Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
nta vs ta.nu
1, 2, 3 ... 14, 15, 16   >>
2 besök senaste veckan (80745 totalt)
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918


Trådstartare
Hej.
Tänkte starta en tråd om time attack 2015 :-)
Hur går tankarna för nästa år för er som har för avsikt att köra hel serie?
Min önskan vore givetvis att alla kunde köra samma serie med tanke på hur få bilar det är totalt i de bägge serierna!
Som det ser ut nu så blir det ibland lite knasigt när bägge serierna korar vinnare men det blir inte riktigt bra när alla inte åker i samma serien.
Hur blir det med slicks klass i ta.nu kommer det att bli full serie 2015?
Fyll gärna på med tankar och funderingar för 2015

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



jag vet att Ta.nu med micke i spetsen satsar för fullt för en riktigt bra säsong som fortsätter på hans duktiga jobb med årets säsong i ta.nu .....

och ta.nu hade ju en uppåtgående trend hela året , även med inkluderandet av slicks.

så valet är enkelt det är TA.nu som har dom bästa bilarna redan och dom bästa SVENSKA banorna.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918


Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
jag vet att Ta.nu med micke i spetsen satsar för fullt för en riktigt bra säsong som fortsätter på hans duktiga jobb med årets säsong i ta.nu .....

och ta.nu hade ju en uppåtgående trend hela året , även med inkluderandet av slicks.

så valet är enkelt det är TA.nu som har dom bästa bilarna redan och dom bästa SVENSKA banorna.


Jo jag vet att ta.nu har haft en bra säsong, nu var det mer informationsutbyte från de respektive deltagarna jag vill få lite info från
Ang ta.nus slicks klass så var den mer en form av test 2014 blir det en full serie 2015?

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



barth skrev:
Hej.
Tänkte starta en tråd om time attack 2015 :-)
Hur går tankarna för nästa år för er som har för avsikt att köra hel serie?
Min önskan vore givetvis att alla kunde köra samma serie med tanke på hur få bilar det är totalt i de bägge serierna!
Som det ser ut nu så blir det ibland lite knasigt när bägge serierna korar vinnare men det blir inte riktigt bra när alla inte åker i samma serien.
Hur blir det med slicks klass i ta.nu kommer det att bli full serie 2015?
Fyll gärna på med tankar och funderingar för 2015


Håller helt med att prestigen går förlorad ju mer serier och "vinnare" det är. NTA skiljer tex på 2WD och 4WD vid prisutdelningen så det var ju fasligt många medaljer i min klass när jag vann på Kinnekulle. Eftersom vi körde samma reglemente känns det ju lite konstigt med andra "vinnare" när min varvtid var 0,9 sek snabbare än den näst snabbaste. Men det är klart, hade jag varit långsammare hade det säkert känts kul att vinna trots sämre varvtid

Jag har kört delar ur båda serierna och det är allihop seriösa och bra arrangemang. Jag kan se skillnader i arrangemangen och hur man vill se eventen utveckla sig framöver.

TA.nu kommer köra slicksklass 2015 enligt deras sammafattning av just den klassen som kom ut idag.

Samla alla i en serie vore det roligaste men kommer nog aldrig gå

Ps. vill bara poängtera att jag är inte "spokesperson" för någon av serierna och än så länge vet jag för lite om respektive planer för 2015 för att ha en åsikt. Men klart är att jag kommer tävla i TA nästa år.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Phantom

Här sen Jul 2009
Inlägg: 465



Mina åsikter kan inte ses som opartiska så jag håller mig borta från diskutionen.

Men jag kan svara på att ta.nu kommer ha en slicksklass nästa år.

_________________
Kinnekulle : 54.0
Mantorp 1.19.4
Gelleråsen 1:08.2
3.4L supra mkiv
Robin Antonsson
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918


Trådstartare
Phantom skrev:
Mina åsikter kan inte ses som opartiska så jag håller mig borta från diskutionen.

Men jag kan svara på att ta.nu kommer ha en slicksklass nästa år.

thumbs up

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Har hört lite om Mickes planer för 2015..... och tror TA.nu kommer bli riktigt jäkla bra nästa år....

Men han får presentera det själv sen när det är dags.... men det finns bara en timeattack serie som satsar som jag ser det och det är TimeAttackNu.se

den andra serien varken syns ju utåt eller har några bra utsikter tror jag. för få startande där.... typ 3-8 bilar i varje klass till och med på finalen.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Diket
Kalmar
Här sen Okt 2004
Inlägg: 654



Men Fredrik vore det inte bättre att vara profesionell nog när du är part i målet att låta Dom tävlande få vädra åsikterna som Barth är ute efter istället för att bara fortsätta trumma på trumman inlägg efter inlägg....

Alla vet väl att du inte vill någon ska köra under SBF:s flagg helst....

All heder åt Robin som låter diskussionen fortgå istället.... proffsigt...

_________________
Mikael"Diket" Borggren

Kör:Saabsther ss7

Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Jag har inte bestämt mig hundra än men det lutar åt Ta,nu..

Som jag ser det har dom ett par fördelar 2014..

SMA
Priset är rätt lika mellan dom
Bättre snabbare förare samt bilar
Bättre banor, lite personligt visserligen
Media bevakningen

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Diket skrev:
Men Fredrik vore det inte bättre att vara profesionell nog när du är part i målet att låta Dom tävlande få vädra åsikterna som Barth är ute efter istället för att bara fortsätta trumma på trumman inlägg efter inlägg....

Alla vet väl att du inte vill någon ska köra under SBF:s flagg helst....

All heder åt Robin som låter diskussionen fortgå istället.... proffsigt...


Diket.... har väl aldrig sagt att jag är opartisk? .... men gör ju inte heller det jag skrev mindre sant för det...
Och vad är felet med att tycka till och berätta saker även om man är partisk? .... för det är väl få som är helt opartiska eller? Så länge man inte döljer det, och du kan knappast beskylla mig för att dölja vem jag är och vad jag tycker... eller????

Jag har info om att Micke kommer satsa hårt till nästa år på Ta.nu och att det kommer bli skitbra.... och att NTA inte synts speciellt mycket under året eller att dom haft rätt dålig uppslutning iaf enligt Amigoo listorna på finalerna är ju min åsikt men ändå rätt bra underbyggd fakta som jag tror dom flesta håller med om, om dom inte är väldigt engagerade i NTA.

Men kan klargöra det väldigt offentligt då, Ta.nu har använt mig som tidtagare på vissa tävlingar, och SMA som försäkringsgivare.... så mina åsikter är självklart partiska och välj själva hur mycket ni vill läsa av det jag säger.

för övrigt är det faktiskt rätt troligt att jag personligen kommer vara deltagare nästa år...... har tillgång till en rätt ok bil som jag tror jag vinner R-däcks klassen med ... dom som åkte senaste Drivers Club på Mantorp vet vilken bil det är.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Fredrik - SLC skrev:

för övrigt är det faktiskt rätt troligt att jag personligen kommer vara deltagare nästa år...... har tillgång till en rätt ok bil som jag tror jag vinner R-däcks klassen med ... dom som åkte senaste Drivers Club på Mantorp vet vilken bil det är.


Jaså..... du kanske kan berätta vad det är för bil för en som inte var med på senaste Drivers Club och som själv har planer på att vinna den klassen

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



GustafB skrev:
Fredrik - SLC skrev:

för övrigt är det faktiskt rätt troligt att jag personligen kommer vara deltagare nästa år...... har tillgång till en rätt ok bil som jag tror jag vinner R-däcks klassen med ... dom som åkte senaste Drivers Club på Mantorp vet vilken bil det är.


Jaså..... du kanske kan berätta vad det är för bil för en som inte var med på senaste Drivers Club och som själv har planer på att vinna den klassen


engelsk sportbil med 625 hk och skitsnabb förare

sen tror jag du gustav kanske kan hitta något enstaka varv som är snabbare, men den här bilen är helt std och går och går och går.... vilket ju tyvärr din inte har gjort jämnt

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Fredrik - SLC skrev:
GustafB skrev:
Fredrik - SLC skrev:

för övrigt är det faktiskt rätt troligt att jag personligen kommer vara deltagare nästa år...... har tillgång till en rätt ok bil som jag tror jag vinner R-däcks klassen med ... dom som åkte senaste Drivers Club på Mantorp vet vilken bil det är.


Jaså..... du kanske kan berätta vad det är för bil för en som inte var med på senaste Drivers Club och som själv har planer på att vinna den klassen


engelsk sportbil med 625 hk och skitsnabb förare

sen tror jag du gustav kanske kan hitta något enstaka varv som är snabbare, men den här bilen är helt std och går och går och går.... vilket ju tyvärr din inte har gjort jämnt



MP4-12C... ser fram emot den fighten thumbs up
Driftsäkerhet är inte att förakta i längden och där går det inte att konkurrera med en originalbil

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918


Trådstartare
GustafB skrev:
barth skrev:
Hej.
Tänkte starta en tråd om time attack 2015 :-)
Hur går tankarna för nästa år för er som har för avsikt att köra hel serie?
Min önskan vore givetvis att alla kunde köra samma serie med tanke på hur få bilar det är totalt i de bägge serierna!
Som det ser ut nu så blir det ibland lite knasigt när bägge serierna korar vinnare men det blir inte riktigt bra när alla inte åker i samma serien.
Hur blir det med slicks klass i ta.nu kommer det att bli full serie 2015?
Fyll gärna på med tankar och funderingar för 2015


Håller helt med att prestigen går förlorad ju mer serier och "vinnare" det är. NTA skiljer tex på 2WD och 4WD vid prisutdelningen så det var ju fasligt många medaljer i min klass när jag vann på Kinnekulle. Eftersom vi körde samma reglemente känns det ju lite konstigt med andra "vinnare" när min varvtid var 0,9 sek snabbare än den näst snabbaste. Men det är klart, hade jag varit långsammare hade det säkert känts kul att vinna trots sämre varvtid

Jag har kört delar ur båda serierna och det är allihop seriösa och bra arrangemang. Jag kan se skillnader i arrangemangen och hur man vill se eventen utveckla sig framöver.

TA.nu kommer köra slicksklass 2015 enligt deras sammafattning av just den klassen som kom ut idag.

Samla alla i en serie vore det roligaste men kommer nog aldrig gå

Ps. vill bara poängtera att jag är inte "spokesperson" för någon av serierna och än så länge vet jag för lite om respektive planer för 2015 för att ha en åsikt. Men klart är att jag kommer tävla i TA nästa år.


Bra där lite konkret feedback!
Jag känner inte till vad som gör att det "aldrig" kan bli en serie av dessa två...
Men ur ett deltagande perspektiv så skulle det givetvis vara roligast om alla som vill åka full serie körde i samma serie så man verkligen kan utse Sveriges snabbast TA bil

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
GoTA
GÖTA
Här sen Sep 2009
Inlägg: 345



Sveriges snabbaste TA bil blir väl den som tävlar i den serien som har rättighet att dela ut SM titeln? DVS den som är ansluten till SBF? Solklart tror jag. Om man sedan vill börja i lägre serier utan SM status kan man väl få göra det?

_________________
Per Trönnberg
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



GoTA skrev:
Sveriges snabbaste TA bil blir väl den som tävlar i den serien som har rättighet att dela ut SM titeln? DVS den som är ansluten till SBF? Solklart tror jag. Om man sedan vill börja i lägre serier utan SM status kan man väl få göra det?


Sveriges snabbaste TA bil är den som har den snabbaste bilen enligt ett visst reglemente. Sen är det ju absolut kul med SM status men det är inte synonymt med den snabbaste..

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



barth skrev:
Jag känner inte till vad som gör att det "aldrig" kan bli en serie av dessa två...


Jag tänker rent generellt. Långsiktigt vill respektive arrangör givetvis tjäna pengar på sin serie (som sig bör) och att serierna skulle gå ihop är lite som att Burger King och McD skulle gå ihop för att det vore enklare för oss konsumenter
Långsiktigt hoppas jag förstås att det ska bli så och det bästa vore om parterna kunde enas på ett bra sätt. I annat fall blir det nog självsanerande på sikt.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



GoTA skrev:
Sveriges snabbaste TA bil blir väl den som tävlar i den serien som har rättighet att dela ut SM titeln? DVS den som är ansluten till SBF? Solklart tror jag. Om man sedan vill börja i lägre serier utan SM status kan man väl få göra det?


SBF har ingen ensamrätt på dela ut SM-tecken.....eller ens RF..... Enda SBF har rätt att göra är att bestämma över sbf arrangemang om dom får kalla det SM för sbf.... SMA arrangemang har lika mycket rätt att kalla det Svenskt Mästerskap som sbf har.

sen är det iaf en akademisk fråga, statusen är ju var dom bästa bilarn finns oavsett vad man kallar mästerskapet.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
GoTA
GÖTA
Här sen Sep 2009
Inlägg: 345



Är det samma SMA som kräver att medåkare/sponsorer/sjuka barn måste ha SMA licens för att åka med ett varv i passagerar sätet vid ett SMA arrangemang??

_________________
Per Trönnberg
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Sm mästare i ta med nta när man vinner på 1,22 på Mantorp och jag vann på 1,15

Känns mer som ja är Sm mästare

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



GoTA skrev:
Är det samma SMA som kräver att medåkare/sponsorer/sjuka barn måste ha SMA licens för att åka med ett varv i passagerar sätet vid ett SMA arrangemang??


näe, om du menar Min stora dag som kördes på Gröndal, så är det sbf

och året innan kördes det väl på tierp.... var SBF då med.


något annat arrangemang med sjuka barn känner jag inte till.

EDIT... så vad försökte du insinuera??

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Allmänt banåkaforum
nta vs ta.nu
1, 2, 3 ... 14, 15, 16   >>
2 besök senaste veckan (80745 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande