Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Poängtabell osv...
10311 besök totalt
Bosse TBS
Tullinge
Här sen Sep 2008
Inlägg: 269


Trådstartare
Hej Fredrik

Kommer poängtabeller m.m läggas upp på din SLC sida eller hamnar det här på Rejsa.

// Bosse

_________________
Bo Palmquist
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Bosse TBS skrev:
Hej Fredrik

Kommer poängtabeller m.m läggas upp på din SLC sida eller hamnar det här på Rejsa.

// Bosse


Har ärligt inte funderat på det än.... firar midsommar nu.... men det kommer såklart info om var, på slc.se iaf oavsett var den hamnar...

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202



Fredrik - SLC skrev:
Bosse TBS skrev:
Hej Fredrik

Kommer poängtabeller m.m läggas upp på din SLC sida eller hamnar det här på Rejsa.

// Bosse


Har ärligt inte funderat på det än.... firar midsommar nu.... men det kommer såklart info om var, på slc.se iaf oavsett var den hamnar...


Funkar inte amigoos championship funktion?

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202



Formel 1 beräkning borde bli så här:



_________________
Tord Ringenha11
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202



Min tabell såg dessutom fel ut, 80 poäng var frikostigt...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



1 & 2........ respektive 3 & 4 Ska räknas ihop.......så 2 klasser som poängbedöms

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
The Cartorialist
Stockholm
Här sen Nov 2011
Inlägg: 238



Fredrik - SLC skrev:
1 & 2........ respektive 3 & 4 Ska räknas ihop.......så 2 klasser som poängbedöms


Varför ens ha fyra klasser i så fall? Man måste ju få poäng inom sin klass, annars är ju de som valt att köra klass 1 och 3 ute och seglar på meningslöshetens hav.

_________________
Jens Trulsson
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Vi har ju pratat om reglerna hela vintern...och det var ju det här som röstades fram.

Våra team la inte en någon röst, utan detta gick igenom utan vår hjälp.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
The Cartorialist
Stockholm
Här sen Nov 2011
Inlägg: 238



ButterflyRacing skrev:
Vi har ju pratat om reglerna hela vintern...och det var ju det här som röstades fram.

Våra team la inte en någon röst, utan detta gick igenom utan vår hjälp.


Uppenbarligen snackades det inte tillräckligt ...

_________________
Jens Trulsson
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



The Cartorialist skrev:
ButterflyRacing skrev:
Vi har ju pratat om reglerna hela vintern...och det var ju det här som röstades fram.

Våra team la inte en någon röst, utan detta gick igenom utan vår hjälp.


Uppenbarligen snackades det inte tillräckligt ...


det är ju därför det finns olika tanktider för olika klasser...

men om det ska teoretiskt vara intressant med en totaltabell, så ska ju det vara konkurrenskraftiga klasser med startande i antal...... och då är det för många klasser annars.... 2 är ok , 4 är utvattnat.

och vi pratade och röstade som sagt om det på mötet och innan..... så det är det som gäller i år.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Bosse TBS
Tullinge
Här sen Sep 2008
Inlägg: 269


Trådstartare
The Cartorialist skrev:
Fredrik - SLC skrev:
1 & 2........ respektive 3 & 4 Ska räknas ihop.......så 2 klasser som poängbedöms


Varför ens ha fyra klasser i så fall? Man måste ju få poäng inom sin klass, annars är ju de som valt att köra klass 1 och 3 ute och seglar på meningslöshetens hav.


Inte utan att jag håller med dig Jens...

Vad jag minns ifrån forumet så lämnades väl inget utrymme att ha andra alternativ, tyvärr var jag inte med på mötet så jag vet inte vad som sades där.

Men tittar man på varvtider så åker klass 4 bilen ca: 3-4 sek fortare per varv jämfört med klass 3:or. 250 varv gör ca 12-13 minuter i skillnad mor klass 3. Och 2 st tankstopp med en tänkt skillnad på 30 sek kanske inte är rätt väg att gå.

Som min 12 åriga grabb sade " det är som att ha en Bugatti Veyron på en cykeltävling"

Men det är så det ser ut just nu och det kan inte vara så tillfredsställande för Klass 4 bilen heller att ha dessa skillnader och känna att man vann under riktiga och rättvisa förhållande.

Dessa skillnader finns ju även mellan klass 1-2.

Men hur en bra patentlösning ser ut kan jag inte svara på rak arm på.

_________________
Bo Palmquist
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Bosse TBS skrev:
The Cartorialist skrev:
Fredrik - SLC skrev:
1 & 2........ respektive 3 & 4 Ska räknas ihop.......så 2 klasser som poängbedöms


Varför ens ha fyra klasser i så fall? Man måste ju få poäng inom sin klass, annars är ju de som valt att köra klass 1 och 3 ute och seglar på meningslöshetens hav.


Inte utan att jag håller med dig Jens...

Vad jag minns ifrån forumet så lämnades väl inget utrymme att ha andra alternativ, tyvärr var jag inte med på mötet så jag vet inte vad som sades där.

Men tittar man på varvtider så åker klass 4 bilen ca: 3-4 sek fortare per varv jämfört med klass 3:or. 250 varv gör ca 12-13 minuter i skillnad mor klass 3. Och 2 st tankstopp med en tänkt skillnad på 30 sek kanske inte är rätt väg att gå.

Som min 12 åriga grabb sade " det är som att ha en Bugatti Veyron på en cykeltävling"

Men det är så det ser ut just nu och det kan inte vara så tillfredsställande för Klass 4 bilen heller att ha dessa skillnader och känna att man vann under riktiga och rättvisa förhållande.

Dessa skillnader finns ju även mellan klass 1-2.

Men hur en bra patentlösning ser ut kan jag inte svara på rak arm på.


den åker såmycket fortare för att den är bättre... inte vad däcken ger i favör... skillnaden beror och ska bero på däckens skillnad. Inte bilmaterialet....

tex Edes BMW lär ju inte gå så mycket saktare än den när den kommer.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



För övrigt så hade vi en lång period av snack på forumet där mycket ändrades fram och tillbaka.... OCH sen hade vi ett stort möte där vi gick igenom allt igen och bestämde allt..

och en av dom sakerna som jag fick som stor synpunkt där var att var nu fast med reglementet under året och ändra inte fram och tillbaka..... utan kör året och utvärdera det efter....

så det som är skrivet, det kör vi på... om det inte blir total överenskommelse med alla för att ändra nånting.
Eller om det är säkerhetsfrågor.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Bosse TBS
Tullinge
Här sen Sep 2008
Inlägg: 269


Trådstartare
den åker såmycket fortare för att den är bättre... inte vad däcken ger i favör... skillnaden beror och ska bero på däckens skillnad. Inte bilmaterialet....

tex Edes BMW lär ju inte gå så mycket saktare än den när den kommer.


Javisst, så är det naturligtvis...Klart att du har rätt Fredrik

_________________
Bo Palmquist
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



"kan inte vara så tillfredsställande för Klass 4 bilen heller att ha dessa skillnader och känna att man vann under riktiga och rättvisa förhållande"


Det känns hårt nu och hela teamet går hos psykologen, för att vi vann detta på orättvisa förhållanden.....


Har vi inte ett dolt forum för sånt här ?

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



sen går den inte så extremt fort heller... den åkte 1:27.298 ..... på breda Rdäck (var det 305 eller 295or bak?)

vad jag vet så åker till exempel bmw 1 dieseln på 1.28 i mellansvenska ....
och vi har haft kl.3 bilar i SLC som kört 1.24 för 8 år sen på 225or med porsche 944...

så det var nog mer farten som saknades lite i konkurrenterna det här racet....

så det blir nog bättre sen när konkurrenterna får upp farten och några fler kommer till.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Bosse TBS
Tullinge
Här sen Sep 2008
Inlägg: 269


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
"kan inte vara så tillfredsställande för Klass 4 bilen heller att ha dessa skillnader och känna att man vann under riktiga och rättvisa förhållande"


Det känns hårt nu och hela teamet går hos psykologen, för att vi vann detta på orättvisa förhållanden.....


Har vi inte ett dolt forum för sånt här ?


Vad bra Håkan, eftersom det är inte är någon större skillnad när man läser mellan raderna av dina uttalande så kommer ni väl på 225:or till nästa race:) Och visar var skåpet ska stå..... eller skiljer det trots allt på att åka 295:or kontra 225:or?

_________________
Bo Palmquist
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Vi tävlar bara mot oss själva just nu.
Vi har kört tillsammans förut, men inte med den här uppdelningen av ansvar.
Min och Gabriels seger som bilansvariga, är att bilen gick utan problem som påverkade antal varv.
Bilen är att betrakta som nybyggd......och hade bara gått 20 min i sträck, innan vi kom till Mantorp.
Jag och Gabriel har lagt hundratals timmar på bilen och nu går den......men är långt ifrån färdig.

Så.....hur våra varvtider ligger i förhållande till er andra, är totalt ointressant för oss.
Men som Fredrik säger......1;27 är inte speciellt snabbt.


Om det finns något skåp, som behöver dirigeras var det ska stå....så kommer det att ske i klass 2....med våran egen bil, så småningom.


_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Bosse TBS
Tullinge
Här sen Sep 2008
Inlägg: 269


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Vi tävlar bara mot oss själva just nu.
Vi har kört tillsammans förut, men inte med den här uppdelningen av ansvar.
Min och Gabriels seger som bilansvariga, är att bilen gick utan problem som påverkade antal varv.
Bilen är att betrakta som nybyggd......och hade bara gått 20 min i sträck, innan vi kom till Mantorp.
Jag och Gabriel har lagt hundratals timmar på bilen och nu går den......men är långt ifrån färdig.

Så.....hur våra varvtider ligger i förhållande till er andra, är totalt ointressant för oss.
Men som Fredrik säger......1;27 är inte speciellt snabbt.


Om det finns något skåp, som behöver dirigeras var det ska stå....så kommer det att ske i klass 2....med våran egen bil, så småningom.

thumbs up

_________________
Bo Palmquist
Citera
Andersk
EU
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1129

Namndispens
Namndispens

Hejja räcers!
Snabb undran, poängtabell, finns det någon någonstans?

/Anderstorp
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



AndersK skrev:
Hejja räcers!
Snabb undran, poängtabell, finns det någon någonstans?

/Anderstorp


poängtabellen är lovad till den här veckan... och kommer ... och eftersom jag jobbar 24/7 så har jag två dar på mig ;-)

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Allmänt banåkaforum
Poängtabell osv...
10311 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande