Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi R8 LMS Ultra(light)
<<   1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 52, 53, 54   >>
19 besök senaste veckan (503291 totalt)
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
ehhh... ja! Det är min bil

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Christian Hedblom skrev:
ehhh... ja! Det är min bil


Verkar var någon som tjänar reklam pengar på att göra video's av andras projekt, han har många olika sådana men står ju inget om att det är andras bilar..
In this channel you will find a variety of old, classic sports car renovation project videos. We strive to provide quality and interesting projects for you. Watch, share and comment on your favorite video. And importantly - do not forget subscribe to our channel!


Men roliga kommentarer om din bil i videon


Även denna bil har han gjort video på:
Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR 2015

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4685



Sånt där kan ju inte vara ok...

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Cammo skrev:
Sånt där kan ju inte vara ok...


Christian kan ju prova att rapportera filmen till youtube, men samtidigt så är väll inga bilder som läggs upp här på Rejsa copyright skyddade?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1678



De är absolut upphovsrättsskyddade. Normalt sett är det bara inget vi kollektivt bryr oss om direkt (hur många av bilderna postade i ögongodistråden har postaren ens en aning om vem som tagit de, än mindre vilka villkor som gäller?). Formellt är det ju ungefär samma sak som att ladda upp en mp3 med någon annans musik på pirate bay.

Sen oavsett vad man tycket om det är det nog inte värt det mentalt att försöka jaga alla fall av bildkopiering av ens bilder på internet , särskilt om man inte direkt förlorar något på det.

I enstaka fall kan man ju vänligt men bestämt be de som laddat upp att sluta om man inte tycker om det.

_________________
Markus Ålind
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15465



Qaz skrev:
De är absolut upphovsrättsskyddade. Normalt sett är det bara inget vi kollektivt bryr oss om direkt (hur många av bilderna postade i ögongodistråden har postaren ens en aning om vem som tagit de, än mindre vilka villkor som gäller?). Formellt är det ju ungefär samma sak som att ladda upp en mp3 med någon annans musik på pirate bay.

Sen oavsett vad man tycket om det är det nog inte värt det mentalt att försöka jaga alla fall av bildkopiering av ens bilder på internet , särskilt om man inte direkt förlorar något på det.

I enstaka fall kan man ju vänligt men bestämt be de som laddat upp att sluta om man inte tycker om det.



Han bryter mot Youtubes Monetizing regler så det visslar om det.
Det står klart och tydligt att man endast får lägga upp material som är ens eget eller har tillåtelse av skaparen.

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15465



Jag har flaggat videon.


Oavsett om det är charmigt och kul så ska det gå till på rätt sätt.
Han har 2 filmer från Makela Auto Tuning i Finland som han inte ger någon credit.

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Stingray468

Här sen Dec 2004
Inlägg: 225



Det var en customfirma i USA som la upp mina bilder på min Corvette på sin hemsida, precis som att det var deras produkt. Jag mailade dem och berättade att de var mina och att de gjorde intrång på min upphovsrätt. Bilderna togs bort ögonblickligen.

_________________
Lasse Eklund
- Corvette Stingray BigBlock 468 Coupe '72. CAOS
- BMW Z4M Coupe '07. BMWCS
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
Jag har bett honom att ta bort videon. Får se om han gör det, annars får jag gå genom Youtube och se till att den försvinner.

Hade han frågat innan samt skrivit nån som helst info om bygget/byggaren så hade det varit mer okej men nu känner jag att han burit sig så pass illa åt att han inte ska få den äran.

Man kanske skulle skapa en kanal till bilen och göra lite videos under byggets gång?

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1093



Ja varför inte thumbs up det är ju populärt med video blogg på bilar nu mera.
Har du tur och får mycket följare, vilket jag tror är fullt möjligt, så kan du ju även tjäna dig en slant till bilen på tub kanalen

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15465



Christian Hedblom skrev:
Jag har bett honom att ta bort videon. Får se om han gör det, annars får jag gå genom Youtube och se till att den försvinner.

Hade han frågat innan samt skrivit nån som helst info om bygget/byggaren så hade det varit mer okej men nu känner jag att han burit sig så pass illa åt att han inte ska få den äran.

Man kanske skulle skapa en kanal till bilen och göra lite videos under byggets gång?


Du kan ju stjäla hans video o lägga upp

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4685



Nikel skrev:
Christian Hedblom skrev:
Jag har bett honom att ta bort videon. Får se om han gör det, annars får jag gå genom Youtube och se till att den försvinner.

Hade han frågat innan samt skrivit nån som helst info om bygget/byggaren så hade det varit mer okej men nu känner jag att han burit sig så pass illa åt att han inte ska få den äran.

Man kanske skulle skapa en kanal till bilen och göra lite videos under byggets gång?


Du kan ju stjäla hans video o lägga upp


+1 Skulle vara skitroligt!!

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Mr Z
Haninge/Sthlm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 163



Nikel skrev:
Christian Hedblom skrev:
Jag har bett honom att ta bort videon. Får se om han gör det, annars får jag gå genom Youtube och se till att den försvinner.

Hade han frågat innan samt skrivit nån som helst info om bygget/byggaren så hade det varit mer okej men nu känner jag att han burit sig så pass illa åt att han inte ska få den äran.

Man kanske skulle skapa en kanal till bilen och göra lite videos under byggets gång?


Du kan ju stjäla hans video o lägga upp



_________________
MVH Peter Zeberg

If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going.
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
Har mailat lite angående videon, de ville inte ta bort den och han menade på att han inte brutit mot någon lag iom att bilderna ligger publikt. Vi kom överrens om att han ska redigera videon samt länka hit samt min Fb-sida.

Videon verkar vara populär så det går väl leva med.

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Youtube tjänar ju också reklam pengar på den så..

Men han borde göra om hela så den blir bättre för nu är det ju bara inlagt alla bilder i olika storlekar och ibland samma bild flera gånger osv.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Matso

Här sen Dec 2002
Inlägg: 173



Christian Hedblom skrev:
Har mailat lite angående videon, de ville inte ta bort den och han menade på att han inte brutit mot någon lag iom att bilderna ligger publikt. Vi kom överrens om att han ska redigera videon samt länka hit samt min Fb-sida.

Videon verkar vara populär så det går väl leva med.


Att en bild är allmänt tillgänglig betyder inte att man har fri nyttjanderätt. Det är fortfarande du som äger bilden och bestämmer vad som får göras med den.

_________________
Mvh
Mathias Södergren
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15465



Här har du regler från Youtube

I upload content that I found online
Although you may have found the content online for free, in most cases its actual creator holds many of the rights needed to commercially exploit the content.

If you want to monetize such content, make sure that you have all the necessary commercial use rights for it.


Han bryter mot reglerna helt enkelt och förstår han inte det så är han bra dum.


Edit:

Såg nu att han lagt till Makelas hemsida på projekten dom gjort efter jag sagt till honom så lite mänsklig är han iaf

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
Hoppsan...
Ehh.. vart tog brandväggen vägen?


_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5530



Men du bygger ju baklänges! Det ska ju bli mer bil. Inte mindre!

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
Haha! Ja, det är sant. Har funderat på detta ingreppet ett bra tag. Fördelarna är en viktminskning på 10kg samt att jag kan flytta motorn 20cm längre fram. Kommer inte flytta motorn till att börja med utan det får bli en framtida "uppgradering". Flytta 250kg 20cm fram borde göra ganska mkt för viktfördelningen tänker jag.. thumbs up

Ska försöka hitta ännu mer vikt på ramen tänkte jag, den är ju inte lika bärande nu med buren i så det är nog inga problem. 🙈

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1288



Eftersom min lik är mer eller mindre osäljbart så har jag 4st uprights till bra kurs som går att bygga vidare på ifall du vill fortsätta med bakåtsträvandet

_________________
Lars Gustavsson
www.carboncossie.com
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi R8 LMS Ultra(light)
<<   1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 52, 53, 54   >>
19 besök senaste veckan (503291 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande