Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Q verkar ha roligt på ringen
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (5433 totalt)
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3447


Trådstartare
Ingen verkar ha tagit upp det här, så jag får äran:
http://forum.zatzy.com/showthread.php?s=&threadid=156793

7.49 BTG och 8.07 totalt är inte så illa pinkat...

En motorcyklist han dom plocka till och med

thumbs up för bilen och körningen tycker jag, fick vara med på ett (litet) hörn under uppbyggnaden och det var så himla trist att se att den inte riktigt höll i alla lägen...bättre shakedown än ringen kan jag inte tänka mig.

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Jag har läst alla rapporterna nere från Ringen som AA skrivit. Kul med bilder o snabb uppdatering med nytt material varje dag! Trevlig läsning om ett urspårat (i 100% positiv bemärkelse alltså! ) projektbygge!

_________________
Magnus Thomé
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863




Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902



7.47 BTG annars var det rätt ca 8.07 fullt varv även om jag tror Porschen avverkar GTB snabbare än 20 sek men det är ju ett vedertaget mått. Och roligt som aldrig förr. Detta besöket får betyget "Det-roligaste-jag-gjort-i-bilväg.

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Hur många ringenvarv hade du under bältet när du kom ner den här omgången och hur många hade du när du åkte hem?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902



Magnus Thomé skrev:
Hur många ringenvarv hade du under bältet när du kom ner den här omgången och hur många hade du när du åkte hem?


Ca 75 resp ca 100. Blev inga varv alls de första fem dagarna då bilj-n > mest behagade stå på lyft mer än på asfalten.

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Vet inte om det är något som jag har missat i något tidigare inlägg, men vad är det för Porsche du kör Mr Qvarnström, är det ett eget bygge?
Den verkar gå något grymt, och fin väghållning verkar det vara om man ser på filmsekvensen som är från Pflanzgarten 1.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17354



Lennart Jarmyr skrev:
Vet inte om det är något som jag har missat i något tidigare inlägg, men vad är det för Porsche du kör Mr Qvarnström, är det ett eget bygge?
Den verkar gå något grymt, och fin väghållning verkar det vara om man ser på filmsekvensen som är från Pflanzgarten 1.
Lennart,
Här finns info om Qvarnis bil. Inte helt standard...
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=8385

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Lennart Mäkinen skrev:
Lennart Jarmyr skrev:
Vet inte om det är något som jag har missat i något tidigare inlägg, men vad är det för Porsche du kör Mr Qvarnström, är det ett eget bygge?
Den verkar gå något grymt, och fin väghållning verkar det vara om man ser på filmsekvensen som är från Pflanzgarten 1.
Lennart,
Här finns info om Qvarnis bil. Inte helt standard...
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=8385


TACK
Det hade jag missat, häftigt.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Missat !? Var har du varid dom senaste två åren ?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Fredrik C skrev:
Missat !? Var har du varid dom senaste två åren ?




_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Lennart Jarmyr skrev:
Fredrik C skrev:
Missat !? Var har du varid dom senaste två åren ?





Du är ursäktad ...

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467



Lennart Jarmyr skrev:
Fredrik C skrev:
Missat !? Var har du varid dom senaste två åren ?









Lennart

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902



Lennart Jarmyr skrev:
Vet inte om det är något som jag har missat i något tidigare inlägg, men vad är det för Porsche du kör Mr Qvarnström, är det ett eget bygge?
Den verkar gå något grymt, och fin väghållning verkar det vara om man ser på filmsekvensen som är från Pflanzgarten 1.


Det är en bil jag och många thumbs up många andra ingen nämnd ingen glömd pillat med sedan hösten 2001. Först nu börjar den fungera någorlunda, förra året var en katastrof då grejorna inte fungerade alls. Nästa event blir en dragracing "tävling" för prova-på-bilsport i tidningen Bilsports regi på Emmaboda 15/5. Jag tror faktiskt att vi har en av de snabbaste gatlegala allroundbilarna?

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Qvarnis skrev:
Jag tror faktiskt att vi har en av de snabbaste gatlegala allroundbilarna?


Då är målet nått då thumbs up !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Qvarnis skrev:

Det är en bil jag och många thumbs up många andra ingen nämnd ingen glömd pillat med sedan hösten 2001. Först nu börjar den fungera någorlunda, förra året var en katastrof då grejorna inte fungerade alls. Nästa event blir en dragracing "tävling" för prova-på-bilsport i tidningen Bilsports regi på Emmaboda 15/5. Jag tror faktiskt att vi har en av de snabbaste gatlegala allroundbilarna?


Gatlegal med 7-800 hk (eller hur mkt det är?) men jag vet vad du menar och ja håller med, är nog inte många bilar som kör 11 s på strippen som oxå kör 7,47 BTG thumbs up thumbs up Undrar just va den där gula superevon skulle köra på Nordschleife?

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902



Micke Eriksson skrev:
Qvarnis skrev:

Det är en bil jag och många thumbs up många andra ingen nämnd ingen glömd pillat med sedan hösten 2001. Först nu börjar den fungera någorlunda, förra året var en katastrof då grejorna inte fungerade alls. Nästa event blir en dragracing "tävling" för prova-på-bilsport i tidningen Bilsports regi på Emmaboda 15/5. Jag tror faktiskt att vi har en av de snabbaste gatlegala allroundbilarna?


Gatlegal med 7-800 hk (eller hur mkt det är?) men jag vet vad du menar och ja håller med, är nog inte många bilar som kör 11 s på strippen som oxå kör 7,47 BTG thumbs up thumbs up Undrar just va den där gula superevon skulle köra på Nordschleife?


Målet är en 10a på strippen i samma skicka som vi kör under 7.40 BTG (under 8.00 hela varvet) på Ringen. Vi får väl se hur det går. En sak är iaf säker, det är troligen världens snabbaste bil som har en bilbarnstol med tillhörande TV och stereo som sköts av min dotter http://www.itsfun.nu/itsfun2/itsfun2_26.jpg med fjärrkontroll från baksätet?

Man ska oxå komma ihåg att vi har närmare 200 kg stereo, TV, baslådor, förstärkare, inredning mm mm i bilen. Utan allt detta väger den in på 1040 kg (nu ca 1225 kg). Då skulle den vara riktigt riktigt snabb!!!

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

1225 kg... attans flugviktare (är lite avundsjuk på lättare bilar ibland)

_________________
Magnus Thomé
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Finns det några längre filmer med Porschen på ringen?

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902



Anders Larsson skrev:
Finns det några längre filmer med Porschen på ringen?


Det kommer. Några snuttar som försmak kommer nog ikväll elr imorgon i zandlådan;)

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719



Kul att det gick bra till slut Jocke. Ni såg lite slitna ut efter ett par dagars mekande.
Bilen verkar vara ett monster. Kan bara tänka mig hur den är att köra. Bra jobbat.

Edit: Har ditt diplom btw.

_________________


Jan Nagy
Citera
Allmänt banåkaforum
Q verkar ha roligt på ringen
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (5433 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande