Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Statusuppdatering inför anmälan till 2015
1 besök senaste veckan (7983 totalt)
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Hej Alla

jag sitter just nu och får ihop synpunkterna som kom in på informationsmötet och även såna som kommit in separat till mig.... och kommer ändra lite varsamt i tekniska och tävlingsreglementet.

sen väntar jag på 100% besked om helgerna.... vi har fått ett "kanske" på att ta premiären helgen efter påsk istället på knutstorp, vilket är såklart bättre för alla.... och sen väntar jag på besked om Sviestad får tillstånd till söndagen 14 juni också... men där har vi oavsett lördagen 13 juni...så frågan där är bara om vi ska kunna ha en separat träningsdag innan racet eller om enbart race....

så fort jag fått klart med reglementet så kommer jag lägga ut anmälan...

Sen kommer vi låta serien poängmässigt göras så man får räkna 5 av 6 deltävlingar...

det jag iaf bestämt är att om MINST 25st signar upp sig för helåret så inför vi Svensk Mästerskap status då vi är tillräckligt många för att motivera det...så hjälp gärna till då att göra det här till sveriges största och bästa långslopps serie ihop med oss alla....

Avgifterna kommer finnas lite olika alternativ på betalning

När det gäller årsbetalning så kommer 2 alternativ

Engångsfakturering 1 x 27.000 plus moms (6% till privatpersoner)
halvårsfakturering 2 x 14.000 plus moms (6% till privatpersoner)
(om då minst 25 team signar upp sig på något av ovanstående innan 1 mars så inför vi SM-status)

Sen kommer vi självklart ha möjlighet till enstaka tävlingar a 6500 inkl moms 6%

Så priserna är ungefärligt samma som i år.... då vi hade 25.000 och 5 tävlingar och nästa år ökar vi ut det med en tävling till och endast ökar kostnaden med 2000. och enstaka tävlingar har samma kostnad.

sen kommer SLC investera i Mylaps senaste tidtagningssystem, vilket innebär att på möjliga banor så kommer vi ha sektortidtagning i framtiden.... den tidtagningen är bakåtkompatibel så befintliga transpondrar fungerar , däremot om ni uppgraderar senare till nya varianten av transpondrar så får ni möjlighet till dubbelriktad kommunikation till bilen med visning av tider, avstånd till andra tävlande och ställning plus meddelandemöjligheter direkt från tidtagningen till er bils dashboard.... kompatibla dashboards finns info om senare på www.mylaps.com

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
lite ändringar i tekniska reglementet som vi kom överens om på mötet....


klasserna kommer döpas om..... till kl.1 och kl.2

kl.1 kommer bestå av 2 olika varianter tekniskt reglemente 1A (gamla kl.1) och teknisk reglemente 1B (gamla kl.2) och kommer tävla emot varandra och ha en utjämningsfaktor med obligatoriska tidsbestämda tankstopp enligt samma sätt som 2014.

kl.2 kommer bestå av tekniskt reglemente 2 och valfriheten om man vill begränsa sig på däcksbredden eller inte och om man kör på bredare däck än 225 så kommer man få ett avdrag i varv enligt en förbestämd mall...
så kl.2 kommer INTE ha obligatoriska tankstopp varken med antal eller tid.

kl.1A kommer tillåtas köra på Rdäck och då begränsar vi bilar upp till 1600cc till maxbredd 225 och bilar över 1600cc till max 195 breda rdäck

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
The Cartorialist
Stockholm
Här sen Nov 2011
Inlägg: 238



Fredrik - SLC skrev:
kl.1A kommer tillåtas köra på Rdäck och då begränsar vi bilar upp till 1600cc till maxbredd 225 och bilar över 1600cc till max 195 breda rdäck


Jag hoppas att du menar tvärtom: bilar upp till 1 600 cc får ha en maxbredd på 195 och bilar över 1 600 cc får ha en maxbredd på 225 ...

_________________
Jens Trulsson
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
The Cartorialist skrev:
Fredrik - SLC skrev:
kl.1A kommer tillåtas köra på Rdäck och då begränsar vi bilar upp till 1600cc till maxbredd 225 och bilar över 1600cc till max 195 breda rdäck


Jag hoppas att du menar tvärtom: bilar upp till 1 600 cc får ha en maxbredd på 195 och bilar över 1 600 cc får ha en maxbredd på 225 ...


Nej..... innan så hade vi att bilar upp till 1600 fick köra rdäck medans bilar över 1600cc fick ha gatdäck med minimum treadwear 200 för att motivera bilar att åka även med mindre motorer...

nu ville folk att vi skulle tillåta rdäck för alla för att få lite jämnare inbromsning och kurvhastighet... men fortfarande ge -1600cc bilarna lite fördel jämfört med +1600cc bilarna .....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
The Cartorialist
Stockholm
Här sen Nov 2011
Inlägg: 238



Ignorera mig, Fredrik. Jag är dum i huvudet!

_________________
Jens Trulsson
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
The Cartorialist skrev:
Ignorera mig, Fredrik. Jag är dum i huvudet!


men vi gillar dig ändå jens

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Fått precis accept av knutstorp på en senare premiär thumbs up

Så vi kör söndagen 19e April på Ring Knutstorp.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247



Bra jobbat!

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Martin 88
stockholm
Här sen Okt 2010
Inlägg: 69



Var kan man se alla tävlings datum för nästa år?

_________________
Martin Riheim

Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
19 April Ring Knutstorp
1-3 Maj Gotland Ring
13 (ev även 14) Juni Sviestad
22 Augusti Gelleråsen , Karlskoga Motorstadion
4 Oktober Kinnekulle Ring
17 Oktober Mantorp Park

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Martin 88
stockholm
Här sen Okt 2010
Inlägg: 69



Fredrik - SLC skrev:
19 April Ring Knutstorp
1-3 Maj Gotland Ring
13 (ev även 14) Juni Sviestad
22 Augusti Gelleråsen , Karlskoga Motorstadion
4 Oktober Kinnekulle Ring
17 Oktober Mantorp Park

thumbs up

_________________
Martin Riheim

Citera
Allmänt banåkaforum
Statusuppdatering inför anmälan till 2015
1 besök senaste veckan (7983 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande