Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Logga pulsen under körpassen?
1, 2   >>
22528 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nu när varenda korpmotionär köper sig pulsloggers med gpstracking och andra finesser så tänkte jag att det vore ju kul att veta vad för puls man faktiskt har under körning. Både i långlopp, slalomtävlingar med lite tävlingsnerv eller varför inte även på det som man kanske uppfattar som lugna gatbilspass.

Måste man ha en såndär grej som man sätter runt bröstet? Är det enda varianten som finns?

_________________
Magnus Thomé
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583



Pulsklocka... finns ett gäng olika här
http://www.lannasport.se/sv/articles/2729/pulsklockor

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 579



Magnus Thomé skrev:
Nu när varenda korpmotionär köper sig pulsloggers med gpstracking och andra finesser så tänkte jag att det vore ju kul att veta vad för puls man faktiskt har under körning. Både i långlopp, slalomtävlingar med lite tävlingsnerv eller varför inte även på det som man kanske uppfattar som lugna gatbilspass.

Måste man ha en såndär grej som man sätter runt bröstet? Är det enda varianten som finns?


Finns pulsband som man kan koppla ihop med telefonen. Annars är det väl pulsklocka med önskade funktioner som gäller.

_________________
A n d r e a s O t t o s s o n
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Andreas O skrev:
Finns pulsband som man kan koppla ihop med telefonen. Annars är det väl pulsklocka med önskade funktioner som gäller.
Racechrono borde ju kunna logga in ett sånt blåtandsband, om man terroriserar Antii tillräckligt dvs.
http://www.racechrono.com/vanilla/discussion/874 (dvs inte än)

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5115



Magnus Thomé skrev:
Nu när varenda korpmotionär köper sig pulsloggers med gpstracking och andra finesser så tänkte jag att det vore ju kul att veta vad för puls man faktiskt har under körning. Både i långlopp, slalomtävlingar med lite tävlingsnerv eller varför inte även på det som man kanske uppfattar som lugna gatbilspass.

Måste man ha en såndär grej som man sätter runt bröstet? Är det enda varianten som finns?


I filmen Faster (handlar om hälften antal hjul) för några år sedan så satte de pulsmätning på de då två hetaste förarna, Valentino Rossi och Max Biaggi

Dom hade bataljer med varandra etc, Max puls var hög hela tiden och gick upp rejält i situationer. Valentino hade nästan samma puls oavsett vad som hände på banan.

Så hur kommer du reagera?

_________________
Roland Johansson
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247



Loeb hade pulsmätning på pikes peak körningen, upp mot 180 i puls såg jag...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005
Inlägg: 3300



De har ju visat pulsen några gånger i F1. 160 i snitt och 200 i max är inte helt ovanligt. Detta hos individer som har vilopuls runt 40.

_________________
Anders Eriksson
Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon.
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615



En F1:a genererar ju så mycket g-krafter så dom blir ju tvungna att spänna upp hela kroppen för att ha koll på armar och ben. 160 i puls klassas nog som lågintensivt för dom flesta i fältet.

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Visst vore det intressant att veta hur pulsen går när man ska göra en svårare omkörning i ett sprintlopp thumbs up

Jag tror att jag är lugn bakom ratten. "Tror" är nog nyckelordet Vete tusan om jag inte faktiskt har bra puls med tanke på hur svettig man blir. När man tycker att man lugnt kör omkring på banan

_________________
Magnus Thomé
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615



Jag kan få hjärtklappning genom att bara tänka på startögonblicket jag ska banne mig logga detta i sommar!

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Racechrono borde ju kunna logga in ett sånt blåtandsband, om man terroriserar Antii tillräckligt dvs.
http://www.racechrono.com/vanilla/discussion/874 (dvs inte än)



thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Har för mig att jag såg pulssensor som inte var ett band kring bröstet, eller är jag förvirrad? Är band runt bröstet det enda alternativet?

_________________
Magnus Thomé
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591



Naqref skrev:
De har ju visat pulsen några gånger i F1. 160 i snitt och 200 i max är inte helt ovanligt. Detta hos individer som har vilopuls runt 40.


Låter som jollesegling ungefär.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Magnus Thomé skrev:
Har för mig att jag såg pulssensor som inte var ett band kring bröstet, eller är jag förvirrad? Är band runt bröstet det enda alternativet?
Det gäller som vanligt att klura ut sökord.
http://www.ebay.com/bhp/strapless-heart-rate-monitor
Men vilka av dem som kan skicka vidare till logger är ju nästa nöt att knäcka. ☺

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

_________________
Magnus Thomé
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066




Spola till 11:00 ca

_________________
Janne Ström
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



MaZ skrev:
Naqref skrev:
De har ju visat pulsen några gånger i F1. 160 i snitt och 200 i max är inte helt ovanligt. Detta hos individer som har vilopuls runt 40.


Låter som jollesegling ungefär.


De hade pulsmätare på en del förare i V8 Supercars senast. Pendlade mellan 160 och 190 ungefär.

_________________
Martin Öberg
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



Min puls hade legat på 110 om jag bara fick provsitta 919 ;-)

_________________
Janne Ström
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Glöm pulsklocka, jag vill ha en pulsmätare som generar en utsignal som jag kan logga tillsammans med allt annat! Verkar svårt att få till?

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1669



GustafB skrev:
Glöm pulsklocka, jag vill ha en pulsmätare som generar en utsignal som jag kan logga tillsammans med allt annat! Verkar svårt att få till?


Det finns pulsband med bluetooth. Gäller bara att hitta något som tar emot signalen.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



Fråga Harry's GPS LapTimer
http://www.gps-laptimer.de/Features.html
eller ?

_________________
Janne Ström
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Logga pulsen under körpassen?
1, 2   >>
22528 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande