Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 274, 275, 276 ... 501, 502, 503 >> 31 besök idag (2500133 totalt) |
Förslag:
Maxxecu.. E85.. Byt till virespjäll.. Koppla inte in variabla kammarna.. Std kammar.. Avgastemp så många du vill.. En lambda/cylbank Stoora fina spridare.. Ladda en bit över kilot å få en maskin som går som en symaskin,vaknar när du nuddar gasen å har ett underbart långt register att ligga på i kurvorna å lämnar nära 600hållbara kusar kanske...å inte ens drömma om nåt mer för med avgasbromsarna(agregaten) du har e allt annat förgäves....du kan nog byta å optimera motorn och dess delar i oändlighet utan nåt resultat värt jobbet så länge avgasbromsarna sitter där... _________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||||
De va bättre förr....
Jo,s3:an funkar väl till 95% bra med elgasen efter närmare 100timmars inställning av allt men det kvarstår lite önskemål vad gäller tomgångsregleringen som jag inte får till...så efter alla timmars slit så har jag kommit till slutsatsen att har man ingen nytta av elspjäll så ska man åka vire....med nytta tänker jag på tex responssystem å sånt där ett elspjäll kan vara fördel... och i mitt fall på s3:an så ville jag köra 100% plug and play så därav att jag gett mig fan på att få till elspjället så jag slipper klippa sönder å göra om kabelhärva mm.... Du däremot som ska bygga nytt skulle spara enormt mycke tid å strul med att välja vire direkt. Inte ett ont ord om maxxtunings elgasmodul,dom har varit helt underbara med support och bollande av tips å ideer som hjälpt mej mycket på traven,problemet är att de e väldans avancerat och kräver extremt mycket tid å kunnande för att få till allt som man vill ha det,att få bilen körbar går fort men att hitta den där körbarheten å känslan som man vill ha kostar tiiiiiiiiiiid..... jag har inte gett upp på nåt sätt med mitt spjäll...datorn e med jämt å jag provar nya inställningar dagligen då jag har den som bruksbil... _________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||||
Upp till dig Ja kommer inte välja ett sprut den dagen som har styrning via EGT, inte min tro och inte den tro jag tror på hos dom ECU tillverkare jag tror på Säger inte ja har rätt alla har sin tro _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Håller med dig om att styrning via egt är onödigt... däremot kan ju egt på alla cyl vara spännande info vid mappning för att se att allt står rätt till men i övrigt skulle jag va nöjd med en per cylbank.... _________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||||
Det är ju fördelen med original Motronic att där har Audi lagt all tid på att få det bra. Nackdelen är att inte vem som helst kan mappa om den. Sen har jag strul med efterkylningen på vattnet som går länge oavsett temp så jag fått koppla strömbrytare på den så den skulle jag vilja få att fungera som den ska och då är det lättast med ett nytt sprut som får sköta pwm styrningen av detta. Sen skönt att slippa behöva koppla in datorn för att läsa av felkoder som jag får göra nu. Så vilket sprut har ni kommit fram till nu att jag bör köpa _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
MaxxEcu verkar fått flest röster så antar det är bäst för mig eller någon som tycker nåt annat ?
Ska man ha massa in & ut gångar så är det då denna: MaxxEcu Pro Competition för 25800kr sen tillkommer lite givare osv. Så vad säger ni eller _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Sätt dig ner, skriv ner samtliga grejer du vill ha in och ut, räkna ihop och kolla sedan vilken av versionerna uppfyller kraven.
Vad ska du med 30 utgångar till?! _________________ Alex H-e-d-s-t-r-ö-m Tesla Model Y Performance -22 Peugeot 306 GTi -97 195hk@7900 195Nm@6500 VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ ) |
||||
inte mkt att fundera på...kör ba'
hijackar lite.... hur fasiken gör man om man vill montera eftermarknadssprut i tex min -07 A3 med tfsi motorn å massa can-bus trams? vet att syvecs har PnP lösning, men går det att få ett maxx att fungera utan att bilen får massa frispel? _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||||
Bara Pro som ingår dubbla lambda, den kommande Race skulle annars funka men då behövs lambda modul köpas till.. Och Race kommer först i slutet av maj eller början av juni. Men det jag har nu som jag vill ha kvar och att sprutet blir kopplat till och kan visa är: Bakdiff temp vxllåds temp motoroljetemp olje tryck bränsle tryck luftburks temp IC temp vä IC temp hö avgastempar lambdor m.m. Så här ser det ut nu: Sen kanske man vill koppla in massa mer typ: Vatten tryck Vevhus tryck Avgas mottryck i grenrör och downpipes m.m. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Haltech Elite 2000 är ett bra alternativ också, Den har allt du behöver.
http://shop.pbz.se/se/tillverkare/ha _________________ Jesper Olofsson - Kinnekulle 1:01.66 - Mantorp 1:30.729 - Gelleråsen 1:14.827 - Knutstorp 1:07,368 |
||||
Fast står att det bara är 4-cyl sekvensiellt så för 8-cyl blir det par vis Sen bara analoga ingångar? Och för fler än dom få som ingår så behövs expansions kort.. Detta har MaxxEcu Pro Built-in wideband (dual) Built-in MAP-sensor Peak and hold injector drivers 16 injector outputs 12 ignition outputs 18 extra outputs (GND) 8 extra outputs (+12V) 4 extra outputs (motor) 10 digital/VR inputs 6 analog inputs (temperature) 16 analog inputs (0-5v) 2 trigger inputs 12 EGT TYPE K/N inputs _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Är det för att du tycker det är roligt ? Du vill logga dessa meningslösa saker ? Då förstår ja. Annars montera sprutet ta bort alla danmobilyty grejer som SU har nu , surf platta, Pf Box, E85 mätare, lambda, osv Mappa och sen glömmer du Min bil lämnar 801hk Har en dasch som loggar och tänder En lampa och söger om nått är dåligt. Vilket aldrig sker. Peppar peppar. Går ju inte åkra runt med en bräda som ser ut som ett flipper spel som din och köra fort. Låt bilen sköta sitt sen plockar du ur EB logg efter om du vill kolla nått _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
PS: Been there Done that
Hade 6 Egt på supran på brädan. 3 mätare på a stolpen och 4 i brädan på den tiden. Men då fanns det inte den möjligheten som nu med bra daschar och loggers Om du vill ha org instrument kvar så köper du en säg AIM dasch och monterar där din platta sitter. Den pratar i canbus med Max ecu. Då får du allt i en och samma enhet. Du kan programmera den att göra allt du önskar och du slipper saker i hela bilen Alltså den stödjer gps puck för bra loggning på bana och har ett bra analys program till detta. Sen matar du din Max ecu med alla givare du önskar sen fpr du upp Swt på sim och den säger om nått är fel _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Jag kommer fortsätta med S8 instrument hus och separat platta i mitt konsolen.
Om motorn känns dålig eller varnar för något så är det ju bra att snabbt se vad? Så kan man avgöra om man ska fortsätta attack varvet eller lugna ner sig eller slå av motor omgående. På rakorna brukar jag titta till temperaturer på min platta, men med MaxxEcu så kan ju det ställas in varningar på allt, men oavsett så är det inte dumt att då se direkt i bilen vad som är fel? AIM dash kostar väll massor? räcker väll med en surfplatta till maxxecu? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Tex.
Du ställer in, tänd röd lampa vid 100 grafer vatten temp. Blinka med texten hög vatten temp. När du ser det släpper du av. Du pker in och ser då i loggen exakt var på banan och vilken kurva eller hastigheten eller vad du nu vill veta dettta sker då sim har all data från ditt Max. Du slipper titta hela tiden duschar programmerat in vad som gäller och du kan analysera var och varför. Allt är bättre _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Jo men återigen en AIM dash är typ 20k extra ! Och det andra har jag ju redan, så ser inte anledningen till att byta surfplattan mot en AIM DASH för 20k? Och då jag ändå har kvar S8:ans instrument hus så behöver jag ju inte en massa som finns i en Dash Så motivera gärna varför jag även måste köpa en Dash för 20k förutom ett sprut på 25k förutom att lättare analysera.. Hade den kostat någon tusen lapp så visst då kunde jag köpt den, men 20k och i min S8 som jag inte ens kör time-attack med.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Du slipper ha en B platta
Du slipper ha en E85 mätare Du slipper ha en lambda mätare Du slipper ha en Pf Box i rutan. Blir snyggare och bättre Du kan analysera motor och körning mycket bättre Finns från ca 15k nytt även begg runt 10k. Du kan sälja det du har. Inte så mycket i mellan Du fpr en cleanare setup som kan ljusår mer till en spottstyver i mellan _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 274, 275, 276 ... 501, 502, 503 >> 31 besök idag (2500133 totalt) |