Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 competition 2005 (såld)
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (42695 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Nyfiken på vad du kör med för hjulvinklar.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580


Trådstartare
Tyvärr vet jag inte det. Bilen var fixad av Reader motorsport ( ska vara inställd för ringen)när jag fick den och jag har inte kollat den efter
(vilket jag borde gjort i fall att... )

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580


Trådstartare
Långt mellan uppdateringarna. Bilen brukar inte användas till semesterturer, men det har blivit en weekend till Bornholm. Vi var ett gäng med 15 par och lika många sportbilar. Trevlig helg med ett härligt gäng och kul snack. Var det blir nästa år vet vi inte men datumet är spikat. Det är ett av deltargarparen som blir utnämnda till researrangörer och bestämmer, så det blir en överraskning.

Har blivit en hel del banåka. Var på Förenade bils trackday och hjälpte till. Det var bra med bantid men tyvärr ville inte min generator vara med längre. Tydligen är det ett vanligt problem på E46 att generatorn lägger av fick jag veta av en av Förenade bils tekniker. Det är tydligen problem med värme och det blir ju inte direkt bättre med körningen på bana med höga varvtal. Men nu är den ersatt med en ny, nytt batteri och lite spännrullar mm.

Sen har man skaffat sig lite sysselsättning till semestern. Klinker till garaget, 60 kvadrat. Ska bli skönt och slippa se den flagnade färgen som finns nu.

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Fin tur!

Filmade du inte på Ljungbyhed?

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580


Trådstartare
964RS skrev:
Fin tur!

Filmade du inte på Ljungbyhed?


Det var en trevlig helg. 7 Porsche 5 BMW 1 Mercedes och 1Audi.
Tyvärr ingen film.

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580


Trådstartare
Då har det nya golvet i garaget kommit på plats. Det var ganska svettigt att lägga i närmare 30 grader ute men fint blev det. Nu får man väl börja veckostäda i garaget. Gjorde även ett fynd i form av en ny arbetsbänk.


_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Z3 M
Norrköping
Här sen Aug 2004
Inlägg: 455



Det ser bra ut Kennie.
Ses vi på Anderstorp?
Vi kommer förhoppningsvis med båda bilarna.

_________________
T0RBJÖRN ELLESS0N

Porsche Cayman S Clubsport -09
Caterham 7 Superlight R400 -05
Porsche GT 4 - 16 såld
Z3 x 3 Sålda
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580


Trådstartare
Tack!
Tyvärr inget Anderstorp heller. Har haft otur med att få banåkat att stämma med allt övrigt denna säsongen. Men Knutstorp i oktober ska gå att få till som det ser ut. Har blivit ganska många dagar i Ljungbyhed dock.

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Snyggt Kennie!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580


Trådstartare
Har haft ett lite men tråkigt klonk från höger bak emellanåt sen förra säsongen. Vid sista körningen i Ljungbyhed i höstas när jag och herr Falk hade lite kul så blev det mer. Så nu var det dax att ta tjuren vid hornen och lokalisera felet. Gick igenom det mesta där bak och hittade vänster bärarmsbussning som snurrade och glappade, inte bra. Bara att beställa nytt. Snabbt och lätt en timme senare såg allt ut som vanligt i garaget igen.







_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Schaedoren
Vinslöv
Här sen Mar 2006
Inlägg: 476



Ganska tydligt glapp

_________________
Tobias Ohlsson
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Kennie skrev:






Vad vill du ha för dom gamla ?

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Kennie skrev:






Vad vill du ha för dom gamla ?


Har bara ett gammalt. Det andra var det inget fel på. Men är det intressant med ett så..... Skulle visserligen kunna byta det andra också.

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Kennie skrev:

Har bara ett gammalt. Det andra var det inget fel på. Men är det intressant med ett så..... Skulle visserligen kunna byta det andra också.


Jo...jag kom på att det förmodligen bara är en, så det är ju inte så kul.
Det var inga stora pengar jag tänkt mej, Jag gillar bara att ha konstiga manicker på hyllan,

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580


Trådstartare
Har uppgraderat bromsarna lite. Efter mycket funderingar både länge och väl på Porsche ok och ännu mer när en viss A Falk gjorde sin uppdatering, har fått sitt slut. Efter att ha konstaterat att med bromsok från Porsche så hade det medfört fälgbyte för r-däcken. Kör med original 18 tums bakfälgar runt om och det hade inte funkat med spacer fram. Hjulen hade kommit för långt ut. Så när det dök upp ett fint paket här på rejsa var det bara att krossa grisen. BMW Performance 6-kolvs ok med rätt belägg i hyggligt "nyskick" inkl. hållare, slangar och skivor. Skivor behövde ändå bytas, så det passade bra att det ingick. Att det hela bara fanns 2,5 mil hemifrån gjorde det inte svårare.
Efter en mestadels blöt test idag i Ljungbyhed, kan man bara konstatera att man gjort en bra investering. Fast och precis i pedalkänslan. Vädret blev lite bättre på eftermiddagen och det var då man fick se den stora prestandaskillnaden.






_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Snyggt Kennie!

Fast och fint blir det med andra bromsar än dom som var där original. Hoppas vi får ett stint tillsammans framöver på heden. thumbs up

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580


Trådstartare
Efter gårdagens körning på mycket roliga Falkenbergs motorbana och med dagens tvättning av bilen, så fick jag en idé. Drog till Biltema och köpte en burk transparent gummifärg och drog på fronten för att spara den från alla stenskott och annat man får på alla bankörningar. Lite matt är den men blev helt ok. Återstår att se hur det funkar i praktiken. Färgskiftningen mellan front och skärm syns inte i verkligheten.


_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656



Kul att träffas igår, smart idé med fronten. Du får utvärdera efter någon träff hur de fungerar thumbs up

_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580


Trådstartare
Köpte på mig en uppsättning m3e92 18" fälgar. Har alltid gillat dem och speciellt på e46:an. Dessutom är bakfälgarna 9,5 tum, hoppas jag hittar två bakfälgar till en vacker dag. Tillsvidare kommer de användas som ett alternativ till csl-fälgarna.



Har även inhandlat nya belägg. Det är lite mer än halva kvar på mina xp10, men det är lika bra att vara förberedd. Tänkte testa ferodo ds3000 denna gång.



Lagersaldot vad det gäller r-däck ser också bra ut.




Det är väl ett par bromsskivor fram som behöver beställas inför ringenresan i september för att vara på den säkra sidan.

Nu står polering av bil på programmet inför sportvagnsmeeting på knutstorp i morgon. Håller tummarna för "torrevär".



Och lite dammsugning förstås.🙄

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
vince
Kävlinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 270



Här är ett brådskande tips på viktminskning fram (vilket är mkt svårare än bak).
Dela gärna till andra ägare av E46 M3

http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=550956

_________________
Vincent Pihlström
BMW M3 E46 04 flyttsak
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 598



Kennie skrev:
Har uppgraderat bromsarna lite. Efter mycket funderingar både länge och väl på Porsche ok och ännu mer när en viss A Falk gjorde sin uppdatering, har fått sitt slut. Efter att ha konstaterat att med bromsok från Porsche så hade det medfört fälgbyte för r-däcken. Kör med original 18 tums bakfälgar runt om och det hade inte funkat med spacer fram. Hjulen hade kommit för långt ut.


Jag har precis köpt 4st 18 tums bakfälgar jag också och har funderat om jag ska byta til porsche ok fram i vinter. Men du är säker alltså på att detta inte passar? Jäkligt synd i så fall!

Vad kostar bromsbeläggen (tex PFC08) till dessa M-performance ok?

_________________
Eric Andrén
Mazda MX-5 2018
AUDI RS3 2023
PORSCHE Macan Turbo 2017
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 competition 2005 (såld)
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (42695 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande