Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Toyota GT86-13 TANU Club challenge. KOM 1.30.706 på Mantorp
tråden läst  
142058 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<< Föreg. sida  1, 2, 3 ... 26, 27, 28

Fricke.w
Söderhamn

Här sedan: 22 Dec 2008
Tipsa Facebook   Inlägg  18 Jul 2017 13:19     Re: Citera

MarcusKarlsson skrev:
Fricke.w skrev:
Ja vi får se, allternativ 1 låter lättast för o elkunnig
Kommer säkert bli helt makalöst roligt att koppla sprut i vinter thumbs down

Skrik till om jag ska peka lite åt dig!

Bra att du har koll på de där Marcus thumbs up

Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Fricke.w
Söderhamn

Tipsa Facebook   Inlägg  08 Aug 2017 17:52     Citera

Så var festivalen till ända då.
Satte mitt mål på 1:30.xxx men mycket vill ju ha mer, så en hög 1.29 trånade jag efter, men de vart de ju inge av med en så pass motorsvag bil och rejäl motvind på rakan
Inbillade mig ett tag att det var Joels vinge jag fick låna som bromsade, men det var nog den kraftiga motvinden helt enkelt, då jag tjänade marginellt med tid på sektor 1 och 3 med vinge.

Körde kval och Q1 i club som jag anmält mig till och satte 1.30.7xx på ända riktiga attack varvet, gjorde ett till försök, men fastnade i trafik efter Mjölby så det avbröts.

(När jag lunkade genom depå andra gången för att leta luckor, så blev jag invinkad av funktionär, som tyckte det gick lite väl snabbt för club och på pekade mitt val av däck (Kumho V70A) jag förklarade då att jag pratat med ledningen föra året om att köra R däck på festivalen då jag har 200hk på regbeviset och lättare trim i form av grenrör/E85 och mappning på de, på i annars o rörd motor, det skulle då vara helt okej, men i år hade man ändrat sig tydligen, då jag i gäntligen har 235hk i motorn typ?
Jag ordade inget om de, utan gick snällt upp till street i stället, för att fajtas mot 450hk bilar på R däck och super sport bilar på gat däck.
Jag ska inte ljuga, jag är väldigt besviken då festivalerna var målet med bilen i år och serien mer kör träning, men nu är dom drömmarna grusade och jag hamnar i ett ingemans land med bilen, så det blir inget King of the Woods för min del, blir bara serie körning på söndag)

Åter till körningen!!!!!
Q2 kördes i street som sagt och de var grötigt som få, fick inte till något vettigt alls i q2, försökte skapa luckor men vart mest i vägen för dom snabbare bilarna hela tiden och kom i kapp långsammare hur jag än försökte.
Så de vart inte ett enda riktigt attack varv i q2.

Q3
Här gällde de allt eller inget, visste att jag förmodligen inte hade fåt med mig tiden från Q1 i club och paniken började krypa på, de är ju här jag brukar över köra och sabba allt, men en inre kris gicks i genom och jag talade mig själv till sans och det funkade verkligen den här gången thumbs up visste att jag cirkus 2 hundradelar upp till Erik Jirhal och en final körning (6 plats) satte endast 2st attack varv på rad och första visade 1.30.703 det andra visade 1.30.501 yes!!! det kan räcka, men det gjorde det ju naturligtvis inte, telen hade ljugit och jag hade kört 1.30.708 och 1.30.706 vad säg om den konsekventa körningen nästan så det är snudd på bracket i rakt fram åka.

Stort tack till alla som angagerat sig i mina bränsle problem, dubbla pumpar fixade biffen, inte en enda tendens till starvetion med båda pumparna på, kunde tom köra den på halv tank utan problem

Så ingen final för min del och grusade drömmar, menså är ju livet bara bryta i hop och komma igen.
Väldigt taggad att försöka ta mig till final i allafall på Karlskoga i club challenge

Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Kristofer Å
Södertälje

Här sedan: 17 Sep 2012
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2017 08:52     Citera

Alltid lika kul att följa din framfart, och trevligt att snacka skit i depån

Utan att veta riktigt all bakgrundshistorik så tycker jag det är riktigt illa att förutsättningarna för klassindelning ändras, som det verkar, godtyckligt. Har tävlingsledningen gett sitt OK kan man ju tycka att det ska gälla...

Hur som helst, grattis återigen till 1:30

/Kristofer

Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Fricke.w
Söderhamn

Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2017 13:11     Re: Citera

Kristofer Å skrev:
Alltid lika kul att följa din framfart, och trevligt att snacka skit i depån

Utan att veta riktigt all bakgrundshistorik så tycker jag det är riktigt illa att förutsättningarna för klassindelning ändras, som det verkar, godtyckligt. Har tävlingsledningen gett sitt OK kan man ju tycka att det ska gälla...

Hur som helst, grattis återigen till 1:30

/Kristofer

Tack Kristofer
Alltid lika kul att få snacka skit med dig och Erik.
Ska prata lite med ledningen och höra mer exakt hur dom tänker och tycker thumbs up

TAnu.se
Sodertalje

Här sedan: 02 Apr 2014
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2017 13:36     Citera

Ibland har vi svårt att göra en djupgående analys och veta exakt vilka däck som föraren som fyllt i en klass tänkt köra med.

King of-event är ju väldigt förenklade i regelboken, därför kan vi ibland "seeda" bilar.
Din låg på gränsen förra året och körde då i Club.
Därför kunde den seedas in i samma klass fast den redan då hade (lite) för mycket effekt.

I år har du gått upp i CC och är väl i en helhetsbedömning (jättestort tolkningsområde) en etablerad Club Challenge förare.

Därför med visst ledsam efterklokhet så frågade vi om du sportsligt ville kliva upp i Street istället- vilket du utan klagomål gjorde vilket jag tyckte var snyggt gjort.

Med facit på hand låg du däremot i rätt klass.
Det var otroligt fina ekipage i toppen av Club på KoM och du hade slagit dom med ganska trygg odramatisk marginal ändå.

Så beslutet var rätt, bara synd det var tvunget komma så sent- men det kommer inte vara första eller sista gången något sånt här händer. Av de ca 60-70st bilar som hamnat rätt finns 5-10st som "hamnar i gråzonen" som du själv uttrycker det. Är det som är nackdelen med så "öppet" reglemente och upp till arrangören försöka bedöma mycket från fall till fall hur det blir.

Tycker ändå vi gjort ett bra jobb under sex år och lär oss nytt hela tiden. Kämpa på så hoppas jag du kör KotW ändå, tror GT86an har bättre chans på Karlskoga trots en så tuff klass.

Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Fricke.w
Söderhamn

Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2017 18:42     Re: Citera

TAnu.se skrev:
Ibland har vi svårt att göra en djupgående analys och veta exakt vilka däck som föraren som fyllt i en klass tänkt köra med.

King of-event är ju väldigt förenklade i regelboken, därför kan vi ibland "seeda" bilar.
Därför kunde den seedas in i samma klass fast den redan då hade (lite) för mycket effekt.

I år har du gått upp i CC och är väl i en helhetsbedömning (jättestort tolkningsområde) en etablerad Club Challenge förare.

Därför med visst ledsam efterklokhet så frågade vi om du sportsligt ville kliva upp i Street istället- vilket du utan klagomål gjorde vilket jag tyckte var snyggt gjort.

Med facit på hand låg du däremot i rätt klass.
Det var otroligt fina ekipage i toppen av Club på KoM och du hade slagit dom med ganska trygg odramatisk marginal ändå.

Så beslutet var rätt, bara synd det var tvunget komma så sent- men det kommer inte vara första eller sista gången något sånt här händer. Av de ca 60-70st bilar som hamnat rätt finns 5-10st som "hamnar i gråzonen" som du själv uttrycker det. Är det som är nackdelen med så "öppet" reglemente och upp till arrangören försöka bedöma mycket från fall till fall hur det blir.

Tycker ändå vi gjort ett bra jobb under sex år och lär oss nytt hela tiden. Kämpa på så hoppas jag du kör KotW ändå, tror GT86an har bättre chans på Karlskoga trots en så tuff klass.

Allting funkar som rinnande vatten
De vart helt enkelt lite lost in translation från min sida och allt är ju nu diskuterat och genomgått över tele
Nu laddar vi om och tar en god Whisky på Gelleråsen och bara är

Erik Nilsson
Köping

Här sedan: 28 Jun 2014
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2017 20:46     Citera

Skönt att bränsleproblemet löste sig!

Bjuder på några bilder!
Transformeringen:

Med vinge:

Ferrarijakt:

Om Mikael/TAnu.se kikar in igen så kapar jag tråden lite:
Vilken effekt gäller egentligen? Som utomstående är det lite förvirrande, hjulhästar, gissade vevhästar (få plockar ju ur motorn och kör den separat i bänk så det blir oftast någon form av uppskattning) eller så. Finns ju lite att välja bland så att säga

Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
TAnu.se
Sodertalje

Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2017 20:51     Re: Citera

Erik Nilsson skrev:

Om Mikael/TAnu.se kikar in igen så kapar jag tråden lite:
Vilken effekt gäller egentligen? Som utomstående är det lite förvirrande, hjulhästar, gissade vevhästar (få plockar ju ur motorn och kör den separat i bänk så det blir oftast någon form av uppskattning) eller så. Finns ju lite att välja bland så att säga

Inga problem, ger vi oss in i en tråd vilket vi inte brukar... så har vi ju öppnat dörren för diskussion.

Festival är som jag skrivit tidigare (medvetet) inte lika hårt styrd som serien. Den utgår väl från motoreffekt, dvs så man på en original bil utgår från regbevis... medan när det är trimmat man får anta en stor dos sportsmanship plus fingertoppkänsla.

Vanligtvis gör ju ett "Steg X" hos en trimfirma en effekt på motorhästar, plus att man i en dyno också får ut den siffran så... ja det är nog bästa svaret vi kan ge.

Kalle_alfaturbo
Uppsala/Stockholm

Här sedan: 06 Jun 2012
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2017 22:16     Citera

Ursäkta trådkap..

TAnu.se: Jag har verkligen börjat intresserad mig för TA efter att ha läst och sett mycket från er, via FB.
Alla hänger dock inte på FB. En uppdaterad hemsida, med aktuella reglementen osv, vore verkligen på sin plats.

Grymt bra jobbat i övrigt!
Fortsätter ni utvecklingen i det här tempot kommer TA att vara rena folksporten inom några år

Att ha den snabbaste alfan är som att vara bäst i särslolan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
TAnu.se
Sodertalje

Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2017 22:39     Re: Citera

Kalle_alfaturbo skrev:
Ursäkta trådkap..

TAnu.se: Jag har verkligen börjat intresserad mig för TA efter att ha läst och sett mycket från er, via FB.
Alla hänger dock inte på FB. En uppdaterad hemsida, med aktuella reglementen osv, vore verkligen på sin plats.

Grymt bra jobbat i övrigt!
Fortsätter ni utvecklingen i det här tempot kommer TA att vara rena folksporten inom några år

Allt går läsa på FB även utan konto. Men vi är sjukt medvetna om hur mycket hemsidan är "svarta fåret" i denna i övrigt just nu rätt omfattande satsning. Men det kommer. Tack för lovorden!

Fricke.w
Söderhamn

Tipsa Facebook   Inlägg  11 Aug 2017 08:29     Citera

Dom 2 attack varven i q3 + Fuel starvetion på film i sista start och mål kurvan, glömde knäppa på högra soppa pumpen på uppvärmningsvarvet

Se videon på Youtube i HD >

NicoRacing
Helsingborg

Här sedan: 18 Mar 2006
Tipsa Facebook   Inlägg  11 Aug 2017 12:42     Citera

Alltid rolig läsning

Härlig film och grattis till bra Mantorp tid !! thumbs up

BMW M3 E46 SMG2 http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
Fricke.w
Söderhamn

Tipsa Facebook   Inlägg  11 Aug 2017 16:20     Re: Citera

NicoRacing skrev:
Alltid rolig läsning

Härlig film och grattis till bra Mantorp tid !! thumbs up

Tack thumbs up

Fricke.w
Söderhamn

Tipsa Facebook   Inlägg  12 Aug 2017 23:52     Re: Citera

TAnu.se skrev:

Såg nu att det ser lite tokigt ut här
Föra året körde jag club i serien och på festivalerna, men 2016 hade jag bara 2st uppsätningar AD08R alltså "gat däck" nu kannske ni trodde att jag körde R däck även då?
Men så var inte fallet, körde på serie däcken även på festival thumbs up
Så rättelse här, för inte kan jag väl ha legat på gränsen även de året på gat däck?
Är väl ändock 400hk på gat däck?

Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Toyota GT86-13 TANU Club challenge. KOM 1.30.706 på Mantorp
tråden läst  
142058 ggr 
<< Föreg. sida  1, 2, 3 ... 26, 27, 28

<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>