Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Alfa Romeo 75 2,0 -87 CAR Challenge #47
<<   1, 2, 3, ... 15, 16, 17   >>
12 besök senaste veckan (127031 totalt)
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Komprov togs, bra där. Men varför gick den så dåligt vid sista uppstarten då? Jo säkringen till högtryckspumpen var bränd så endast sug pumpen skickade bensin jaha.
Plockadeisär bränslesystemet, returen som jag misstänkte var tät, var inte det.
När jag kört med förgasarmotor hadde jag ett mackfillter mellan tanken och sugpumpen, det togs bort vid motorbytet. Tror inte det var nån bra idé, i sugpumpen satt skummgummi bitar och plast skräp från tanken.
I högtryckspumpen låg också små plastskräp, när jag blåste i högtrycksfilltret låg det små svarta plastparticklar även där från tanken. Så det tillsammans med dålig tankventilation ställde till det hela =skräp och vacum.


_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Gör om gör rätt.
Byggde om bränsle systemet. Nu med filter före och efter pumparna, betydligt bättre tanknings anslutning och ordentlig luftning. Satte även i en givare för bränslemätare. Det är bra att ha även om det väger något och man bara kan se när det är lite.

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Nu är vi i mitten av November 2013, bilen är provkörd, Den gick väldigt bra igen. Lite väl sladdvänligt med r-däck på frost/snö förövrigt den sista lagliga provturen i trafik. Den är ju ändå en Racerbil.
Nu står den och gonar sig i ett garage och väntar på Mars då fortsättning följer kanske tillochmed löpande.

Trodde att jag härmed skulle få önska alla ett gott nytt år men det hanns inte så jag får önska go fortsättning i stället

Så ses vi kanske på Gelleråsen 3/5 2015, där kommer jag att vara kanske med en Defroster

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Nej men titta, efter fyra månader droppar det fortfarande olja


_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Skönt att nån tidsplan funkar! Bilen tillbaka i rätt garage

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Lite kvalitetstid Söndageftermiddag och det mesta som ska rivas är rivet. Det var såklart bränsleläkage i det nymonterade bränslesystemet mellan AN kopplingen och högtryckspumpen, verkar behövas nåt där imellan. Kopparbricka, rörtätning eller vad?

Tyckte även bakvagnen var lite vinglig ibland, och det kanske berodde på att muttern till propellern var lös, bara att skruva ur med fingrarna!

Ska försöka hinna riva framvagnen nån kväll i veckan så är det bara att hoppas på lite fritid nu i Mars så KANSKE man ser ljuset i mitten av April.

Förresten mina bromsbelägg Ferrodo DS3000, alla säger att dom nötsbort på stört, men mina har hållit finfint hela förra sessongen. Nu kör Jagju fint och försiktigt eller som mina barn säger "som en käring" men det verkar äta mera på skivorna både bak och fram

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Det som skaskruvas bort, är borta. Nu blir det rondellkörning nästa mekpass

1

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Skönt att skruva tillbaka nånting, tankprylarna påplatts igen förhoppningsvis tät vid högtryckspumpen. Renoverat golv och ca 4kg lättare i baken, hallelulia!

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
H2M Racing, bra prylar och bra service sån gillas thumbs up

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Ny bakvagn på g,

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Ont om garage tid är det, men ikväll blev det nytt boende för batteriet

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Äntligen lite garagetid, större kylare med stor, lätt fläkt på platts, viktbesparing 2,8 kg, japp

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Nya supersnygga (nja) men lätta strålkastar/luffarturbo på G,

_________________
Patrik Hermansson
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Multi skrev:
Lite kvalitetstid Söndageftermiddag och det mesta som ska rivas är rivet. Det var såklart bränsleläkage i det nymonterade bränslesystemet mellan AN kopplingen och högtryckspumpen, verkar behövas nåt där imellan. Kopparbricka, rörtätning eller vad?


Jag gillar tredoringar, finns bland annat på Swdol. Är en kopparbricka med en gummiläpp vulkad på inre kanten. Billig och bra.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
MaZ skrev:
Multi skrev:
Lite kvalitetstid Söndageftermiddag och det mesta som ska rivas är rivet. Det var såklart bränsleläkage i det nymonterade bränslesystemet mellan AN kopplingen och högtryckspumpen, verkar behövas nåt där imellan. Kopparbricka, rörtätning eller vad?


Jag gillar tredoringar, finns bland annat på Swdol. Är en kopparbricka med en gummiläpp vulkad på inre kanten. Billig och bra.


Tack för tipset, ska kolla det (om det inte är tätt nu förstås)

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Nåt åt rätt håll, ljus

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Och tankmätare

Hoppas på tid till helgen, chassie tid

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Nya övre bärarmar kräver nya större hål.

En enkel övning med denna borr

_________________
Patrik Hermansson
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2493



lite bilder på nya bärarmarna vore trevligt. :-)

jag skall byta min befintliga m10 uniballs till m16 i övre inre, m10 håller bra. men har börjar glappa lite. hade dolck tänkt behålla 10mm bulten tillsammans med en hylsa.

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Benny Steen skrev:
lite bilder på nya bärarmarna vore trevligt. :-)

jag skall byta min befintliga m10 uniballs till m16 i övre inre, m10 håller bra. men har börjar glappa lite. hade dolck tänkt behålla 10mm bulten tillsammans med en hylsa.



Bilder kommer Benny! Jag måste bara hinna få dom nedre först. Dom kom tyvärr inte igår som jag hoppats.

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Kände lite panik i morse, som att tiden rinner iväg och bilen står på pallbockar. Planen var ju en helt ny bakvagn med bättre ingredienser, tog ett beslut att det får vänta till efter dom första racen den 3e Maj. Då slipper jag vänta på dom sista vitala delarna som saknas dit.

Jag hämtade hem bakvagnen som jag tog bort härom månaden och skruvade dit den igen. Känns riktigt bra, nu går bilen att starta igen och jag kan ha hjul bak åtminstone.

_________________
Patrik Hermansson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Alfa Romeo 75 2,0 -87 CAR Challenge #47
<<   1, 2, 3, ... 15, 16, 17   >>
12 besök senaste veckan (127031 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande