Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Duktiga Renaulttrimmare
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (20679 totalt)
Laguna se
U-a
Här sen Aug 2015
Inlägg: 13





_________________
Georgios Papadopoulos
Citera
Ter
Täby
Här sen Feb 2012
Inlägg: 22



Använder man samma mjukvara i 250/265 som till den nya 275? Eller har Renault gjort några ändringar i motorn?

_________________
Tobias Ericson
Citera
mabz
Sthlm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 275



Inga mekaniska ändringar, bara mjukvara. Trimma upp själv istället

_________________
Martin Brzezinka
Racing is a state of mind
Citera
Miraculix
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 58



Beamer skrev:
Riktigt björnstark faktiskt. Skillnaden var mycket tydlig. Svårt att känna om man har 25 hk extra eller 35 hk extra. Känner inget omdelebart behov för så där värst mycket mer pulver i motorn, det drar en hel del i ratten och spinner loss mycket.

På Mantorps långa raka har jag ca 10 km/h högre toppfart än innan mappning.

Mappade om min dieseldrivna Merca ML 350 CDI på samma ställe men där sitter jag fortfarande och funderar "märker jag över huvud taget någon skillnad?".


Var där idag med min, kan varmt rekommendera! Bilen går som ett skott nu men jösses va det kommer kosta på däckskontot för framhjul för det spinner till och med på 3'an på torr asfalt (med dåliga däck)

_________________
Thomas Hammarström
Citera
Beamer
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 134


Trådstartare
Grattis thumbs up

Som du säkert märkte är Magnus på SMO en seriös kille som tar sina uppdrag på allvar.

Och som du säger, man märker direkt efter 50 meter att något positivt har hänt med bilen. Även ljudet ändras - turbon flåsar och flämtar som bara den. Ett tips är ett öppnare luftfilter så får du ännu mer av den varan.

Shiftech som levererar mappningarna/mjukvaran (de är en av Europas största på business-to-business) är duktiga. De var också i stort sett först med att få fram mappnig för min nya Ford Focus RS, så jag lär få anledning att besöka SMO snart igen.

_________________
Per Brugge
Citera
Miraculix
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 58



Beamer skrev:
Grattis thumbs up

Som du säkert märkte är Magnus på SMO en seriös kille som tar sina uppdrag på allvar.

Och som du säger, man märker direkt efter 50 meter att något positivt har hänt med bilen. Även ljudet ändras - turbon flåsar och flämtar som bara den. Ett tips är ett öppnare luftfilter så får du ännu mer av den varan.

Shiftech som levererar mappningarna/mjukvaran (de är en av Europas största på business-to-business) är duktiga. De var också i stort sett först med att få fram mappnig för min nya Ford Focus RS, så jag lär få anledning att besöka SMO snart igen.


Hur ställa in bilen för att slippa allt det här hjulspinnet? Har inte fått på mina KW Clubsport än men antar att det kommer hjälpa till rätt mycket att sätta bilen stenhårt så man slipper att den niger så förbaskat i baken? Bredare däck och fälg säger ju sig självt men jag tänkte åka på 18" original så länge det går men att spinna sig ut ur varje kurva är väl kanske inte helt optimalt

_________________
Thomas Hammarström
Citera
Beamer
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 134


Trådstartare
Jag fick ha känslig gasfot och hela tiden laborera med "lagom" gaspåslag. Med frisk diffspärr tyckte jag ändå att det funkade OK. Men samtidigt hade jag aldrig några direkt planer på att ordna med mer effekt i motorn, för det är där någonstans runt 300 hk som gränsen går för vad en framhjulsdriven bil mäktar med - diffspärr eller ej.

Originalfälgarna har väl den udda bredden 8,25 tum (i alla fall har original 19-tummare det, jag antar att 18-tummarna har samma). Borde gå att kränga på 245:or på dem. Jag köpte spacers (som ock aldrig kom på) för att bredda spårvidden fram - kanske inte direkt ger mer fäste men i vart fall mer plats för breda framdäck.

Lagom cambervinkel behöver du (alltså camberplattorna). När du går på gas i utgången av kurvan är du ju förtärande i sväng och hjulen är alltså "snedställda". Med lagom jamber får du så mycket gummi som möjligt i backen.

Sedan är ett väl tilltaget däckkonto aldrig att förakta. Då kan man elda på utan att behöva oroa sig allt för mycket för däcken som försvinner i förtid

_________________
Per Brugge
Citera
Miraculix
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 58



-3 fram eller? Vad kör man bak? 0?

_________________
Thomas Hammarström
Citera
Beamer
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 134


Trådstartare
Går inte att (enkelt) justera camber bak. Man får köra original, nära 0 grader. Men inget stort problem, det är bara framdäcken som käkas upp.

_________________
Per Brugge
Citera
Beamer
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 134


Trådstartare
Det finns shims att köpa från England om man vill ha camber bak. Lite meckig att få dit dem bara.

_________________
Per Brugge
Citera
RenaultSport
Duktiga Renaulttrimmare
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (20679 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande