Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
NGK Masters '14
2357 besök totalt
SevenEight
Sävar
Här sen Feb 2012
Inlägg: 1281


Trådstartare
Så, har kollat heldag folkrace via nätet i år igen, NGK Masters. Som vanligt, grymt bra speakers, grymt bra racing - faktiskt! Ge det en chans! Jag känner inte till många som kör - Wall förstås, han är sjukt snabb. Detta år med en på förhand ifrågasatt motor - en gammal B20... Urban Bergströms kärra var det ett sjujävla drag i också, gissar att den motorn är värd aningen mer än 6500kr.... Gissar på 10x det.

Antar att många här skrattar åt företeelsen folkrace men kolla in evenemangen... Det är hur mycket publik som helst. De kör en nätsändning med kanonkvalite. De har speakers som håller låda i en heldag. Det är väldigt underhållande racing - jag menar, STCC (om man nu tycker det är en relevant referens) är ju rena skiten i jmf. Måste säga att jag blir vääääldigt sugen, om nu bara RC Enkel blir nåt (för det har det inte blivit eller?) så är det byte direkt till det.

Har inte själv kört annat än bakhjulsdrivet i folkrace och det var på en tiden när FWD inte fanns på banan - men det verkar ju funka! Verkar som att Golf VR6 är en jävla bra start. Kul att se en Mondeo ST200 också! Vinnarbilen blev en SAAB 900. En enda "bubbla" var med - "på min tid" vad ju bubblan redskapet man vann med, inet gick så bra i starten som de. Nu - borta!

APTUFFT!

_________________
Henrik Eriksson

Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet!
Citera
Allmänt banåkaforum
NGK Masters '14
2357 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande