Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GT86-13 Pro Street. S65B40 swap
<<   1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 31, 32, 33   >>
11 besök senaste veckan (218243 totalt)
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Fricke.w skrev:
Tänkte även köpa på mig 1-2st extra tändspolar att ha med mig, då de känns som en billig försäkring.
Var köper du sån'a (till bra pris) - har du några kontakter...?

Jag tänkte oxå fixa en i reserv. Jag precis som nästan alla andra som åker bana med dessa bilarna får felkod på ettans spole när det blir varmt (P0351). Det märks dock inte alls på gången eller prestanda.
Den nonchalanta Toyotaserviceorganisationen vägrar byta spole på garantin om inte de själva kan replikera problemet. Eftersom de aldrig får fram någon felkod när de själva provkör så byter de inte spolen år mig...

_________________

Rice and shine
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1099


Trådstartare
Ja för köpte man ju alla Japanska original reservdelar på importcarparts.co.uk de var mycket billigare så för, men vet inte hur det ser ut mot pundet nu?
De dom inte har i listan kan dom ta hem åt en thumbs up

Men jag hade tänkt att köra en sneaky Steew och köpa begagnade spolar på bildelsbasen att ha med faktist
Har den börjat kasta felkoder för er nu, så är den nog på väg att ge upp, så en reserv med sig är ingen dum idé alls thumbs up

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1099


Trådstartare
Wärhner skrev:
Fricke.w skrev:
Hempo skrev:
Rekommenderat är att byta teflontätingarna till spridarna såfort de är urtagna dessvärre. Kostar inte många kronor heller men "krävs" ett specialverktyg för att få dit dem.


Jo det är förvisso sant, har faktist funderingar på att köpa den lilla satans golf peggen/mini slagträtt eller vad vi ska kalla den + tättningar och ha med i reserv lådan också, just in case.
Men sug passar dom här fint åker dom i igen.


Som jag förstått så deformeras tätningarna lätt vid montering/demontering därav rekommendationen.
Surt om du skulle få strul mitt under race bara för att du demonterat för att inspektera...


Ja de är ju just de, att folk verkar få bytta flera gånger efter att dom väl plockat av tättningarna, då problemet verkar vara att få på dom oskadad på spridaren, så får se hur jag gör helt enkelt, klart är då i alla fall att jag smörjer dom med en tunn hinna av orings fet innan montering.
Allterna Tivt att det blir bytte och använda sig av bormaskins metoden att trycka på dom nya, då de verkar funka bra thumbs up

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Fricke.w skrev:





När man ser den motorn....så blir man ju lite sugen att köpa en VW-bubbla igen..!!


_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1099


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Fricke.w skrev:





När man ser den motorn....så blir man ju lite sugen att köpa en VW-bubbla igen..!!



Ja du är nog bra lockad av att köpa detta kraftfulla paket till BMWn

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1099


Trådstartare
Idéerna är många och mycket att väga mot varandra.
Pratade med Matt på ACE i tisdags och bollade lite idéer och han tyckte att jag skulle köra på TRD vingen jag redan har på, enligt han hade dom gjort en del tester med olika vingar och så länge det inte fanns någon splitet att prata om att matcha aeron i bak med, så gjorde en ordentlig vinge inga underverk.
Så går inte sponsrings programet med APR igenom till 100% så struntar jag i vingen helt enkelt i år.
Började förberedelserna för en diffuser 2.0 som ska göras. Blir väl mer som ett plan golv där bak med styrning + att jag tagit bort all plast ovan för som synes på bild, för att slipa stänga inne luft/skapa turbulensen, de ska även kompliteras med alu plåt mot reserhjulsbalja mm, för att få allting slätovanför diffuser, så om luft mot förmodan går fel väg kommer ut lätt.
ACE går in och sponsrar mig med deras nya 95DB avgassystem i år + lite annat.
Dom har utveklat de under 2års tid med mängder av prototyper, för att nu komma fram till en slut produkt som är lätt och smidig och inte ens använder sig av varken stoppning eller massa kammare + förlorar bara 2whp i dyno jämfört med raka rör thumbs up
Skadar ju inte att det är center exit på det också, snyggt som fan de.
Kommer även att erbjudas med exit i original hålen också så klart.








Funderar ju mycket över överladdat till 2018 och de är ju redan förberett på min motor att acceptera scavenger olje pumpen från DIT motorn, sitter ju en täk platta över höger insugskam i dag där pumpen monteras, sen som det ser ut så går oljekanal för mattning till turbon bakom den pluggen, så kanske jävligt dumt att överge den här motorn för att kringla med ett motorbyte, när FA20 är bara marginellt tyngre än EJ207 men har potential för riktigt fina effekt kurvor.




_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Hempo
Gnesta
Här sen Nov 2012
Inlägg: 70



Säger ju det, köp min motor o låda för en bra peng! Redo att hänga på turbo och bara mata!

_________________
Emil Dahlberg
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1099


Trådstartare
Hempo skrev:
Säger ju det, köp min motor o låda för en bra peng! Redo att hänga på turbo och bara mata!


I år finns inte dom pengarna tyvärr, så jäkla mycket som ska köpas i år också och ganska behändigt att få pröva allt utan effekten i år innan effekt lägs på ekvationen också.
Inbillar mig att det är lättare att se vad det ger i tid och vart de går fel om det inte skulle ge önskadeffekt på tiderna, genom att bara köra in sig på r däck/nya bromsar och lite lätt aero i år.
Men det kommer.

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1099


Trådstartare
Så vad harhänt över jul ledigheten, inte mycket om jag ska vara ärlig
Åkte ner en liten sväng i går och bestämde mig då för att verkligen löpa linan ut och demontera allt bakom instrumentpanelen som inte används längre.
De innefattar ac komponenter även inne i bilen + en jäkla massa kabel rörande stereo och ratt styrnings kommandon.
Ska bli väldigt intressant att se vad allt små plock gör för slut vikten 2017.
Kan ta lite bilder och lägga upp i dag, kanske roar någon stackare som följer vad som händer här.
Ja förstår ju att det är så långt i från intressant det går att komma, med alla sjukt snabba byggen på dena underbara sida
Kan även lägga upp en liten update, på vad som händer på sponsor sidan så här långt i slutet av 2016.

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Köpa en riktig Swan neckare tycker ja

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1099


Trådstartare
Supramannen skrev:
Köpa en riktig Swan neckare tycker ja


Jo jag hade inte förväntat mig något annat svar av mister goo fast as fuck or goo home
Men det är satans mycket pengar, om man ska ha något som det faktist finns någon sorts bevis på att det funkar till bilen.
Vad jag vet är det bara APR eller Voltex som gäller då Som har moddel anpassat?
Velox är ju också i utvecklingsstadiet att ta fram en vinge i CFD.
Men har pratat med Matt för cirka 2 veckor sedan som sagt och han hade mycket att prata om på just aero punkten.

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Vill ha nått rocket bunny aktikt på med

[img]http://www.brz-parts.com/17010216.html#[/img]

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1099


Trådstartare
Supramannen skrev:
Vill ha nått rocket bunny aktikt på med

[img]http://www.brz-parts.com/17010216.html#[/img]


då tror jag menar på Voltex och Varis grejer





Men även Racing project Bandoh, ett privat team i super GT, har börjat gjuta upp åka fort bitar till time attack sattsningar och går att köpa som privat person, dom har gallt från helt wide body kitt/ diffuser, torra kolfiber dörrar/ tak mm mm.
Men det kostar ju en slant så klart


_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Ja hade lagt mina slantar på Voltex kitet då...

Skippa massa annat och gå på kitet i år och motor nästa år eller tvärt om

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1099


Trådstartare
Så här långt har jag kommit i dag, rensat lite kabel och kontakter, önskar jag var lite mer insat i el, då hade man kanske vågat klippa och skarva bort allt skit
Undrar om det blir hel knasigt om jag skulle ta bort airbag ECUn och al al jäkla kabel till den?
Hade man haft ett bra sprut hade det ju inte varit några problem att rensa rejält med vikt, men efter som det fortfarande åks med original ECU vete fan om jag vågar plocka bort vad som helst?





SRS ECU


_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
FreddieL
Vårsta, Grödinge
Här sen Feb 2014
Inlägg: 157



Ser bra ut Fredrik!!! thumbs up

_________________
Fredrik Liljeroth
TimeAttackNU.se crew
Citera
smid
Habo
Här sen Jan 2008
Inlägg: 114



Bara klipp..det löser sig

_________________
Jimi Smid

@smid_racing
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1099


Trådstartare
Supramannen skrev:
Ja hade lagt mina slantar på Voltex kitet då...

Skippa massa annat och gå på kitet i år och motor nästa år eller tvärt om


Ja dom sura slantarna ska gå till mycket tyvärr
Renovera dämparna fram åtminstone, då vänsterfram hade ett glapp på 10mm, sen jag flög över curbsen och ut i sandfållan på Kullen.
Visade sig att när jag plockade i sär dom nu att vänster fram inte direkt är super fräsch, låter konstigt vid komprimering och går inte ut i gen av sig självt, kanske lika bra att skicka alla 4 till KW helt enkelt.
Sen väntar jag på svar från K.C på APR om det vart något sponsor program för mig i år, har i alla fall fyllt i formuläret jag fick av han, där dom skulle ha redapå om diverse om serien/placeringar/deltagande tävlingar/resultat mm mm, så har lagt undan lite till de också, ska jag vara ärlig så vet ja inte alls vad jag ska betala där om det går i genom, eller om jag ska betala överhuvudtaget
Har även haft kontakt med Erik på Velox motorsport om sponsring och de gick vägen, men nu kommer den sponsring bli genom Svenska Seidoworks och trevliga Sebastian istället som det ser ut, men där ska det också in lite kulor.
Sen blir det som sagt nytt 95DB avgas genom ACE i år och även ventilation till huven med inboxning av kylarna + rättning i hjulhus och skid plate mm.
Men ACE vill ju så klart ha frakten betald så de är ju inget att bråka om thumbs up
Bromskit genom Pean och r däck tänkte jag få mina trogna svenska sponsorer att fixa i år.
Så pengar och åter pengar blir de

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1099


Trådstartare
FreddieL skrev:
Ser bra ut Fredrik!!! thumbs up

ja något blir det nog gjort thumbs up

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1099


Trådstartare
smid skrev:
Bara klipp..det löser sig


De är nog just det de inte gör om jag ska leka elektriker

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Fricke.w skrev:
Supramannen skrev:
Ja hade lagt mina slantar på Voltex kitet då...

Skippa massa annat och gå på kitet i år och motor nästa år eller tvärt om


Ja dom sura slantarna ska gå till mycket tyvärr
Renovera dämparna fram åtminstone, då vänsterfram hade ett glapp på 10mm, sen jag flög över curbsen och ut i sandfållan på Kullen.
Visade sig att när jag plockade i sär dom nu att vänster fram inte direkt är super fräsch, låter konstigt vid komprimering och går inte ut i gen av sig självt, kanske lika bra att skicka alla 4 till KW helt enkelt.
Sen väntar jag på svar från K.C på APR om det vart något sponsor program för mig i år, har i alla fall fyllt i formuläret jag fick av han, där dom skulle ha redapå om diverse om serien/placeringar/deltagande tävlingar/resultat mm mm, så har lagt undan lite till de också, ska jag vara ärlig så vet ja inte alls vad jag ska betala där om det går i genom, eller om jag ska betala överhuvudtaget
Har även haft kontakt med Erik på Velox motorsport om sponsring och de gick vägen, men nu kommer den sponsring bli genom Svenska Seidoworks och trevliga Sebastian istället som det ser ut, men där ska det också in lite kulor.
Sen blir det som sagt nytt 95DB avgas genom ACE i år och även ventilation till huven med inboxning av kylarna + rättning i hjulhus och skid plate mm.
Men ACE vill ju så klart ha frakten betald så de är ju inget att bråka om thumbs up
Bromskit genom Pean och r däck tänkte jag få mina trogna svenska sponsorer att fixa i år.
Så pengar och åter pengar blir de


Lätt ju som du har det klart med sponsorer som tar biffen så då kan du ju sponsra dig själv med ett voltex kit

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GT86-13 Pro Street. S65B40 swap
<<   1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 31, 32, 33   >>
11 besök senaste veckan (218243 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande