Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Regler
1, 2   >>
19484 besök totalt
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237


Trådstartare
Hej Alla glada racers.
MSLS har redan nu pressenterat sina regler för 2015 på sin hemsida.
www.msls.info.
Dessa regler är lite omstuvade och vi har gjort färre klasser för att få fler startande i varje klass.
Det är roligare att tävla med fler motståndare.
Vi har slagit ihop tidigare klass 1 och 2 till en klass samt 3 och 4 till en klass.
Vi hoppas att dessa klasser skall locka fler team.
Sen har vi gjort en ren instegsklass för alla som är sugna att prova på racing i en av sveriges största serier.
Den nya klassen är i princip en helt standardbil med bättre dämpare och gatdäck.
Det skal vara billigt att starta. Ett kompisgäng kan köpa en lämplig standardbil sätta i en bur och sedan tävla.
Vi tror att detta kan vara ett sätt att få unga tjejer och killar att börja tävla. Vi gamla gubbar håller på att ta slut
När man sedan har fått blodad tand så kan man modifiera sin bil lite och kliva upp i den lite snabbare klass två.

Två saker undrar jag av alla racers här på rejsa.
Tror ni att detta är rätt väg att gå för att locka fler glada amatörer till sporten?
Och vad tycker ni om reglerna, Dom är redan spikade men jag är bara själv nyfiken på vad alla tycker om dom.

Hoppas vi ses på mantorp i aprill nästa år.

MVH
Eric Lycke #83 MSLS Lycke Racing

_________________
Eric Lycke
Citera
Automontage
Västerhaninge
Här sen Apr 2006
Inlägg: 393



Hallå där Racingkollegor!

Som sagt nu har ju MSLS nya regler för 2015 kommit.
Se på hemsidan och läs.
Då jag var den enda representanten från klass 1 & klass 2 närvarande på team-mötet, så
kan jag meddela att förslaget att slå ihop 1 & 2 röstades för.
Men att det har tillkommit att godkänna 3 liter & 1,6 turbo/2,0 dieselturbo i klassen var inget som sas då!
Som det har varit under 2014 så har det inte varit en bil i klasserna 1&2 som har överstigit 2 liter.
Utan det har varierat mellan 1,6 & 2 liter.
Och med dom premisserna så har det varit hyfsat lika mellan oss iaf.
Men om det skall godkännas 3 liter m.m så har ingen av oss i 1 & 2 så mycket att sätta emot.
Men jag funderar på, vad tycker Ni ?
Nya klass 1 kan nog ingen av oss gå över till då det skall vara en strikt originalbil!
Så vad återstår då för oss ............. ?

Detta kan väl inte vara ett steg framåt? thumbs down
Nya klass 1 är iof ett steg för att locka fler nya till serien, thumbs up
men med nya klass 2 vete tusan vad det blir av.
Vill gärna höra andras synpunkter och funderingar.
Själv funderar jag på att övergå (efter 8år) till någon annan serie ........ eller lägga ner.
Tyckte att ideén med sammanslagningen av klass1 & 2 helt låg i tiden,
och var en av dom som hade det som förslag, .... med "gamla" klass 2-reglerna.
Men icke med 3-liters och 1,6 turbo/ 2,0 dieselturbo i samma klass.
Vad kan en "gammal" klass 1 bil (typ Golf / S40 el.dyl.) sätta emot dessa ?
Inte heller min Honda el. någon bil från klass 2 skulle jag tro.
Nä, sätt dom i en egen klass och behåll 1 & 2 i nya 2:an

Med vänlig hälsning,
Roger Ohlsson
Team Automontage #22


_________________
Roger Ohlsson
Automontage i Sthlm
automontage@telia.com
0733-200 002
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237


Trådstartare
Hej Roger
Då ska jag försöka förklara hur tankarna kring detta har gått.
Som du säger så var det teammötets åsikt att vi skulle slå ihop klass 1 och 2 samt 3 och 4.
Att låta alla klass 3 bilar oavkortat gå upp i klass 4(nya klass3) tyckte vi inte var speciellt bra.
Det finns några bilar där som vi inte tyckte skulle klara sig speciellt bra mot andra bilar i största klassen.
Så för att med alla dom startande bilar vi hade iår skulle få så bra som möjligt så valde vi att höja gränsen i nya klass 2 för att några bilar skulle trilla ner i den klassen.
Några av dom bilar som kommer köra nya klass 2 från finalen iår.
88 Mimer soft 1.34
52 Driving event BMW 1.35
92 Snappoff 1.34
53 Team DR 1.37
22 automontage 1.32
77 team BVS 1.37
13 lestrup 1.33 (ej finalen, fjärde tävlingen)

Personligen tycker jag det ser ganska bra ur för dig Rogge
Det är inte många bilar i nuvarande klass 2 som har utnyttjar max slagvolyn ännu.

När det gäller våra S40 bilar så utan att ha studerat dom otroligt mycket så tror jag dom kommer att med lätta modifieringar klassa in i klass 1.

Så målsättningen med detta var att få lagom stora steg mellan klasserna och så många startande som möjligt.
Vi hoppas att detta kommer att locka några fler bilar till start i serien.

Gör man dessa förändringar som teammötet faktiskt tyckte var bra så kommer tyvärr någon enskild bil kanske bli drabbad. Men jag tror och hoppas att dessa regler kommer locka till större startfält i serien och det vill vi ju alla ha.

Jag hoppas att du kommer till MSLS och kör i klass 2 nästa år. Jag tror att din lätta och snabba bil kommer att kunna göra mycket bra ifrån sig trots att den inte har maximal slagvolym.

Ett försök till förklaring på hur vi tänkte.

MVH
Eric Lycke

PS. Rogge, inte för att du blir gladare men om det bara är ett av totalt 38 startande team iår som klagar på dom nya reglerna så får jag nog säga att regelgruppen med Stanley i spetsen har gjort ett ganska bra jobb.
Så kom med fler åsikter Bra som dåliga!

_________________
Eric Lycke
Citera
Automontage
Västerhaninge
Här sen Apr 2006
Inlägg: 393



Förstår tankegången men håller inte med.
Bästa Mantorp-tiden 2014
Klass1:
#3. 1:37,3 (2013) Körde bara på Sviesta -14
#18. 1:40,4
#22. 1:32,5
#26. 1:39,4
#31. 1:38,2
#40. 1:38,2
#77. 1:40,2
Klass2:
#53. 1.37,5
#69. 1:38,7
#88. 1:32,9
#92. 1:34,0
Klass3:
#13. 1:32,7 (1:31,4 2013)
#52. 1:36,3 (1:31,8 2013)

Jag kan köpa att så länge dessa bilar är med så blir det ganska jämt förutom.....
alla klass1-bilar och #53 & #69 (utom min!). Dom kommer inte i närheten.
Jag skriver ju inte detta för min egen sak eftersom min bil har snabbaste varvtiden av alla ovanstående 2014.
Men om det dessutom tillkommer 3-litersbilar och 2-liters dieselturbo då blir fördelningen riktigt tokigt gentemot ovanstående.

Och att "bara" en av 38 team har kommenterat är väl mera troligt pga att det bara har gått 3 dagar sedan reglerna släpptes ;-)

Avvaktar nu i ämnet tills jag haft mitt Team-möte den 30:e.
Så jag hinner jämföra lite regler och kostnader med andra serier.

Nattti natti!
/Rogge

_________________
Roger Ohlsson
Automontage i Sthlm
automontage@telia.com
0733-200 002
Citera
victorbergman
Sigtuna
Här sen Apr 2005
Inlägg: 104



#77 BVS Västerås kommer eventuellt att klassa upp till högsta klassen (3), men det känns lite "klent" att åka så fina och potenta räserbilar och bli begränsad till 225 i däckbred.
Finns det några tankar om att öka den maximala däckbredden i den högsta klassen till tex 255-265... ? Annars känns det lite lönlöst att åka denna serie med en potent bil.

Hälsningar Victor Bergman, BVS Västerås
0708407078

_________________
Victor Bergman
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237


Trådstartare
Hej
Nej det finns inga planer på att släppa bredare däck.
Några anledningar:

1 SBF tyckar att långlopp går väl fort redan och har tidigare år försökt lägga begränsningar.
Därav att vi bara godkänner E märkta gatdäck 225 breda.

2 Bredare däck kommer att leda till högre kostnader och vi vill att serien skall locka så många bilar och team som möjligt. Höga kostnader skrämmer bort glada amatörer. Alla vill ha chansen att vinna.

3 Hastighetsskillnader mellan bilar på banan är inget vi vill öka. Det är redan idag svårt för långsammare bilar att hålla reda på dom riktigt snabba bilarna. Vi vill inte göra det problemet större.

Men det låter kul att det kommer fler snabba klass 3 bilar! Vad har ni tänkt att köra för bil?

MVH
Eric Lycke

_________________
Eric Lycke
Citera
victorbergman
Sigtuna
Här sen Apr 2005
Inlägg: 104



Ericl skrev:
Hej
Nej det finns inga planer på att släppa bredare däck.
Några anledningar:

1 SBF tyckar att långlopp går väl fort redan och har tidigare år försökt lägga begränsningar.
Därav att vi bara godkänner E märkta gatdäck 225 breda.

2 Bredare däck kommer att leda till högre kostnader och vi vill att serien skall locka så många bilar och team som möjligt. Höga kostnader skrämmer bort glada amatörer. Alla vill ha chansen att vinna.

3 Hastighetsskillnader mellan bilar på banan är inget vi vill öka. Det är redan idag svårt för långsammare bilar att hålla reda på dom riktigt snabba bilarna. Vi vill inte göra det problemet större.

Men det låter kul att det kommer fler snabba klass 3 bilar! Vad har ni tänkt att köra för bil?

MVH
Eric Lycke


OK, jag förstår. Låter vettigt som du säger men att det är någon större prisskillnad på R-däck i 17-18" 225 kont. 255 håller jag inte med om. Det är väldigt marginellt i sammanhanget. Billigare blir det först när man vandrar neråt 14-15" och då hänger man ändå inte med klass3 bilarna bromsmässigt.
Vi får helt enkelt ta oss en funderare på hur vi ska göra 2015.
Just nu lutar det åt att vi kommer åka BMW.

_________________
Victor Bergman
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237


Trådstartare
Hej Viktor
Det var inte primärt däckskostnaden jag menade skulle gå upp.
Det är kostnaden på bilen.
Har du bredare däck så kan du bromsa bättre då räcker inte längre brosarna.
Har du bredare däck så kan du accelerera bättre och då räcker inte längre motorn.
Har du bredare däck så kan du åka fortare i kurvorna och då håller inte länge hjulupphängningarna.

Så nu måste du köpa nya bromsar, ny motor och nya bärarmar. Oj det blev dyrt!
Sen gick växellådan för den nya motorn kunde leverera mer vridmoment som däcken klarade av och då behövs en större låda och slutväxel. Där gick en hel hög med pengar till.

Jag tror du förstår vad jag syftar på.

Däcken är ett jättebra instrument för att kontrollera hastighets och kostnadsutväckling i serien.

MVH
Eric Lycke
0707562244

_________________
Eric Lycke
Citera
victorbergman
Sigtuna
Här sen Apr 2005
Inlägg: 104



Ericl skrev:
Hej Viktor
Det var inte primärt däckskostnaden jag menade skulle gå upp.
Det är kostnaden på bilen.
Har du bredare däck så kan du bromsa bättre då räcker inte längre brosarna.
Har du bredare däck så kan du accelerera bättre och då räcker inte längre motorn.
Har du bredare däck så kan du åka fortare i kurvorna och då håller inte länge hjulupphängningarna.

Så nu måste du köpa nya bromsar, ny motor och nya bärarmar. Oj det blev dyrt!
Sen gick växellådan för den nya motorn kunde leverera mer vridmoment som däcken klarade av och då behövs en större låda och slutväxel. Där gick en hel hög med pengar till.

Jag tror du förstår vad jag syftar på.

Däcken är ett jättebra instrument för att kontrollera hastighets och kostnadsutväckling i serien.

MVH
Eric Lycke
0707562244


Har man bra motor, bromsar och hjulupphängning så blir istället däckkonsumtionen dyr med 225or
På tal om annat, planeras det några fler banor 2015?

_________________
Victor Bergman
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237


Trådstartare
Hej Viktor
Helt riktigt! Men du kommer troligtvis inte åka jättemycket fortare än alla andra. Så SBF blir glada
Du kommer troligtvis få en väldigt driftsäker bil på 225:or då du inte belastar dina stadiga saker.

Sen får ju teamet göra avvägningen när det är bättre at köra lite långsammare för att slippa byta däck eller köra fortare för att tjäna in däcksbytet.

Hoppas ni kommer och kör i MSLS.

Berätta mer om bilen.

MVH
Eric Lycke

_________________
Eric Lycke
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237


Trådstartare
Hej
Det finns planer på fler banor men tyvärr är inget klart och vi vet inte om det går.
Men det jobbas på det så vi kan bara hålla tummarna.

MVH
Eric

_________________
Eric Lycke
Citera
Bosse TBS
Tullinge
Här sen Sep 2008
Inlägg: 269



victorbergman skrev:
Ericl skrev:
Hej
Nej det finns inga planer på att släppa bredare däck.
Några anledningar:

1 SBF tyckar att långlopp går väl fort redan och har tidigare år försökt lägga begränsningar.
Därav att vi bara godkänner E märkta gatdäck 225 breda.

2 Bredare däck kommer att leda till högre kostnader och vi vill att serien skall locka så många bilar och team som möjligt. Höga kostnader skrämmer bort glada amatörer. Alla vill ha chansen att vinna.

3 Hastighetsskillnader mellan bilar på banan är inget vi vill öka. Det är redan idag svårt för långsammare bilar att hålla reda på dom riktigt snabba bilarna. Vi vill inte göra det problemet större.

Men det låter kul att det kommer fler snabba klass 3 bilar! Vad har ni tänkt att köra för bil?

MVH
Eric Lycke


OK, jag förstår. Låter vettigt som du säger men att det är någon större prisskillnad på R-däck i 17-18" 225 kont. 255 håller jag inte med om. Det är väldigt marginellt i sammanhanget. Billigare blir det först när man vandrar neråt 14-15" och då hänger man ändå inte med klass3 bilarna bromsmässigt.
Vi får helt enkelt ta oss en funderare på hur vi ska göra 2015.
Just nu lutar det åt att vi kommer åka BMW.


Var det inte ni som köpte Lasse Roxnäs Skoda? Har ni övergett det projektet?

_________________
Bo Palmquist
Citera
victorbergman
Sigtuna
Här sen Apr 2005
Inlägg: 104



Bosse TBS skrev:
victorbergman skrev:
Ericl skrev:
Hej
Nej det finns inga planer på att släppa bredare däck.
Några anledningar:

1 SBF tyckar att långlopp går väl fort redan och har tidigare år försökt lägga begränsningar.
Därav att vi bara godkänner E märkta gatdäck 225 breda.

2 Bredare däck kommer att leda till högre kostnader och vi vill att serien skall locka så många bilar och team som möjligt. Höga kostnader skrämmer bort glada amatörer. Alla vill ha chansen att vinna.

3 Hastighetsskillnader mellan bilar på banan är inget vi vill öka. Det är redan idag svårt för långsammare bilar att hålla reda på dom riktigt snabba bilarna. Vi vill inte göra det problemet större.

Men det låter kul att det kommer fler snabba klass 3 bilar! Vad har ni tänkt att köra för bil?

MVH
Eric Lycke


OK, jag förstår. Låter vettigt som du säger men att det är någon större prisskillnad på R-däck i 17-18" 225 kont. 255 håller jag inte med om. Det är väldigt marginellt i sammanhanget. Billigare blir det först när man vandrar neråt 14-15" och då hänger man ändå inte med klass3 bilarna bromsmässigt.
Vi får helt enkelt ta oss en funderare på hur vi ska göra 2015.
Just nu lutar det åt att vi kommer åka BMW.


Var det inte ni som köpte Lasse Roxnäs Skoda? Har ni övergett det projektet?


Jo det stämmer. Skodan är inlämnad på lite karossfix samt in-utvändigt lack och allmän mekaniskt översikt. Den kommer vara till salu för mer eller mindre självkostnadspis om någon är intresserad. Vi kommer att åka bakhjulsdrift.

_________________
Victor Bergman
Citera
Rennwagen
Stockholm
Här sen Nov 2014
Inlägg: 8



Ericl skrev:
Hej Roger
Då ska jag försöka förklara hur tankarna kring detta har gått.....

När det gäller våra S40 bilar så utan att ha studerat dom otroligt mycket så tror jag dom kommer att med lätta modifieringar klassa in i klass 1.......

Ett försök till förklaring på hur vi tänkte.

MVH
Eric Lycke

PS. Rogge, inte för att du blir gladare men om det bara är ett av totalt 38 startande team iår som klagar på dom nya reglerna så får jag nog säga att regelgruppen med Stanley i spetsen har gjort ett ganska bra jobb.
Så kom med fler åsikter Bra som dåliga!


Ambitionen att ändra reglerna för MSLS är bra. Det behövs fler bilar. Det blir roligare. Men jag är benägen att hålla med Roger om att det blev olyckligt för oss i Klass 2. För att vår S40 skall platsa i Klass 1 så måste vi modifiera insug, växellåda, bromssystem och bränsletank. Det blir inte rimligt.
Vi blir inte heller konkurrenskraftiga i nya Klass 2 mot M3 or mfl med nuvarande 2 liters motor. Så vi funderar nog på turbo och klättra upp i 3. Där blir vi iofs inte heller konkurrenskraftiga med 2 liter Turbo, men det kanske blir roligare.

_________________
P,eter U,ddfors
Citera
Carmatic Racing Team
Täby
Här sen Sep 2010
Inlägg: 144



Det är inte bara klass 1 som drabbas. Gamla klass 3 med sina 3,2 liters motorer hamnar lite i en gråzon också.

Inte överladda och med upp till 5,7 lit i nya klass 3 ligger man inte i topp.

Men visst det gäller att hålla sig borta från depån så funkar det ju.

Vi kommer köra med vår 3,2 i nya klass 3.

Det enda vi reagerar på är att när gamla klass 3 kom till skulle reglerna ligga fast i 3 år!!!!!

Detta gjorde att vi satsade på 3,2.

_________________
Carmatic Racing Team
Claes Gustafson
Citera
Automontage
Västerhaninge
Här sen Apr 2006
Inlägg: 393



En liten tanke till:
Med 45 st. bilar som serieteam, hur kan alla dom då ha förtur .....
om det nu bara får var 30 startande på Sviestad ?
OM nu alla har betalat i tid förståss
/Rogge.

_________________
Roger Ohlsson
Automontage i Sthlm
automontage@telia.com
0733-200 002
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



Ericl skrev:
Hej

3 Hastighetsskillnader mellan bilar på banan är inget vi vill öka. Det är redan idag svårt för långsammare bilar att hålla reda på dom riktigt snabba bilarna. Vi vill inte göra det problemet större.

MVH
Eric Lycke

Hallå Eric!

En liten fundering med anledning av det du skrivit ovan:

- Hur kommer det sig då att Klass 1 bilarna inte längre skall få åka R-däck utan gatdäck med treadwear minst 200? Med denna ändring kommer de långsammaste bilarna behöva både bromsa tidigare och ha lägre hastighet i kurvorna => större hastighetsskillnad mot klass 2 & klass 3 bilar.

Tankevurpa?

Plus att problemet med att hitta lämpliga gatdäck för långlopp återkommer...

--------------------------------

Sen kan jag undra vad som hände/händer med långsiktigheten i reglemetet, nyss skulle motorer över 3.2 liter fasas ut nu är det nya bud och reglementet gäller bara för ett år i taget.
(Personligen tycker jag att 4-ventilade 3.2l sug / 2.0l turbo är fullt tillräckligt.)

Det ideala för mig som potentiell deltagare vore om ER Cup / MSLS / SLC kunde sätta sig ner och harmoniera sina reglementen och spika dem för åtminstone 3 år!
(Här är SPVM föredömliga som konsekvent kör ett reglemente för 3 år i taget.)

Sen tror jag att det på sikt vore bra att vända blicken ut mot Europa och se att det faktiskt finns färdiga tävlingsbilar lämpliga för långlopp som som går att köpa för rimliga pengar när de blivit några år gamla. Vi behöver ju inte alltid både uppfinna och bygga allt i Sverige...

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Martin G skrev:
Ericl skrev:
Hej

3 Hastighetsskillnader mellan bilar på banan är inget vi vill öka. Det är redan idag svårt för långsammare bilar att hålla reda på dom riktigt snabba bilarna. Vi vill inte göra det problemet större.

MVH
Eric Lycke

Hallå Eric!

En liten fundering med anledning av det du skrivit ovan:

- Hur kommer det sig då att Klass 1 bilarna inte längre skall få åka R-däck utan gatdäck med treadwear minst 200? Med denna ändring kommer de långsammaste bilarna behöva både bromsa tidigare och ha lägre hastighet i kurvorna => större hastighetsskillnad mot klass 2 & klass 3 bilar.

Tankevurpa?

Plus att problemet med att hitta lämpliga gatdäck för långlopp återkommer...

--------------------------------

Sen kan jag undra vad som hände/händer med långsiktigheten i reglemetet, nyss skulle motorer över 3.2 liter fasas ut nu är det nya bud och reglementet gäller bara för ett år i taget.
(Personligen tycker jag att 4-ventilade 3.2l sug / 2.0l turbo är fullt tillräckligt.)

Det ideala för mig som potentiell deltagare vore om ER Cup / MSLS / SLC kunde sätta sig ner och harmoniera sina reglementen och spika dem för åtminstone 3 år!
(Här är SPVM föredömliga som konsekvent kör ett reglemente för 3 år i taget.)

Sen tror jag att det på sikt vore bra att vända blicken ut mot Europa och se att det faktiskt finns färdiga tävlingsbilar lämpliga för långlopp som som går att köpa för rimliga pengar när de blivit några år gamla. Vi behöver ju inte alltid både uppfinna och bygga allt i Sverige...



SLC har redan kollat på europa så att såna bilar funkar här och vi har 3 års cykel med på reglerna.
Enda skillnaden vi har är att vi begränsat oss till R-däck när man i europa kör Slicks....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Nja.......vi i Slc har ju lyckats skriva ett däckreglemente för den lägsta klassen, som ingen i hela världen har.

Tw 220.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Martin G skrev:
Ericl skrev:
Hej

3 Hastighetsskillnader mellan bilar på banan är inget vi vill öka. Det är redan idag svårt för långsammare bilar att hålla reda på dom riktigt snabba bilarna. Vi vill inte göra det problemet större.

MVH
Eric Lycke

Hallå Eric!

En liten fundering med anledning av det du skrivit ovan:

- Hur kommer det sig då att Klass 1 bilarna inte längre skall få åka R-däck utan gatdäck med treadwear minst 200? Med denna ändring kommer de långsammaste bilarna behöva både bromsa tidigare och ha lägre hastighet i kurvorna => större hastighetsskillnad mot klass 2 & klass 3 bilar.

Tankevurpa?

Plus att problemet med att hitta lämpliga gatdäck för långlopp återkommer...

--------------------------------

Sen kan jag undra vad som hände/händer med långsiktigheten i reglemetet, nyss skulle motorer över 3.2 liter fasas ut nu är det nya bud och reglementet gäller bara för ett år i taget.
(Personligen tycker jag att 4-ventilade 3.2l sug / 2.0l turbo är fullt tillräckligt.)

Det ideala för mig som potentiell deltagare vore om ER Cup / MSLS / SLC kunde sätta sig ner och harmoniera sina reglementen och spika dem för åtminstone 3 år!
(Här är SPVM föredömliga som konsekvent kör ett reglemente för 3 år i taget.)

Sen tror jag att det på sikt vore bra att vända blicken ut mot Europa och se att det faktiskt finns färdiga tävlingsbilar lämpliga för långlopp som som går att köpa för rimliga pengar när de blivit några år gamla. Vi behöver ju inte alltid både uppfinna och bygga allt i Sverige...


Ett harmoniserat regelverk skulle vara finfint.

Det finns gott om däck med tw 200. Både Falken och Dunlop har kanondäck, som dessutom håller flera tävlingar.
Men vissa serier har ju krav på den helt meningslösa E-märkningen.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Automontage
Västerhaninge
Här sen Apr 2006
Inlägg: 393



Är väl bara MSLS som har krav på E-märkning i långlopps-serierna?

_________________
Roger Ohlsson
Automontage i Sthlm
automontage@telia.com
0733-200 002
Citera
Allmänt banåkaforum
Regler
1, 2   >>
19484 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande