Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Stac delt1 18juni Mantorp Park
1, 2   >>
22259 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Startlista
#76 Henrik Ryberg , BMW E30 Skyline GTR, Kl2, ej tran
#74 Ola Fischer, Volvo 242, Kl.3, ej tran
#11 Erik Cederberg, Chevrolet Camaro, Kl.1 + DC, ej tran
#8 Daniel Reinhard, Volvo 854 VOC/TWR, Kl3, ej tran
#75 Rickard Cornacchini, Porsche RSR,kl 3, Egen Tran
# 93 Peter "Puppan" Eriksson, Porsche Turbo Cup, kl 3, ej trans
#0 Magnus Thome, BMW M3 CSL, Kl.2, egen tran
#360 Filip Åkesson, Volvo 360 Turbo, Kl.3, ej tran

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
uppdaterad första inlägg

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Uppdaterad.... hör av er ni andra som ska köra med... så vi får ihop en bra lista snabbt och visar dom tveksamma.. thumbs up

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Uppdaterad

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
Uppdaterad

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Uppdaterad


Uppdaterad

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Om vi bestämmer oss för att ställa upp i R-däcksklassen den 18/6.....får vi något motstånd då ?

Eller ska vi be fredrik att skriva vårt namn på pokalen direkt....

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



Anmälan: STAC Deltävling 1 Mantorp 18 juni (Bullerdag 105DB)

Vänligen registrera Er så snart ni kan så är chansen hög att vi kan ordna ett tredje tävling under 2014 tillsammans med Er och SLC!
Utan Er inget STAC!

-------------------------------------------------------------------------------------------
Tävlings Schema mm:
9.00-11.55 Open Pitlane, Drivers Club + SLC
12.00-12.25 Open Pitlane, STAC
12.30-12.55 Open Pitlane, Drivers Club + SLC
13.00-13.25 Open Pitlane, STAC
13.30-13.55 Open Pitlane, Drivers Club + SLC
14.00-14.15 Heat 1 Kl.1 Stac
14.20-14.35 Heat 1 Kl.2 Stac
14.40-14.55 Heat 1 Kl.3 Stac
15.00-15.15 Heat 2 Kl.1 Stac
15.20-15.35 Heat 2 Kl.2 Stac
15.40-15.55 Heat 2 Kl.3 Stac
16.00-16.15 Final kl.1 Stac
16.20-16.35 Final kl.2 Stac
16.40-17.00 Final kl.3 Stac
-------------------------------------------------------------------------------------------

Priser :
 Drivers Club 1500:-
 STAC 2500:-
 Drivers + STAC heldag 3500:-

Anmälan sker för STAC på: http://www.svenskamotorsportalliansen.se/registrations/add/29
Vi på STAC vill poängtera att anmälan och betalning sker direkt till SLC/SMA. Detta borgar för säkerhet och stabilitet i tävlings arrangemanget!

Anmälan för Drivers Club enbart sker till Drivers Club torbjorn@driverseat.se
Anmälan för SLC sker till fredrik@slc.se

SMA licens krävs, engångslicens kostar 150:- STAC behövs AMB röd transponder, kan hyras för 500:-


STAC 2014, regler och genomförande
Klasser:

*Gatdäck: min. vikt ink. förare vägs efter målgång 1150 kg (treadwear minimum 200)
*R-Däck: min. vikt ink. förare vägs efter målgång 1150 kg (E-märkta, regn valfritt e-märkt)
*Slicks: min. vikt ink. förare vägs efter målgång 1150 kg (Valfria däck)

Avser karossliknande bilar, förarens placering off center i bilen, arrangören avgör och bedömer i tvist situation bilens deltagande.




Poängsystem:
1:a plats: 25p 2:a plats: 18p 3:e plats: 15p 4:e plats: 12p 5:e plats: 10p 6:e plats: 8p 7:e plats: 6p 8:e plats: 4p 9:e plats: 2 10:e plats: 1

Säkerhet:
Gatdäck:
Heltäckande klädsel, hjälm, handskar
R-Däck:
Rally/Racing overall min. 1-lagers, hjälm, handskar
Slicks:
Full bur, rally/Racing stol, min. 4 punksbälte, Rally/Racing overall min. 1-lagers, hjälm, handskar

Skyddsutrustning och tekniska regler:
 Heltäckande klädsel (bomull, ej syntetiska material) långärmad tröja/skinnjacka, jeans går bra, handskar och hjälm.

 Bälte, minst 3-punkts. Saknar fordonet bur/båge skall 3-punktsbälte användas. Har fordonet bur/båge rekommenderas 4-punkts eller bättre. Installation ska göras enligt tillverkarens anvisningar, i bärande karossdel.

 Batteriet skall sitta fast.

 För fordon med alternativ bränsletank och/eller del av bränslesystem placerad i fordonskupén skall ha brandvägg som avskiljer förare från tank, och bränsleledningar på trycksidan skall vara av pressad typ eller motsvarande anordning.

 För fordon med förgasare skall det finnas dubbla returfjädrar till gasspjället. Trottelarm och wire ska kunna löpa obehindrat av andra anordningar.

 Inga lösa föremål i bilen under körning. Öppna bilar skall ha båge med strävor och handstraps

 Ett fungerande tändningslås alternativt stoppanordning (tex huvudströmbrytare) som enkelt går att nå från förarplatsen med bältet på. Föraren ska för besiktningsmannen visa hur han tänker få stopp på fordonet vid ett eventuellt "gashäng" eller olycka.

 Fungerande avgassystem Max 105DB enligt de nya banreglerna inför 2014.

 Miljömatta eller lättpress skall finnas med och ligga under bilen i depån för att skydda miljön

 Bilen behöver ej vara besiktigad av SBP, skattat eller försäkrat.

Vi gör en helhets besiktning så att fordonet har dom viktigaste säkerhetsfunktionerna och att det matchar fordonets kapacitet. arrangören avgör och bedömer i tvist situation rörande ekipagets deltagande i STAC.

Vi i STAC vill understryka att detta är minimikrav för deltagande i tävlingarna.
Vi uppmuntrar personligt ansvar och säkerhetsmedvetande som går utöver minimikraven.
En modern bil med ett flertal airbags och en modern generell säkerhetskonstruktion har självklart en högre inbyggd grundsäkerhet än en totalrensad äldre bil. Men i regelverket behandlas dessa fordon lika. Detta betyder att ägaren/föraren av den äldre bilen bör eftersträva att bygga in en högre grundsäkerhet i sin bil form av bur, bälten, stolar osv oavsett tävlingsklass. Tänk på att bygga/anpassa ditt fordon för din egen och andras säkerhet, sunt förnuft räcker långt.

Mvh
STAC the new generation

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

ButterflyRacing skrev:
Om vi bestämmer oss för att ställa upp i R-däcksklassen den 18/6.....får vi något motstånd då ?

Eller ska vi be fredrik att skriva vårt namn på pokalen direkt....


Vad ligger varvtiderna på med erat "V8-monster"

_________________
Magnus Thomé
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Magnus Thomé skrev:
ButterflyRacing skrev:
Om vi bestämmer oss för att ställa upp i R-däcksklassen den 18/6.....får vi något motstånd då ?

Eller ska vi be fredrik att skriva vårt namn på pokalen direkt....


Vad ligger varvtiderna på med erat "V8-monster"


Jag har igen aning.
Vi har inte åkt ett enda fullfartsvarv än.

Vi hoppas kunna göra det på onsdag på Karlskoga

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Uppdaterat med en tävlande till....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



STAC:are upp till Kamp!


24:00 på Onsdag 11 Juni är det sista anmälningsdag för STAC Mantorp 18 Juni!
Har ni möjlighet att köra så är det dags att kavla upp armarna och anmäla Er.
Nu har ni vässat armbågarna hela vintern och nu är det upp till bevis är ni så snabba som ni intalat Er själva?
Kommer Moraklockan stå Er bi? Kommer det bli personbästa, banrekord eller fiasko?
Det hänger endast på dig och ditt material nu!

Skruva i sista skruvarna i racerbilen och anmäl Er nu till en av få chanser under 2014 på Mantorp park med bullertillstånd á 105DB!
Mantorp Park har ett fåtal av dessa tillfällen per år där man får bullra mer än 95DB så ta chansen för man vet aldrig när nästa möjlighet dyker upp!

STAC är arrangerad av SLC och ordentlig tidtagning finns så klart på plats så du får en tid att mäta dig med allt och alla ink de andra TA serierna som ingen kan ifrågasätta!!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Kul att ett par Står upp allafall och visar intresse..men folk kanske är intresserad av att köra 95db dagar hädanefter så inte STAC är intressant..?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

Har någon ringt runt till alla i den gamla listan med tävlande? Känns som det vore värt besväret. Både för att få med lite flera men också för att få en sammanställning över anledningar från de som inte kommer. Just my

_________________
Magnus Thomé
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Alla är emailade, plus ett gäng till

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Jag har inte fått tid för mappning klar så vågar ej chansa ännu tyvärr skall dock försöka tjata på polaren att vi skall gasa med hans RS.

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Jag står i valet och kvalet. Ett par ärliga funderingar:

* Bullerdag har inte tillräckligt stor dragkraft för att kompensera faktumet att det är mitt i veckan.
* Arrangemanget kom upp sent och de flesta har nog redan lagt sin kalender med körningar för året.
* Strulet med Landracing och osäkerheten med återbetalningarna gav STAC-namnet en sur eftersmak
* Ligger högt (högst?) kostnadsmässigt. 4000 kr för en heldag med transponder.
* Med få deltagare så har jag svårt att motivera att betala mer för att köra "STAC" när jag lika gärna kan köra Drivers Club och få ungefär lika mycket körning? Att ha få tiden loggad i MyLaps ger inte det mervärde som kostnaden innebär.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
GustafB skrev:
Jag står i valet och kvalet. Ett par ärliga funderingar:

* Bullerdag har inte tillräckligt stor dragkraft för att kompensera faktumet att det är mitt i veckan.
* Arrangemanget kom upp sent och de flesta har nog redan lagt sin kalender med körningar för året.
* Strulet med Landracing och osäkerheten med återbetalningarna gav STAC-namnet en sur eftersmak
* Ligger högt (högst?) kostnadsmässigt. 4000 kr för en heldag med transponder.
* Med få deltagare så har jag svårt att motivera att betala mer för att köra "STAC" när jag lika gärna kan köra Drivers Club och få ungefär lika mycket körning? Att ha få tiden loggad i MyLaps ger inte det mervärde som kostnaden innebär.


* Förståeligt... men det är vad som gick att få till med tveksamheten på antalet anmälda då vi gör samarbete med STAC (puppan och richard) , Drivers Club och SLC... och därigenom går att få ett första evenemang och ge er chansen visa om ni tycker att STAC ska finnas överhuvudetaget.... gör ni inte det så blir det INGA fler evenemang överhuvudtaget, varken på vardagar, helger eller annat med min arrangemangshjälp iaf.

* Ja, först höll jag på hjälpa Glenn... han kom till och med över till mig och bad om hjälp....sen gick han bakom ryggen och la ner allt utan att ens säga till mig när jag hade fixat alternativ åt honom.... så ja, allt vart väldigt sent... men det vet ni ju alla varför.

* Tycker iofs att Landracing får ta eget ansvar i sitt namn för sur eftersmak.

* 2500 är priset för STAC körningen.

* Det är såklart ditt privata val..... frågan är snarare om ni känner att STAC är någonting att rädda.... jag har lovat Richard och Puppan att försöka och gör det... men finns inte intresset så släpper jag det ... och återgår till bara göra Endurancetävlingarna..... och hjälpa TA.nu med arrangemang och teknik. Dom har ju 2 tävlingar kvar i år..... som går att anmäla sig och köra i.... dock med 95db.. men det går att lösa om man vill såklart.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Jag förstår dig. Det här var mer mina funderingar kring det låga antalet deltagare. Tycker också att Landracing får stå för sin del men om man inte är en flitig besökare på Rejsa eller insatt så kan jag förstå om folk felaktigt lastar STAC för del av det som hänt.

Ang. priset så var det en jämförelse per heldag.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Hursomhelst.... jag har iaf tagit beslutet att till 100% köra dagen..... för har indikationer på att det kommer till några fler tävlande från racesidan som utmanar stacåkarna....

så hoppas fler känner att dom vågar anmäla sig nu.... DET är 100% klart att dagen blir av.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Super super

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Allmänt banåkaforum
Stac delt1 18juni Mantorp Park
1, 2   >>
22259 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande