Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 Turbo #74 Modsport 3
4029 besök totalt
Thomas944
Kävlinge
Här sen Feb 2012
Inlägg: 31


Trådstartare

_________________
Thomas Larsson
Citera
Ragnar Joensen
Eslöv, Skåne
Här sen Jul 2005
Inlägg: 191



Detta var nog den tuffaste av alla entré'er på Rejsa !

Alla andra med sina svetsar och V12:or kan slänga sig i väggen. Väntar med spänning på nästa inlägg.


_________________
Ragnar Joensen
Citera
Rikard Niva
Luleå
Här sen Apr 2006
Inlägg: 734



Tomas, thumbs up
Racing with fire

_________________
Rikard Niva
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jag som inte är läskunnig gillar denna tråden thumbs up det är ju ändå bilderna man vill se . Sen skadar det inte att det är på en så het bil

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Thomas944
Kävlinge
Här sen Feb 2012
Inlägg: 31


Trådstartare
Fotot är ett av ca 40 bilder från Kinnekulle Roadsport B 2013. Bengt-Åce stod i kvarnen och höll fingret nere på avtryckaren.
Anledning till branden var att packningen till oljefiltret hade bestämt sig för att ge sig och lämnade en fin stråle olja på grenröret. Så fort jag stängde av bilen så slutade branden. Själv såg jag bara lite lågor ut från gälarna på huven och hade ingen aning om hur mycket det brann under bilen... Som tur var.

_________________
Thomas Larsson
Citera
Thomas944
Kävlinge
Här sen Feb 2012
Inlägg: 31


Trådstartare
Racerappport SSM 2014 Ring Knutstorp

Hade för en gång skull bara 30 min körning till banan. Annars går SPVM tävlingarna i år med ganska långa resor för en skåning.
Kom till banan torsdag kväll och började etablera depåplats i den vanliga röran innan alla kommit på plats.
Fri träning på fredag på gamla soft-slicks gick förvånansvärt bra men ganska halt. Det togs inga officiella tider och min iphone tidtagning hade ingen mottagning, så inga tider blev tagna.
För första gången i min korta SPVM karriär så hade Modsport 3 ett eget heat med 20 startande.
På kvalet blev det nya slicks och full satsning. Jag tyckte att bilen understyrde mycket och att det var inte riktigt det klipp i motorn jag brukar känna igen. Slutade kvalet på en 5:e plats. Nicklas Mårtensson satte bästa tid med imponerande 1,05,659 vilket är under varvrekord för klassen. Tyvärr räknas bara varvrekord under race.

Gjorde lite justeringar för att få bort understyrningen och upptäckte att gasspjället inte öppnade fullt, det saknades 5 mm till full gas, inte konstigt jag tyckte det kändes konstigt.
Startade femma i race 1 och lyckas prestera karriärens sämsta start. Det var inte långt ifrån att funktionärerna satte parkeringsböter på mig i starten. Tappade massvis med placeringar. Understyrningen var borta och bilen gick som den skulle och jag slutade 6:a efter en batalj med Per Fredriksson i en Porsche 944 S2 som slutade i hans favör med 1 tiondels sekund, ca en halv Porsche. Vann gjorde Niklas Mårtensson i Porsche 944 Turbo S och tvåa Per Gustavsson i sin fina BMW M3 GTR och Fredrik Hedberg knep tredjeplatsen med Porsche 944 Turbo, Grattis.

Startade femma även i race två och hade fullt fokus på att göra en bra start. Och en bra start fick jag, var trea in i första böjen och blev förbibromsad av Karl-Arne Källström i sin gröna Ginetta på korta rakan, dessvärre snurrade Karl-Arne framför mig i idioten och jag tappade lite moment och då smet Fredrik Hedberg om på yttern. Jag låg då fyra och på tredje varvet gick Niklas Mårtensson i depån med trasig växellåda. Det blev ett race i ingenmansland för mig då Per Gustavsson och Fredrik Hedberg fajtades om ledningen och jag låg halva rakan bakom utan att ta in något. Det var ganska tomt bakom så jag passade på att prova med lite olika växelval i olika kurvor med skiftande resultat. Sista varvet efter liton innan vänstern ut på målrakan rasslar det till i vänster fram. Jag tänkte att nu kan jag inte bryta, i mål ska jag. Så jag rullar i mål och styr direkt ut i gräset med en vänster fram som protesterar vilt. Jag slutar i alla fall trea och presterade helgens bästa tid för mig med 1,08,1. Rasslet i framvagnen visade sig vara ett hjullager som skar. Vann gjorde Per Gustavsson och två Fredrik Hedberg, grattis.

Tack till alla som gjort tävlingen möjlig, inte minst alla som anmält sig och gjort det möjligt för Modsport 3 att köra i eget heat.

Nu ser vi fram emot nästa deltävling som gå på Karlskoga Motorstadion i mitten av Augusti.

Länk till filmen från Race 2: https://www.youtube.com/watch?v=5Nf6to9Y6UY&feature=youtu.be

_________________
Thomas Larsson
Citera
Thomas944
Kävlinge
Här sen Feb 2012
Inlägg: 31


Trådstartare
Nu har påssen friska hjullager på båda fram. Upptäckte en spricka på bromsskivan höger fram.Jag hade nog otrolig tur på Knutstorp. Vågar knappt tänka på vad som kunde hänt om detta skulle haverera.
Lite småbil kvar sen e bilen klar förnämsta SPVM deltävling i Karlskoga

_________________
Thomas Larsson
Citera
Thomas944
Kävlinge
Här sen Feb 2012
Inlägg: 31


Trådstartare
Här kommer filmen från Gelleråsen


_________________
Thomas Larsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 Turbo #74 Modsport 3
4029 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande