Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 281, 282, 283 ... 501, 502, 503 >> 606 besök idag (2502009 totalt) |
Ja,snoka på lite,all info är guld värd...för som du skrev blir de ju mer å mer poppis..tyvärr...jag gillar gasvire...inga elspjäll slår en riktig vire!!
_________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||
Är det inte egna tabeller för gasspjällets funktion och tillsatsluft för tomgångsreglering?
I DTA är det så iaf. Man konfigurerar så spjället funkar. Sen då det funkar 'linjärt' med pedalen så lägger man på ökningar/minskingar i tabeller för tomgångsreglering etc etc. De tabellerna skickar då internt i boxen att, exempel: kall motor - öppna spjäll 10% AC tillslag - öppna spjäll 2% När jag joxade med lite sånt här så valde jag att köra ett stopp på spjällaxeln som var 'tomgång' varm motor. Då behövde inte pidlooparna jobba för att hålla motorn gående på tomgång. Får man PID fel kan det bli knasiga oscilleringar i motorvarvtal. Jag fick till det förjäkla bra anser jag, testade en kväll att rulla ut bilen så den fick stå över natten, -17 grader ute då jag startade den sen. Utan att röra gasen så ruppade den igång på E85(sommarblandning) och lade sig stabilt på 1800rpm, för att rampa ned mot 1100rpm då den var varm. Nu hade jag iten E-gas i den bilen, men en annan polare har det i sin. Och där är det som jag förklarade ovan. _________________ Patrick Wetterskog |
||
|
||
Passar på att ställa en annan fråga..
Vart tvungen att korta ner ett 38mm aluminium rör och istället för att svetsa kant så undrar jag om någon har falsningsverktyg och kan göra nya kanter i bägge ändarna på röret? Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Är man minsta händig så kan man få till en duglig kant med skiftnyckel och lamell skiva på vinkelslip, på 5-10min.
Eller så kan man stöta och blöta "problemet" några veckot, kontakta nasa och några ryska konkurrenter, begära in pris, skicka iväg det och få tillbaka röret 6 månaders senare med tusendels precision och känna sig nöjd att röret är det bästa som åstdkommits i människans historia _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Hur gör du en fals in på röret med skiftnyckel ?
Vill ju inte bara ha en tratt ytterst för då blir det jobbigt att få på slangen, utan en kant in på röret som dom 2 avkapade bitarna på bilden. Och med ett fals verktyg så är det lätt gjort. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Har du nått bra att knacka emot så knackar du först ut, och sen in.
Varför inte bara lägga en svetssträng runt så du får en kant annars? Behövs ju inte mycke för att hålla kvar de om du har en vettig slang och klämma sen. _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
Bra förslag, jag får kolla upp det. Edit: hittade fals verktyg för rör på rea för 795kr , men var tyvärr slut såld _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Nä på golvet är det tomt, såg inget sådant heller när el-stammen var ur tagen. Tänkte först att det var någon inlärnings funktion som hände efter jag byggt om allt men tror inte min abs från 97 har någon sådan funktion. Och luft i ledningen kan väll inte stänga av abs funktionen? Och det blev ingen lagrad felkod. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Som du beskriver inställningarna i DTA så verkar det mycket lättare att justera in, Dta kanske ligger före maxx när det gäller elgas eller så har dom bara ett annat upplägg som är vettigare för oss ovana! _________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||
En annan sak jag testade som tips till er
Jag lindade mina grenrör från början, men det är ju ett jäkla pyssel... Sen även fast jag använde DEI Titanium band så blev det bränt och hårt så det gick i bitar när jag lossade det. Så nu i höstas testade jag värme filt från Karnage, denna la jag bara runt grenröret och sedan stålband som höll den på plats. Sedan en aluminium plåt ovanpå som skydd mot vätskor = rutmönstret som blivit i filten. Nu i våras när jag tog bort det så är det lika vitt och fint på insidan som innan montering Bilder ifrån när jag tar bort det igen efter test för att se om det blivit bränt. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Sen har jag köpte 4st extra Cup2 däck.
Så nu har jag 8st i 265/35-18. Ska montera dessa på mina Braid 10" som nu har slutkörda cup1 på. så blir inga slicks till Gotland i år, så slipper jag slicks kommentarer efteråt _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Ajdå, fick tydligen inte visa 100-200 film här.
Men den finns på Youtube Blev i alla fall 6.3sek med passagerare i höstas. Hoppas på bättre tider när jag fått in Maxxecu och mappat om den. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Vad ska man ha för bil larm på min bil?
Cargard T70c Defa dvs90 Eller något annat? Ska styra en c-lås vakuum pump och ha siren och GPS spårning skulle vara bra. Kör ni något i era race bilar? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 281, 282, 283 ... 501, 502, 503 >> 606 besök idag (2502009 totalt) |