|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961
06 Jan 2015 18:56
Christian Hedblom skrev: | Mange K skrev: | Jag skulle i ditt fall skippat direktinsprutningen helt å hållet å byggt om till nåt eftermarknadssprut med spridare i insugsrör osv.
För du behöver väl ändå bygga om hela elsystem osv |
Det är också ett alternativ men att få plats med spridarna nånstans på insugsröret är lättare sagt än gjort..
Elsystemet blir helt nytt är tanken. |
Vet inte hur det är på de större motorerna.
Men det är ju inte ovanligt att de kamdrivna högtryckspumpen havererar.
Ofta beroende på smörjning av lyftaren.
Ska du ändå bygga bort spjäll mm så kan man gott fundera på direktinsprutet med.
_________________ Jocke Hellqvist.
|
Fyrken
Göteborg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 273
06 Jan 2015 23:22
Christian!
Någonstans i mitt inlägg fick jag hjärnsläpp och trodde att motorn var V8, trots att jag hittade en fin sprängskiss på den som visade hur många högtryckspumpar det finns mm. Kass!
Jag ska till Autosport International i veckan och kollar alternativ till dig där. Mest för att det är kul och jag själv behöver scanna av marknaden!
_________________ Erik Fyrk
997 turbo on Syvecs.
Professionell motorkalibratör.
|
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802
Trådstartare
07 Jan 2015 00:15
Fyrken skrev: | Jag ska till Autosport International i veckan och kollar alternativ till dig där. Mest för att det är kul och jag själv behöver scanna av marknaden! |
Väntar med spänning på rapport!
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
07 Jan 2015 14:16
Mycket gilla här
Du bygger exakt som jag tänkt
R8 LMS ultra stuk
Riktigt motor v10 med dubbla sniglar..
Ett bra chassie och riktig låda på denna och du har ett ruggit vapen
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802
Trådstartare
07 Jan 2015 15:14
Senast ändrad av Christian Hedblom, 24 Okt 2015 23:19, ändrad totalt 1 gång
...
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
07 Jan 2015 15:25
Börja med den låda du har då utan diffbroms
Och köp rätt sen, men billigare att bygga rätt nu än sen
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802
Trådstartare
07 Jan 2015 16:35
Senast ändrad av Christian Hedblom, 24 Okt 2015 23:20, ändrad totalt 1 gång
...
|
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802
Trådstartare
07 Jan 2015 16:39
Senast ändrad av Christian Hedblom, 24 Okt 2015 23:20, ändrad totalt 1 gång
...
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
07 Jan 2015 16:41
Christian Hedblom skrev: | Kom ju på att jag redan öppnat lådan en gång och kollat hur den såg ut!
|
Det Där är ju ingen diffbroms
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802
Trådstartare
07 Jan 2015 17:11
Nej det är ju inte det.
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
07 Jan 2015 17:14
Christian Hedblom skrev: | Nej det är ju inte det. |
Så köpa en fin LSD för 15k och stopp i denna låda som inte kommer klara din monster motor verkar dumt, klr hellre audi 01e lådan då kanske..?
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802
Trådstartare
07 Jan 2015 17:17
Supramannen skrev: | Christian Hedblom skrev: | Nej det är ju inte det. |
Så köpa en fin LSD för 15k och stopp i denna låda som inte kommer klara din monster motor verkar dumt, klr hellre audi 01e lådan då kanske..? |
Eller dörr nr 3.?
|
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802
Trådstartare
07 Jan 2015 18:08
Senast ändrad av Christian Hedblom, 14 Okt 2015 16:08, ändrad totalt 1 gång
slettet
|
Coupe76
Mariestad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 384
07 Jan 2015 18:20
Jag som tycker det långt att åka 5 mil för att hitta delar
Fränt projekt.
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
07 Jan 2015 18:22
Vilka super dämpare, men är det inte formel dämpare klarar dom detta jobbet på en stor tung bil..?
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802
Trådstartare
07 Jan 2015 18:39
Senast ändrad av Christian Hedblom, 24 Okt 2015 23:20, ändrad totalt 1 gång
...
|
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802
Trådstartare
07 Jan 2015 21:06
Senast ändrad av Christian Hedblom, 14 Okt 2015 16:08, ändrad totalt 1 gång
slettet
|
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124
07 Jan 2015 22:05
(lite smygreklam) Tony på AG:s i norrköping är nära bekant med killarna på Syvecs och även svensk ÅF på deras produkter och jag tror dem har hjälpt till med lite speciallösningar tidigare, kanske det är enklare att prata med en som talar svenska vad det gäller den biten och dem har löst mycket luriga grejjor förr
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
07 Jan 2015 22:15
Mina stötdämpare kan man också använda detta program från öhlins på. Men det är ej för oss dödliga man måste kunna läsa Stötdämpar kurvor och förstå dom
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802
Trådstartare
08 Jan 2015 06:00
knotan skrev: | (lite smygreklam) Tony på AG:s i norrköping är nära bekant med killarna på Syvecs och även svensk ÅF på deras produkter och jag tror dem har hjälpt till med lite speciallösningar tidigare, kanske det är enklare att prata med en som talar svenska vad det gäller den biten och dem har löst mycket luriga grejjor förr |
Kan vara bra att veta! Tack för tipset
|
Hellas
Stockholm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 440
10 Jan 2015 12:38
Christian Hedblom skrev: | Jag funderar lite på hur jag ska lösa motorstyrningen.. |
Jag tycker att en viktig del är vilken support man får från leverantören. Vi köpte Motec ECU från Race Data Systems och dom har nästan ställt upp 24/7 och svarat på frågor och hjälpt till med kalibrering. Jag ger dom 100%
Skicka ett mail till Nathan Sanders nathan@racedatasystems.co.uk och hör vad han rekommenderar.
/Pär
|
|