Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 282, 283, 284 ... 501, 502, 503 >> 33 besök idag (2500135 totalt) |
Jag vill ha det senaste/nyaste larmet så lutar åt Defa DVS90
För er som har tråkigt så här en söndag så kan jag nämna min Youtube kanal där alla gamla filmer jag gjort på mina bilar och andras bilar finns upplagda: https://www.youtube.com/user/MartinE _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Varför är det fel att bryta bränsle pumparna när den är larmad?
Sen kan man väll bryta vad man vill med larmet? tex. startmotorn, huvudbrytare, strömförsörjning till databox osv. när den är larmad. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Jag skulle tro för att man medvetet bygger in en möjlig felkälla. Man brukar ju hellre vilja minska antalet möjliga felkällor på en entusiastbil.
Skulle jag ha larm skulle jag nog enbart brutit startmotorn och dragit en extra kabel gömd någonstans så man lätt kan tjuvkoppla om det skulle bråka _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Jo så är det ju.
Men samtidigt så är ju Defa DSV90 nyaste versionen och inte ett larm som slutade säljas för 10år sedan som 950s, så det lär ju vara minimal risk att DSV90 strular tycker jag. Sen antar jag man själv kan välja vad man ska bryta och inte.. Alltså bara för att det finns immo så behöver man ju inte bryta tändning och bränsle. Och kopplar man in allt själv så vet man ju vart man bryter tex startmotor och kan då koppla förbi det den dagen det skulle strula utan att bygga in extra tjyv kopplar kablar. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Jag köpte en c-lås motor från MB
Men den suger inte vakuum utan blåser bara? Testat koppla på alla möjliga sätt utan att få den att börja suga. Ena pipen är trycksensorn som stänger av pumpen. Så har nu även köpt en Golf 2 c-lås pump, som ska testas, måste bara hitta hur den ska kopplas in? Den har 3 stift. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Så här verkar den vara kopplad original och sätter jag plus 12v på den tunna grå/svarta kabeln så blåser det.
Kan det vara så att MB har fjäderbelastade lås? Alltså en fjäder låser och den pump blåser för att öppna? Eller ska det till någon puls för att ändra håll? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Ingen direkt storleksskillnad.
Men tyvärr väger den gamla Golf 2 pumpen mer än dubbelt så mycket som Mercedes pumpen. Så det hade varit trevligt att få Merca pumpen att både suga och blåsa så den gick att använda.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
_________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Skumgummit sitter limmat på pumpen så vet ej vad den väger utan, men det är ju sjukt mycket elektronik i S8 pumpen.
Här är kontakterna in i S8 c-lås pumpen, ett antal stift.. Medans Golf2 bara har 3 stift Tog och demonterade den igår. Golf 2 växlar mellan att suga och blåsa i pipen och har trycksensor som stänger av i respektive läge så den blir perfekt att styra med DEFA larm och mina c-lås. Och angående c-lås, hade det varit en 2-drs bil så hade jag nog skrotat det, men nu när bakdörrar måste låsas och låsas upp på insidan så kommer jag annars svära varje gång jag måste öppna bakdörrarna. så det blir väll 1kg extra vikt för c-lås pump, plast slangar och lås i dörrarna. Sen är det ju en lyx bil och en sådan utan c-lås går ju inte _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Men det tillhör ju standardmodden innan race _________________ Patrick Wetterskog |
||||
motorns vaccum samt reservoar.. är det fel på det?
vill minnas min gamle c36 amg hade kopplat så. Men med en pump som hjälpte till vid längre stillastånd. egentligen onödigt då man kunde öppna passagerardörren med nyckel ändå. _________________ Patrick Wetterskog |
||||
Måste blåsa också, Suger för att låsa och blåser för att öppna. Sen vill man ju kunna låsa och låsa upp flera gånger utan att behöva starta motorn varje gång för att skapa nytt vakuum. Så detta blir enklaste lösningen. (edit: tror dessutom vakuum behållaren i bilen inte räcker till för ens 1 låsning, är ju totalt 6st lås motorer + massa slang i bilen som ska sugas vakuum i.) _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 282, 283, 284 ... 501, 502, 503 >> 33 besök idag (2500135 totalt) |