Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !? 2023
<<   1, 2, 3 ... 282, 283, 284 ... 501, 502, 503   >>
33 besök idag (2500135 totalt)
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
Jag vill ha det senaste/nyaste larmet så lutar åt Defa DVS90


För er som har tråkigt så här en söndag så kan jag nämna min Youtube kanal där alla gamla filmer jag gjort på mina bilar och andras bilar finns upplagda:

https://www.youtube.com/user/MartinEhrsson/videos

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Skulle aldrig montera ett immo larm på en race gat bil, hålla på och cuta bränsle tändning är döden på trimmade bilar men det är ja det

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
Varför är det fel att bryta bränsle pumparna när den är larmad?

Sen kan man väll bryta vad man vill med larmet?
tex. startmotorn, huvudbrytare, strömförsörjning till databox osv. när den är larmad.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Jag skulle tro för att man medvetet bygger in en möjlig felkälla. Man brukar ju hellre vilja minska antalet möjliga felkällor på en entusiastbil.

Skulle jag ha larm skulle jag nog enbart brutit startmotorn och dragit en extra kabel gömd någonstans så man lätt kan tjuvkoppla om det skulle bråka

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
Jo så är det ju.

Men samtidigt så är ju Defa DSV90 nyaste versionen och inte ett larm som slutade säljas för 10år sedan som 950s, så det lär ju vara minimal risk att DSV90 strular tycker jag.

Sen antar jag man själv kan välja vad man ska bryta och inte..
Alltså bara för att det finns immo så behöver man ju inte bryta tändning och bränsle.

Och kopplar man in allt själv så vet man ju vart man bryter tex startmotor och kan då koppla förbi det den dagen det skulle strula utan att bygga in extra tjyv kopplar kablar.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Om du kan skippa kapa bränsle och tändning så ja visst. Men tveksamt du kan göra det

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
immobiliser verkar inte ingå utan är en extra modul som du köper till och jag gissar det mer är en form av relä = vet ej vad den bryter.



_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
Jag hittade danskt el-schema på nätet



_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
Jag köpte en c-lås motor från MB

Men den suger inte vakuum utan blåser bara?
Testat koppla på alla möjliga sätt utan att få den att börja suga.

Ena pipen är trycksensorn som stänger av pumpen.








Så har nu även köpt en Golf 2 c-lås pump, som ska testas, måste bara hitta hur den ska kopplas in?
Den har 3 stift.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
Så här verkar den vara kopplad original och sätter jag plus 12v på den tunna grå/svarta kabeln så blåser det.

Kan det vara så att MB har fjäderbelastade lås?
Alltså en fjäder låser och den pump blåser för att öppna?

Eller ska det till någon puls för att ändra håll?




_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
Ingen direkt storleksskillnad.





Men tyvärr väger den gamla Golf 2 pumpen mer än dubbelt så mycket som Mercedes pumpen.





Så det hade varit trevligt att få Merca pumpen att både suga och blåsa så den gick att använda..

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
S8 pumpen är dock ännu tyngre och större än Golf pumpen.


Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2741



Vad väger S8 pumpen utan de där höljet du har på den då?

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1753



jag är lite mer:.... centrallås?

Lättast utan!

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
Daniel Johansson
Avesta
Här sen Mar 2003
Inlägg: 67



Kadett4wd skrev:
jag är lite mer:.... centrallås?

Lättast utan!
Och jag är lite mer... 600 gram? En rejäl avföring innan man kör gör större skillnad!

_________________
Absolute beginner
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
Skumgummit sitter limmat på pumpen så vet ej vad den väger utan, men det är ju sjukt mycket elektronik i S8 pumpen.

Här är kontakterna in i S8 c-lås pumpen, ett antal stift..



Medans Golf2 bara har 3 stift thumbs up

Tog och demonterade den igår.








Golf 2 växlar mellan att suga och blåsa i pipen och har trycksensor som stänger av i respektive läge så den blir perfekt att styra med DEFA larm och mina c-lås.

Och angående c-lås, hade det varit en 2-drs bil så hade jag nog skrotat det, men nu när bakdörrar måste låsas och låsas upp på insidan så kommer jag annars svära varje gång jag måste öppna bakdörrarna.

så det blir väll 1kg extra vikt för c-lås pump, plast slangar och lås i dörrarna.
Sen är det ju en lyx bil och en sådan utan c-lås går ju inte

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1753



Daniel Johansson skrev:
Kadett4wd skrev:
jag är lite mer:.... centrallås?

Lättast utan!
Och jag är lite mer... 600 gram? En rejäl avföring innan man kör gör större skillnad!



Men det tillhör ju standardmodden innan race

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1753



motorns vaccum samt reservoar.. är det fel på det?
vill minnas min gamle c36 amg hade kopplat så.
Men med en pump som hjälpte till vid längre stillastånd.

egentligen onödigt då man kunde öppna passagerardörren med nyckel ändå.

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
Kadett4wd skrev:
motorns vaccum samt reservoar.. är det fel på det?


Måste blåsa också,
Suger för att låsa och blåser för att öppna.

Sen vill man ju kunna låsa och låsa upp flera gånger utan att behöva starta motorn varje gång för att skapa nytt vakuum.

Så detta blir enklaste lösningen.


(edit: tror dessutom vakuum behållaren i bilen inte räcker till för ens 1 låsning, är ju totalt 6st lås motorer + massa slang i bilen som ska sugas vakuum i.)

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1753



du tror du.. *S*

Jag kunde öppna och låsa åtskilliga ggr innan jag hörde pumpen surra i skuffen.
Den blåste aldrig där mao.

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
St3v3
Lycksele
Här sen Feb 2005
Inlägg: 265



Lättast är att bara dra fram en slang som man blåser eller suger i manuellt. Du vill väl spara vikt?

_________________
S Örnberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !? 2023
<<   1, 2, 3 ... 282, 283, 284 ... 501, 502, 503   >>
33 besök idag (2500135 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande