Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Bästa klass 1 bilen? | 9903 besök totalt |
Hej
Vad skulle ni här på rejsa välja för bil för att tävla i nya klass 1 i MSLS. Tänkte det skulle vara intressant att se vad det finns för olika alternativ. Och dessutom kanske någon sugen nybörjare får lite bra ideer. Pris, prestanda, driftsäkerhet är väl saker som kan vara avgörande. Kom med förslag! Själv skulle jag titta åt en peugeot 206 RC. Billig (17000:- på blocket) ganska bra motor och bromsar. Driftsäkerheten vet jag inget om. Bakhjulsdrivet skulle jag ju vilja köra Opel Ascona B men det är för dåliga bromsar på en sådan. Älskar gamla Olplar MVH Eric Lycke _________________ Eric Lycke |
||||||
|
||||||
|
||||||
Hej Fredrik
Jag håller med. Som tur är så tror jag ingen kommer att offra en orginal E30 M3:a hos oss. Och skulle någon göra det så är don helt klart värda att vinna M3 E30 Evo med 215 hk skulle vara en mycket bra bil. Är du sugen på att komma och köra? MVH Eric _________________ Eric Lycke |
||||||
jag kan absolut komma som gästförare nångång om det funkar... biltävlingar är kul .... för jag kan ju tyvärr inte köra själv i SLC av förklarliga skäl... svårt att kombinera vara chef och opartisk om man ska tävla med. |
||||||
Varför inte en Seat Ibiza 97-99 2,0 16v - ca 150 hk i liten bil i relativt lätt kaross. Finns många delar eftersom det är samma som Polo mfl.
// Torleif _________________ Torleif Cumléus TOOLS Hooka Hey Racing https://www.facebook.com/toolshookaheyracing |
||||||
Hej Micke
Problmet med en 318 är att du inte utnyttjar motorreglementet och inte heller bromsreglementet. Skall du ha en BMW så tycker jag du bör välja en E30 325 med diffbroms orginal. 170hk och ganska lätt kaross. Annars om man vill ha en nyare så finns ju E46 med 2.2l sexor på 170 hk. Men se till att välja en bil med diffbroms orginal. Jag vet inte om det fanns som tillval på E46. Tricket är att välja så stor motor som reglerna tillåter för då får du troligtvis bästa möjliga bromsar också. Seaten tror jag absolut på. Lite äldre bilar går att få bra ekonomi i. Troligtvis lättare att hitta än en Fiat Tipo som jag föreslog. Hoppas vi får se många bilar i klass 1 i framtiden. MVH Eric Lycke _________________ Eric Lycke |
||||||
Hej
Det var just det som vi hade tänkt när vi köpte vår bil. Uppgradera till 2.0 liter med en 6a: som var tillåtet enligt dom gamla reglerna. Tyvärr så fick vi inte någon info om att reglerna var på väg att ändras . Trots allt vi hade kontakt med en från er organisation när vi frågade om hur vi skulle tänka på vid val av bur i bilen mm. Det hade ju varit sjysst om man hade fått veta de innan, för då hade man ju absolut tänkt annorlunda. mvh Micke _________________ Mikael Ingvarsson |
||||||
Denna borde väl vara ett bra alternativ?
http://www.blocket.se/jamtland/Honda_Prelude_med_coilovers_56525351.htm?ca=11&w=3&last=1 Annars nästa generation Prelude med 2,2 liters motor. Skulle en Nissan Skyline R32 GTS vara godkänd? Beror väl på definitionen på typgodkänd. Lika så blir det lite förvirrande när man ska ha 3 passagerare, men den får inte vara 2+2. Hur ska man skilja på detta? Faller alla gamla 944 Porschar bort här? Sen står det
Betyder det att man inte kan köra original i klass 1? Det blir väl lite dumt med tanke på att klass 1 skulle vara
Kommer bli spännande med nya klass 1! _________________ Markus Hallsten Samsung SM6 |
||||||
_________________ Markus Hallsten Samsung SM6 |
||||||
Inte till klass 1 men väl klass 2.
http://www.blocket.se/alvsborg/Fiat_ Jag hittade denna på blocket. I med en 1600 fiat twincam turbomotor och lite större bromsar så har man nog en jättebra klass 2 bil. Lätt och bakhjulsdriven. Billiga motorer. MVH Eric Lycke #83 Lycke racing _________________ Eric Lycke |
||||||
Allmänt banåkaforum Bästa klass 1 bilen? | 9903 besök totalt |