja... ;-)


Helt djävla rätt det va ett par gamla kund skivor. Ska leta upp vems det va och skicka fakturan

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8989


Trådstartare

Alltså ibland är du vettig Puppan och försöker göra rätt men det verkar som att du har en ond smr djävul på ena axeln som i nästa sekund får säga sitt?
Allt jag velat veta är om du hade 4 däck som inte hade smr rensade hål? När jag ringt vardags kvällar så har du varit utomlands på jobb, så då började jag höra av mig på helger för jag trodde du hade mer tid då?
Sen har jag ju väntat typ 2 veckor mellan gångerna för att du ska få tid att kolla dom när du kunde..
Men när inget händer och du slutar svara så tröttnar man och det var på söndagen dagen efter midsommar dagen så ingen högtid alls som jag hörde av mig på..
men nu vet jag ju att effektivaste sättet att få kontakt tydligen är här i min egna tråd

Sen att så många inte vågar säga emot smr klanen här inne är ju bara sorgligt.. och ännu sorgligare att ni i klanen måste hävda er i grupp varje gång och inte kan argumentera själva Och dessutom jämnt ska försöka göra er lustiga över situationen även i andra trådar? osv.
Sorgligt..

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8989


Trådstartare
För er andra som undrat så här kommer bild på ett nytt oanvänt slicks mot ett gammalt med "hemgjorda" hål..
Inte stor skillnad på djupet i hålen trots att det gamla är välanvänt, men kollar man noga så upptäcker man korden i hålen thumbs down




Man kan även ana på det högra hålet att det är som en liten tunn grop bredvid/under som kanske är det riktiga hålet?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206



lägger mig absolut inte i er dispyt men puppan bör väl kunna tala om för dig vart däcken kommer ifrån o därmed vet du vem som borrat dom ?

_________________
ulf edgren
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15489



RallyQuattro skrev:

Sorgligt..


SMR har fått sin beskärda dos med.

Men för att summera det hela.

1: Du har köpt begegnade däck av Puppan.
2: Dessa däcken har Puppan köpt begagnade av någon/några andra innan.
3: Du har blivit erbjuden 4 andra däck i högen av Puppan.

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Jessica

Här sen Jul 2014
Inlägg: 124



Vilken lekstuga. Jag tycker att det är jättetråkigt att det inte gick som du ville. Nu var inte däcken i det skick du önskade men ibland får man räkna med att man får vad man betalar för (jag har gjort detta misstag SÅÅÅ många ggr) och i detta fall har du ju själv synat däcken. Precis som puppan. INGEN av er upptäckte dessa "felaktiga hål" innan så i detta fall är det ju ingens fel?! Inget "dolt" fel så att säga.

Lägg hellre lite extra pengar på däck nästa gång. Om inte annat för säkerhetens skull. Det är mkt belastning och höga hastigheter i bankörning och utan bra däck spelar det ingen roll hur bra bil du har. Dåliga däck kommer dessutom ge dig dåliga tider. Lite som ordspråket säger "Utan hov ingen häst".
Lycka till i framtiden.

_________________
Porsche 997 Turbo RS

Kinnekulle 58.5
Mantorp 1.26.8
Gelleråsen 1.14.5

Jessica Karlsson
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



uffarn skrev:
lägger mig absolut inte i er dispyt men puppan bör väl kunna tala om för dig vart däcken kommer ifrån o därmed vet du vem som borrat dom ?


Jag vet inte vilka däck som är köpta vart och även om jag visste det skulle jag inte vilja hänga ut nån för att ha sålt begagnade däck. Det är inte säkert att det är den personen som ev skrapat/borrat. Dom flesta däcken av denna dimension har rullat i Europa inte i Sverige. Vem som gjort vad går därmed inte att härleda och har jag inte kollat ordentligt när jag köpte dom får jag helt enkelt skylla mig själv.....

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



Nikel skrev:
RallyQuattro skrev:

Sorgligt..


SMR har fått sin beskärda dos med.

Men för att summera det hela.

1: Du har köpt begegnade däck av Puppan.
2: Dessa däcken har Puppan köpt begagnade av någon/några andra innan.
3: Du har blivit erbjuden 4 andra däck i högen av Puppan.


Jag kan plocka fram 4st 30/68 el 25/64 där hålen garanterat inte blivit skrapade el borrade övrigt skick garanterar jag inget med.

/Pete

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8989


Trådstartare
Puppan skrev:


Jag kan plocka fram 4st 30/68 el 25/64 där hålen garanterat inte blivit skrapade el borrade övrigt skick garanterar jag inget med.

/Pete


Bra TACK !!

Då har vi löst det thumbs up

(detta kunde vi löst långt innan alla dessa inlägg om du bara hört av dig, men bra att det är löst nu)

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8989


Trådstartare
På torsdags kvällen 7maj han jag även med att tvätta bilen vilket inte brukar vara så vanligt thumbs up



_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



RallyQuattro skrev:
Puppan skrev:


Jag kan plocka fram 4st 30/68 el 25/64 där hålen garanterat inte blivit skrapade el borrade övrigt skick garanterar jag inget med.

/Pete


Bra TACK !!

Då har vi löst det thumbs up

(detta kunde vi löst långt innan alla dessa inlägg om du bara hört av dig, men bra att det är löst nu)


Vilken storlek?

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8989


Trådstartare
Sen på fredagen 8maj i Nynäshamn i väntan på båten..




Japp även dessa bilar du ser på bilden ska köra bana




_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8989


Trådstartare







_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Nisse Järnet
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 243



Oavsett vad som hänt så bör man ju kunna hålla en god ton, tycker jag?

Utöver det så skulle det vara kul med lite filmer

_________________
BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk.
BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk
Nisse Järnet
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8989


Trådstartare
Nisse Järnet skrev:
Oavsett vad som hänt så bör man ju kunna hålla en god ton, tycker jag?

Utöver det så skulle det vara kul med lite filmer


Jo jag håller med, så Puppan har fått PM nu istället så fortsätter vi med lösningen där.

Filmer ? jag är ju bara i kön på fredagen i Nynäshamn där kan man väll inte filma eller?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Men va fan....!!!!!

Menar du att det skulle finnas så mycket gummi kvar i ett däck där hålen är bortslitna..???...så det skulle gå att borra nya ?

Nu får du väl skärpa till dej.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477



Hmm vilket rabalder om 4 st beggade slicks

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Det här är ju samma historie som när du förde ett jävla liv om att Aiden tillverkar ett dåligt grenrör åt dej.....och så visade det sig att det är du som var en klåpare.

Då kom det inte ens ett tillstymmelse till en ursäkt.....

Nu är det alla so någonsin sålt ett beg däck, som står i skottgluggen.

Det finns inget gummi under hålen.
Så om man rensar hålen i ett beg däck..för att se hur slitaget ser ut...så är det stor chans att man kommer ner i corden.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8989


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Det här är ju samma historie som när du förde ett jävla liv om att Aiden tillverkar ett dåligt grenrör åt dej.....och så visade det sig att det är du som var en klåpare.

Då kom det inte ens ett tillstymmelse till en ursäkt.....

Nu är det alla so någonsin sålt ett beg däck, som står i skottgluggen.

Det finns inget gummi under hålen.
Så om man rensar hålen i ett beg däck..för att se hur slitaget ser ut...så är det stor chans att man kommer ner i corden.


Nu får du ge dig, bild var på ett av dom finare däcken, och jag har köpt beggade slicks många gånger och aldrig sätt något liknande dessa, men problemet var inte hålen utan vad som hände med däcken.. (vilket jag inte skrivit något om eller visat bild på)


Och va fan snackar du om att det var mitt fel med grenrören?? är det mitt fel att ena flänsen var 2mm för hög? han hade ju grenrörs packning som han gjorde flänsen efter men valde att göra flänsen större än packningen vilket ju blev problem..
Sen byggde han dom för "breda" så dom inte gick dit trots att han själv var och måttade o fottade i min bil!?
Och vattenrör fick byggas nytt och tempgivare fästet satt fel? trots att han hade både en RS6 motor stående att bygga på + mina org grenrör att måtta o bygga efter..
är du slut i huvudet eller?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



RallyQuattro skrev:
....................... problemet var inte hålen utan vad som hände med däcken.. (vilket jag inte skrivit något om eller visat bild på)...............




_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8989


Trådstartare
Okej, ber om ursäkt för er som inte vet vad som hände, men Puppan mfl. vet..


Men direkt första metern i depån så skakade bilen, men jag trodde det var gummi rester på däcken som gjorde det men det blev bara värre o värre och efter 3varv så gick det inte att köra mer för hjulen studsade upp o ner från marken sa dom andra som låg bredvid mig och såg det. jag ska fixa en film där man ser o hör hur det skakar inuti bilen.

Jag körde alltså ut ur depån o ett lugnt skakande varv runt, sen ett 1.42 varv där jag försökte få upp lite temp med sik zack körning o gnida bort gummiresterna som jag trodde var orsaken, sen ett 1.38 riktigt skakande varv sen in i depån för däck byte..

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !? 2023
<<   1, 2, 3 ... 106, 107, 108 ... 501, 502, 503   >>
568 besök idag (2501971 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande