Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
nta vs ta.nu
<<   1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16   >>
80793 besök totalt
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Håller med dig Chili

Banor spelar stor roll och hur datumen är plaserade men att stå på pallen i handikapp OS när det finns ett riktigt Os är ju inte lika kul, säger inte vilket som är vilket men hellre 3a i motstånd än defilerings 1a

Och din bil som vinnare i club i ta,nu smäller ju högre än konbane 1 i nta tycker jag

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



Supramannen skrev:
Inte hugget i sten för mig heller, men jag är tävlingsmänniska och kör där det finns bäst motstånd och prestige.. och i år har det varit Gatebil och Ta nu som erbjudit det, att NTA har haft SM tecken lockar noll när som jag ser det inga snabba motståndare kör där..och som det ser ut så blir det väl lika nästa år dom flesta snabba jag känner ska köra Ta,nu

Jag är inte ute efter att vinna utan prestige, sen om det är NTA eller TA,nu eller om det är gatebil extrem som presenterar bäst motstånd spelar inte så stor roll, men att vinna med 5s per bana bara för att vinna går FETT bort i mina ögon...Men vissa personer verkar tycka att vinna är värt allt

Sen detta med att dela upp 2wd och 4wd är det för att evo maffian inte ska bli ledsna och åka hem utan pokaler..?


Oj, nu blev det väldigt riktat och personligt, vilket Barths fråga från första början inte var...

Frågan gäller hela TA cirkusen och inte någon personlig vendetta, hoppas jag...
Såklart vill jag köra snabbare än dig på alla banor i Sverige, Norge, Finland och Tyskland, men det kommer inte hända....😜 tror jag, med tanke på din körskicklighet och din bilkunskap!

Även om vi alla slicksgubbar möts i TA.se så kommer någon att höja SM bucklan och säga "Jag är TA kungen" vilket är okey, men det kommer alltid någon som kör snabbare i någon annan serie eller på en trackday än både dig och mig och grabben med SM bucklan..... Weeeeeeee kung!

Jag hoppas verkligen att TA.se och NTA kan gifta sig och hitta ett reglemente som håller för oss som gillar att köra riktigt hårda bilar och sätt grymma tider (med karossbilar) på Nordiska banor

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



torque skrev:
Supramannen skrev:
Inte hugget i sten för mig heller, men jag är tävlingsmänniska och kör där det finns bäst motstånd och prestige.. och i år har det varit Gatebil och Ta nu som erbjudit det, att NTA har haft SM tecken lockar noll när som jag ser det inga snabba motståndare kör där..och som det ser ut så blir det väl lika nästa år dom flesta snabba jag känner ska köra Ta,nu

Jag är inte ute efter att vinna utan prestige, sen om det är NTA eller TA,nu eller om det är gatebil extrem som presenterar bäst motstånd spelar inte så stor roll, men att vinna med 5s per bana bara för att vinna går FETT bort i mina ögon...Men vissa personer verkar tycka att vinna är värt allt

Sen detta med att dela upp 2wd och 4wd är det för att evo maffian inte ska bli ledsna och åka hem utan pokaler..?


Oj, nu blev det väldigt riktat och personligt, vilket Barths fråga från första början inte var...

Frågan gäller hela TA cirkusen och inte någon personlig vendetta, hoppas jag...
Såklart vill jag köra snabbare än dig på alla banor i Sverige, Norge, Finland och Tyskland, men det kommer inte hända....😜 tror jag, med tanke på din körskicklighet och din bilkunskap!

Även om vi alla slicksgubbar möts i TA.se så kommer någon att höja SM bucklan och säga "Jag är TA kungen" vilket är okey, men det kommer alltid någon som kör snabbare i någon annan serie eller på en trackday än både dig och mig och grabben med SM bucklan..... Weeeeeeee kung!

Jag hoppas verkligen att TA.se och NTA kan gifta sig och hitta ett reglemente som håller för oss som gillar att köra riktigt hårda bilar och sätt grymma tider (med karossbilar) på Nordiska banor


Nä nu läste du nog in lite eget och drog lite förhastade slutsatser.. jag är inget proffs på att ratta, bygga bra bilar det är vårt jobb så där kanske jag har ett litet övertag men du har ju cubic inches och motorn på rätt ställe så det måste va värt mer..

Håller inte riktigt med dig om bucklan , visst är den sanna Ta msästern den som har snabbast varvtid på den banan men om man får rätt folk i rätt serie så blir det prestige i det hela..

Om Sm är så mycket värt får vi väl be Micke på Superior att styra upp så det blir en SM tävling i Ta,nu regie med, folk har så ruggit fel detta med SBF och SMA och tror SBF betyder seriösitet.. är ju bara en försökrings fråga liksom..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Ta.nu har legitimiteten för att ha SM-värdigheten , det visades som helt klart i år.... inte minst fighten som var på Mantorp i juli..... det var ju helt magiskt när det svängde där med tider som INGEN trodde på var möjliga....

nog en av dom häftigaste tävliingar jag varit på....och det var inte bara fighten mellan richard och valtonen.. men just den var lite episk.

så SM-värdighet är inte alls omöjligt för Ta.nu nästa år


och för dom som tror att SMA inte kan utse SM-värdighet så vill jag bara säga...

SM i watercross
SM i Tractorpulling
SM i Streetracing .....

och alla dom tre mästerskapen är det ingen som ens funderar på validiteten, eftersom dom bästa kör där i dessa sportgrenar..... och alla tre är försäkrade genom SMA

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Mattias Claus skrev:
Jag kan ju hålla med om att konpartierna sabbar lite men man lär ju värdera in fler parametrar. Ex vilka banor man kör, datumplan, reglemente och framför allt hur motståndet ser ut .
Man kan ju inte sticka under stolen med att man vill hamna på pallen när man tävlar i något.

Jag hade ju kunnat kört i din klass Gustav men jag tror det blir svårt för mig att åka 1,19 på Mantorp😀

Jag är extremt nöjd med NTA som arrangör och känner att jag gärna kör ytterligare en säsong med dom. Jag vet att dom kikar på klassindelningar samt konpartier mm inför nästa år thumbs up

En sak är säker och det är att Timeattack är en sjukt rolig tävlingsform och ett grym steg för den som ledsnat på att åka trackdays!


Javisst det är många parametrar som styr! Utan inbördes ordning så övervägar jag det här när jag jämför serier:
* Banor
* Klasser & regler
* Deltagare
* Arrangemang
* Media

Du och jag hade inte kört i samma klass i TAnu, du hade kört Club Challenge (eller möjligen Pro-am?) och du skulle ha vinnarchanser i båda. Och som sagt, det är bägge två mycket bra och seriösa arrangemang. Sen var hela King of Mantorp eventet riktigt kul och bjöd på mer än en vanlig tävling. Jag vill ha mer sånt! Snabba bilar, rekordförsök och lite show

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



GustafB skrev:
Mattias Claus skrev:
Jag kan ju hålla med om att konpartierna sabbar lite men man lär ju värdera in fler parametrar. Ex vilka banor man kör, datumplan, reglemente och framför allt hur motståndet ser ut .
Man kan ju inte sticka under stolen med att man vill hamna på pallen när man tävlar i något.

Jag hade ju kunnat kört i din klass Gustav men jag tror det blir svårt för mig att åka 1,19 på Mantorp😀

Jag är extremt nöjd med NTA som arrangör och känner att jag gärna kör ytterligare en säsong med dom. Jag vet att dom kikar på klassindelningar samt konpartier mm inför nästa år thumbs up

En sak är säker och det är att Timeattack är en sjukt rolig tävlingsform och ett grym steg för den som ledsnat på att åka trackdays!


Javisst det är många parametrar som styr! Utan inbördes ordning så övervägar jag det här när jag jämför serier:
* Banor
* Klasser & regler
* Deltagare
* Arrangemang
* Media

Du och jag hade inte kört i samma klass i TAnu, du hade kört Club Challenge (eller möjligen Pro-am?) och du skulle ha vinnarchanser i båda. Och som sagt, det är bägge två mycket bra och seriösa arrangemang. Sen var hela King of Mantorp eventet riktigt kul och bjöd på mer än en vanlig tävling. Jag vill ha mer sånt! Snabba bilar, rekordförsök och lite show


Varför tog jag inte fram dom nya däcken, då hade King bucklan vart min..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Fredrik - SLC skrev:
Ta.nu har legitimiteten för att ha SM-värdigheten , det visades som helt klart i år.... inte minst fighten som var på Mantorp i juli..... det var ju helt magiskt när det svängde där med tider som INGEN trodde på var möjliga....

nog en av dom häftigaste tävliingar jag varit på....och det var inte bara fighten mellan richard och valtonen.. men just den var lite episk.

så SM-värdighet är inte alls omöjligt för Ta.nu nästa år


och för dom som tror att SMA inte kan utse SM-värdighet så vill jag bara säga...

SM i watercross
SM i Tractorpulling
SM i Streetracing .....

och alla dom tre mästerskapen är det ingen som ens funderar på validiteten, eftersom dom bästa kör där i dessa sportgrenar..... och alla tre är försäkrade genom SMA


Det va en ruggit bra tillställning, hela helgen va grym liksom..Micke får ta en funderade om SM för det finns säkert dom som tycker det är fränt...

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Supramannen skrev:

Varför tog jag inte fram dom nya däcken, då hade King bucklan vart min..


Jag sa ju att du skulle ångra dig

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



GustafB skrev:
Supramannen skrev:

Varför tog jag inte fram dom nya däcken, då hade King bucklan vart min..


Jag sa ju att du skulle ångra dig


I know

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767



Supramannen skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Ta.nu har legitimiteten för att ha SM-värdigheten , det visades som helt klart i år.... inte minst fighten som var på Mantorp i juli..... det var ju helt magiskt när det svängde där med tider som INGEN trodde på var möjliga....

nog en av dom häftigaste tävliingar jag varit på....och det var inte bara fighten mellan richard och valtonen.. men just den var lite episk.

så SM-värdighet är inte alls omöjligt för Ta.nu nästa år


och för dom som tror att SMA inte kan utse SM-värdighet så vill jag bara säga...

SM i watercross
SM i Tractorpulling
SM i Streetracing .....

och alla dom tre mästerskapen är det ingen som ens funderar på validiteten, eftersom dom bästa kör där i dessa sportgrenar..... och alla tre är försäkrade genom SMA


Det va en ruggit bra tillställning, hela helgen va grym liksom..Micke får ta en funderade om SM för det finns säkert dom som tycker det är fränt...


Du bla?
Vill inte alla kunna titulera sig som sm mästare i Timeattack? Sen kanske inte alla har det som mål...

_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Mattias Claus skrev:
Supramannen skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Ta.nu har legitimiteten för att ha SM-värdigheten , det visades som helt klart i år.... inte minst fighten som var på Mantorp i juli..... det var ju helt magiskt när det svängde där med tider som INGEN trodde på var möjliga....

nog en av dom häftigaste tävliingar jag varit på....och det var inte bara fighten mellan richard och valtonen.. men just den var lite episk.

så SM-värdighet är inte alls omöjligt för Ta.nu nästa år


och för dom som tror att SMA inte kan utse SM-värdighet så vill jag bara säga...

SM i watercross
SM i Tractorpulling
SM i Streetracing .....

och alla dom tre mästerskapen är det ingen som ens funderar på validiteten, eftersom dom bästa kör där i dessa sportgrenar..... och alla tre är försäkrade genom SMA


Det va en ruggit bra tillställning, hela helgen va grym liksom..Micke får ta en funderade om SM för det finns säkert dom som tycker det är fränt...


Du bla?
Vill inte alla kunna titulera sig som sm mästare i Timeattack? Sen kanske inte alla har det som mål...


Nä då hade jag väl kört NTA och utan att veta tror jag att jag hade tagit hem det rätt lätt om jag tittar på tiderna som kördes..

NÄr jag väljer nästa år så väger inte SM status in nått för mig allafall..jag vill köra mot snabba bilar och roligt folk..Hoppas Bart blir med slicks Porsche och joinar så vi alla kan köra ihop vare sig det blir NTA eller Ta,nu

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



Det låter bra, Supramannen thumbs up

Ska vi gå tillbaka till kärnämnet nu?

Hur går funderingarna bland förarna???

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Jag tänker så här

Jag väntar tills jul/nyår då min säsong inte är slut ens så jag hoppas köra ett par gånger till, sen när man ställt in bilen och börjar planera inför nästa år ska jag titta vad som erbjuds..

Antal körningar
Priser
Banor

Och det viktigaste kolla och prata ihop med andra vart man ska köra, vi är ju ett gäng på 5-6 slicks monster här i Åkersberga där jag håller till så det väger in vad folk känner och tycker sen väljer vi..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918


Trådstartare
Javisst det är många parametrar som styr! Utan inbördes ordning så övervägar jag det här när jag jämför serier:
* Banor
* Klasser & regler
* Deltagare
* Arrangemang
* Media

Håller helt med Gustaf på dessa kriterier thumbs up
För min del om det blir sliks bil så är antalet deltager en avgörande faktor.
Tror nog att bägge arrangörerna filar på upplägget för nästa år, när det kommer ut lite mer fakta kanske det klarnar lite mer.
Diskussion om vilken serie som har längst xxx är inte så intressant kan jag tycka, bägge är bevisligen bra arrangemang!
Det som jag hoppas på med denna tråd är framför allt vart de som ska köra TA nästa år kommer att köra 🚘

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Ett problem är ju att vi är ett gäng på vad säg 10 stycken som skriver här som är do ers resten är dreamers och kommer inte ut alls. Sen är resten inget internet folk så dom får man ingen insikt i vad dom tycker och tänker

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
TomK
Stockholm
Här sen Okt 2012
Inlägg: 35



Supramannen skrev:
Ett problem är ju att vi är ett gäng på vad säg 10 stycken som skriver här som är do ers resten är dreamers och kommer inte ut alls. Sen är resten inget internet folk så dom får man ingen insikt i vad dom tycker och tänker



Jodå vi är nog flera som läser och följer.
Har kört båda serierna, men är inte alltid uppe och krigar på pallplats och kör inte slicks klassen så min input är nog ointressant i det här fallet.

_________________
Tommy Karlsson
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



TomK skrev:
Supramannen skrev:
Ett problem är ju att vi är ett gäng på vad säg 10 stycken som skriver här som är do ers resten är dreamers och kommer inte ut alls. Sen är resten inget internet folk så dom får man ingen insikt i vad dom tycker och tänker



Jodå vi är nog flera som läser och följer.
Har kört båda serierna, men är inte alltid uppe och krigar på pallplats och kör inte slicks klassen så min input är nog ointressant i det här fallet.


Nej inte alls thumbs up det är era inputs som trådskaparen vill ha!

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



TomK skrev:
Supramannen skrev:
Ett problem är ju att vi är ett gäng på vad säg 10 stycken som skriver här som är do ers resten är dreamers och kommer inte ut alls. Sen är resten inget internet folk så dom får man ingen insikt i vad dom tycker och tänker



Jodå vi är nog flera som läser och följer.
Har kört båda serierna, men är inte alltid uppe och krigar på pallplats och kör inte slicks klassen så min input är nog ointressant i det här fallet.


Där ser man att det gömmer sig folk därute

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918


Trådstartare
1400 som kollat på tråden så det är många som gluttar och är nyfikna på 2015

Som Charlie sa så spelar det ingen roll vilken klass man väljer all input om vilken serie man lutar åt till nästa år är intressant!

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767



Jag är så sjukt taggad redan nu men det är låååångt kvar...

_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Fredrik - SLC skrev:
och för dom som tror att SMA inte kan utse SM-värdighet så vill jag bara säga...

SM i watercross
SM i Tractorpulling
SM i Streetracing .....

och alla dom tre mästerskapen är det ingen som ens funderar på validiteten, eftersom dom bästa kör där i dessa sportgrenar..... och alla tre är försäkrade genom SMA


thumbs up

+10 på detta

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Allmänt banåkaforum
nta vs ta.nu
<<   1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16   >>
80793 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande