Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !? 2023
<<   1, 2, 3 ... 262, 263, 264 ... 501, 502, 503   >>
1130 besök senaste veckan (2499472 totalt)
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8980


Trådstartare
St3v3 skrev:
Det är väl snarare så att det är för att det hände nåt i den filmen?

Kolla Circles of Power på FB. Svenskt klipp med 1.2 miljoner visningar på 10 dagar, utan krasch


Nu jämför jag inte med filmer som sprids runt på massa sociala medier, Bilsport m.m.

Utan en enkel jämförelse med mina andra filmer samma dag, och i dom händer det faktiskt också saker..
Jag åker faktiskt av banan i fler av filmerna fast det står inte det i rubriken
Peter sladdar av med A8:an framför mig osv....
Så nej det är inte bara denna film något händer

Men skriver man krasch eller brand osv. ja då måste ju alla se filmen, kanske ska skriva det på alla filmer

Tror en av mina mest sedda filmer är branden från S8:an och där stå bilen mest still och inte mycket händer i större delen av filmen

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



RallyQuattro skrev:
St3v3 skrev:
Det är väl snarare så att det är för att det hände nåt i den filmen?

Kolla Circles of Power på FB. Svenskt klipp med 1.2 miljoner visningar på 10 dagar, utan krasch


Nu jämför jag inte med filmer som sprids runt på massa sociala medier, Bilsport m.m.

Utan en enkel jämförelse med mina andra filmer samma dag, och i dom händer det faktiskt också saker..
Jag åker faktiskt av banan i fler av filmerna fast det står inte det i rubriken
Peter sladdar av med A8:an framför mig osv....
Så nej det är inte bara denna film något händer

Men skriver man krasch eller brand osv. ja då måste ju alla se filmen, kanske ska skriva det på alla filmer

Tror en av mina mest sedda filmer är branden från S8:an och där stå bilen mest still och inte mycket händer i större delen av filmen


Det är väl å andra sidan inte så konstigt. Jag lägger upp många filmer på tuben och länkar in dem här, men för de allra flesta är det ganska intetsägande filmer. 15-20 minuters harvande på en bana är inte särskilt intressant om man inte har något specifikt att visa upp. Vissa inbitna finner det intressant. Jag lägger upp mina filmer utifall att någon vill se på dem samt att jag kommer åt dem smidigt när jag vill. Jag brukar välja ut snabbaste varvet och göra en egen film av det, inte helt otippat är det den mest sedda filmen från respektive bandag jag lagt upp. In- och ut varv samt de varv där det inte händer något specifikt är ju rätt trista för övriga att se på. Jag gissar att de flesta som sett mina filmer är de som kör liknande bilar.
Fundera på vad som attraherar dig när du ser en film från någon som kör bana.
Jag har en film där jag kraschar som Nisse9777 klippte ihop, den har 627 visningar och den är olistad på tuben. Bland de övriga filmerna så toppar de som jag skrivit i rubriken vad som händer. Ganska logiskt i mitt tycke.

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1749



Fredrik Hård skrev:
RallyQuattro skrev:
St3v3 skrev:
Det är väl snarare så att det är för att det hände nåt i den filmen?

Kolla Circles of Power på FB. Svenskt klipp med 1.2 miljoner visningar på 10 dagar, utan krasch


Nu jämför jag inte med filmer som sprids runt på massa sociala medier, Bilsport m.m.

Utan en enkel jämförelse med mina andra filmer samma dag, och i dom händer det faktiskt också saker..
Jag åker faktiskt av banan i fler av filmerna fast det står inte det i rubriken
Peter sladdar av med A8:an framför mig osv....
Så nej det är inte bara denna film något händer

Men skriver man krasch eller brand osv. ja då måste ju alla se filmen, kanske ska skriva det på alla filmer

Tror en av mina mest sedda filmer är branden från S8:an och där stå bilen mest still och inte mycket händer i större delen av filmen


Det är väl å andra sidan inte så konstigt. Jag lägger upp många filmer på tuben och länkar in dem här, men för de allra flesta är det ganska intetsägande filmer. 15-20 minuters harvande på en bana är inte särskilt intressant om man inte har något specifikt att visa upp. Vissa inbitna finner det intressant. Jag lägger upp mina filmer utifall att någon vill se på dem samt att jag kommer åt dem smidigt när jag vill. Jag brukar välja ut snabbaste varvet och göra en egen film av det, inte helt otippat är det den mest sedda filmen från respektive bandag jag lagt upp. In- och ut varv samt de varv där det inte händer något specifikt är ju rätt trista för övriga att se på. Jag gissar att de flesta som sett mina filmer är de som kör liknande bilar.
Fundera på vad som attraherar dig när du ser en film från någon som kör bana.
Jag har en film där jag kraschar som Nisse9777 klippte ihop, den har 627 visningar och den är olistad på tuben. Bland de övriga filmerna så toppar de som jag skrivit i rubriken vad som händer. Ganska logiskt i mitt tycke.


+1

det skall vara något specielt för att man ska titta igenom en 25min film på någon som kör på en trackday

förutom något enstaka varv

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006
Inlägg: 433



De e ju speciellt...jag i a8:an e ju med i hela filmen! Haha!
Tur att de inte e vhs band, de e ju hyfsat lättspolat med Youtube iallafall så man kan skumma igenom utan att behöva glo på hela rullen! För mej som halkade runt med audin å hade skitskoj e de rena glädjen att titta på sånt å få flachback men jag kan förstå att för dom som inte var med så e det ganska trist!

_________________
Peter Bollnert
Kör skoda pickup
Kör Audi S1 replika
Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8980


Trådstartare
Säger så här..
Jag förstår att man inte tittar igenom en hel lång film utan action.

Men hur vet ni att den är tråkig när ni inte tittar alls?

Alltså jag tittar på det mesta oavsett rubrik men är den tråkig så snabb spolar man ju bara..
Men att inte titta alls, hur vet man då att filmen är tråkig?
Och i detta fallet har jag ju även visat action bilder från filmerna som borde ge lite intresse..

För jag antar att även korta uppspelningar och snabb spolning också blir räknade i antal visningar på Youtube eller är det inte så?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8980


Trådstartare
Och angående action så är det ju mer av det i annons filmen i samma inlägg som krasch filmen.

Alltså annons filmen är ju kort och med ihop klippta sekvenser från olika bankörningar inkl. från denna regn dag på Gotland och finns även en "gömd" kort filmning utifrån när jag och Peter sladdar runt i en kurva som inte finns med på filmerna jag la upp på förra sidan och jag tror många missar den när dom ser annons filmen för dom har inte tålamodet att se hela

Så jag är snäll och lägger upp den här igen, för dom som vill se en kort lite roligare film av min gamla 90q thumbs up
(visst hade gott att korta ännu mer, men knappt 3min lång är väll inget att klaga på?)




Men något som är verkligen underligt är vilka 2 filmer som är mina mest sedda, för dom har tråkig rubrik och är långtråkiga med väldigt lite action..

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



RallyQuattro skrev:
Och angående action så är det ju mer av det i annons filmen i samma inlägg som krasch filmen.

Alltså annons filmen är ju kort och med ihop klippta sekvenser från olika bankörningar inkl. från denna regn dag på Gotland och finns även en "gömd" kort filmning utifrån när jag och Peter sladdar runt i en kurva som inte finns med på filmerna jag la upp på förra sidan och jag tror många missar den när dom ser annons filmen för dom har inte tålamodet att se hela

Så jag är snäll och lägger upp den här igen, för dom som vill se en kort lite roligare film av min gamla 90q thumbs up
(visst hade gott att korta ännu mer, men knappt 3min lång är väll inget att klaga på?)




Men något som är verkligen underligt är vilka 2 filmer som är mina mest sedda, för dom har tråkig rubrik och är långtråkiga med väldigt lite action..

För vem gör du dina filmer? När du har svaret på den frågan så har du även svaret på hur du bör göra filmerna. Jag antar att det primärt är för dig själv och då spelar det väl ingen roll hur många som ser på dem! Om det är för andra som är det primära bör du lägga mer krut på filmerna. Jag tycker inte att det var så mycket action i annonsfilmen om jag skall vara ärlig. Du kommer ifatt två potenta bilar som du odramatiskt passerar... Det är ganska intetsägande tycker jag.

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8980


Trådstartare
Fredrik Hård skrev:

För vem gör du dina filmer? När du har svaret på den frågan så har du även svaret på hur du bör göra filmerna. Jag antar att det primärt är för dig själv och då spelar det väl ingen roll hur många som ser på dem! Om det är för andra som är det primära bör du lägga mer krut på filmerna. Jag tycker inte att det var så mycket action i annonsfilmen om jag skall vara ärlig. Du kommer ifatt två potenta bilar som du odramatiskt passerar... Det är ganska intetsägande tycker jag.


Det var ju även 2 filmer med sladdande i blött med i annonsen men nu var det ju återigen i jämförelse med krasch filmen jag menade och inte en action film.. alltså den långa filmen sågs av 4 gånger fler och den är väll ändå mer långtråkig än annons filmen? Men ordet crash verkar dra till sig flest tittare


Och lite mer förtydligande av det jag tycker är underligt..
Om jag bara gör 1 inlägg så läses ändå tråden över 1000 gånger den dagen, även om det står film som rubrik!
Är det inte då konstigt att det bara är 30st av alla 1000 som då ser på filmen som inlägget handlar om

Det är detta med antal läsare av inlägget här mot antal visningar av filmen i inlägget som youtube anger som är lite underligt tycker jag..

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8980


Trådstartare
Hittade film filmat från Peters A8, med mig framför som jag nu laddat upp thumbs up

A8:an glider lugnt och fint i kurvorna till skillnad från min 90q.

Och för er som undrar så bjuds det på både elds flammor och flera piruetter i denna film.

Glidandet börjar efter ca 3 minuter men det riktigt roliga börjar efter 9.10 där måste ni se för det var nära mellan oss och kul fram till 14.10 då nått hände
Sen är det lite lugnare i ca 4 min tills mer händer 2 gånger efter det



Sen stängde den av inspelningen lite tvärt, vet ej om batteriet tog slut eller vad som hände

Men nu vet ni vad som kan vara kul att spola fram till om ni inte orkar sitta still i 22 minuter.


(finns även filmer från Golfen och Håkans Porsche m.m. men dom slipper ni )

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
St3v3
Lycksele
Här sen Feb 2005
Inlägg: 265



Tror du verkligen att du får en visning för att nån ser klippet några sekunder?

_________________
S Örnberg
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8980


Trådstartare
St3v3 skrev:
Tror du verkligen att du får en visning för att nån ser klippet några sekunder?


Det är det som vore kul att veta hur visningar räknas..

Finns ju jätte korta filmer och samtidigt väldigt långa.

Och jag tror inte att det är bara dom som ser hela filmen som räknas utan även kortare visningar gissar jag att dom räknas?
Men kanske inte om någon bara ser några sekunder men vem gör det?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



RallyQuattro skrev:


Det är det som vore kul att veta hur visningar räknas..

Finns ju jätte korta filmer och samtidigt väldigt långa.

Och jag tror inte att det är bara dom som ser hela filmen som räknas utan även kortare visningar gissar jag att dom räknas?
Men kanske inte om någon bara ser några sekunder men vem gör det?


Är det viktigt med hur många som ser dina filmer? Eller gör du dem för dig själv?

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8980


Trådstartare
Gör dom för mina följare på Youtube samt för er läsare här.

Och som minnen, men har ju även fler filmer som minne än dom som lägs upp..

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Alex Eriksson
Märsta
Här sen Dec 2016
Inlägg: 198



Hej Martin,

-apropå karossen B2 som väl din Audi 90 är kan du komma ihåg att det fanns en Audi med samma kaross det stod CD på emblemet på bakluckan?
Jag tror den var 4-hjuldriven den med men är inte säker.

_________________
Alex N Eriksson
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



RallyQuattro skrev:
Gör dom för mina följare på Youtube samt för er läsare här.

Och som minnen, men har ju även fler filmer som minne än dom som lägs upp..

Släpp då hur många som ser dem, om dina följare inte ser dem eller läsarna här så har du ju ändå uppnått målet. Du har gett något till dina följare och oss på rejsa.nu samt att du har dem för minnena. Mission complete!

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8980


Trådstartare
Alex Eriksson skrev:
Hej Martin,

-apropå karossen B2 som väl din Audi 90 är kan du komma ihåg att det fanns en Audi med samma kaross det stod CD på emblemet på bakluckan?
Jag tror den var 4-hjuldriven den med men är inte säker.


Ja Audi 80 fanns i olika modeller med olika motorer i början av 80-talet:
CL, GL och CD

Men min heter Audi 90 och var som en facelift av 80 samt fanns bara 85-86

Dessa modeller fanns med antingen fwd eller quattro.
så 4wd var ett tillval och inget standard i någon av dessa modeller.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8980


Trådstartare
Nu är vi klara med min 90q..

Men samtidigt som den hade jag en S8 som bruksbil.

Här från 2010:





Den provade jag is körning med 2011, först vanliga friktions däck.




Men helgen efter åkte det på rallydäck thumbs up








Inga problem att jaga andra på isen och samtidigt fota men tyvärr hade den automat samt antispinn/antisladd som förstörde det roliga.. (bromsarna glödde då den försökte parera mina sladdar hela tiden och det gick inte att stänga av funktionen, kunde kanske gott att lossa en abs kabel för att sätta det ur spel)
Men där började mitt intresse för att göra något kul med en S8

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8980


Trådstartare
Jag körde även med bruks bilen på en Rejsa träff på Gillinge halkbana 2012.

Jag nämner den på första sidan i denna tråd, men här kommer bilder från den träffen.

Vi blev uppdelade i 3 grupper, min grupp började med Älg testet där man på halt underlag ska försöka väja för stolpar som simulerar en älg.







Nästa övning blev roligare för där var det en kon bana uppställd på blött underlag med tidtagning och jag var snabbast av alla thumbs up

















Tredje övning var konbana på torr asfalt vilket inte passade mig lika bra, kom dock inte sist men långt bak i fältet med min klumpiga std. S8


































_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3437



Den träffen var jag också med på, åkte den svarta högerstyrda E46M3:an med svarta fälgar nedan:


_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

Det var en riktigt kul dag på Gillinge det där thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11234



Wärhner skrev:
Den träffen var jag också med på, åkte den svarta högerstyrda E46M3:an med svarta fälgar nedan:



Den träffen var jag också med på, åkte den röd/svarta 944:an med svarta fälgar ovan:


Konbanan var kul, älgtest var kul, men konbana på det hala var fan inte kul...
Maximus attack!!!


_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !? 2023
<<   1, 2, 3 ... 262, 263, 264 ... 501, 502, 503   >>
1130 besök senaste veckan (2499472 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande