Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Alfa Romeo 75 2,0 -87 CAR Challenge #47
<<   1, 2, 3 ... 15, 16, 17
60 besök senaste veckan (127179 totalt)
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 411


Trådstartare
Nästan som original, 6 cm högre
Och påtvingad originalfront anno 1987

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 411


Trådstartare



Tyn och misshandel konstigt men rätt skoj

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 411


Trådstartare
MYCKET pyssel blir det efter ca 5 minuter på grus.

Men på Alfa Romeos 108e födelsedag påbörjades sanering och översyn tillbaka till banbil.

Får väl se på det hela som ett hållbarhetstest + den lilla detaljen att jag faktiskt var med på något hemma.

Oljelocket som jag lånade från min Turbomotor höll inte tätt, grus slet som satan på R däcken, Men avgassystemet verkar funka kanonbra.

Bytte motorolja. och kollade tändstiften för första gången på några år, tror jag kan ställa på lite mer bränsletryck faktiskt, verkar även som om två tändkablar varit förväxlad dom senaste åren! den kändes lite rappare.

En bild på Rally stuket, så hög blir bilen aldrig mer.

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 411


Trådstartare
Kanon väder, efter jobbet borde man såklart åkt lite båt men skruvar räserbil istället.
Ny fin fullt fungerande start knapp, som inte slår på startmotorn mitt under körning och
Kör på starten direkt man trycker på den #kvalitet 😀

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 411


Trådstartare
Har varit på lite Racing igen, gick väl sådär inget vidare kan jag säga.

Hade bestämt mig ett tag innan att använda 156 Ti som dragbil,den rymmer all nödvändig packning med baksätet fällt den klarar dragvikten galant och Äldste sonen skulle gå licenskursen och den var perfekt för det ändamålet.

MEN, den är ganska så låg, när jag lastade trailern slog det i ganska rejält i avgaseriet på 75an trotts uppklossat både här och där, var såklart ett litet läckage när bilen lastades av och när den var ute på banan så var det fantastiskt härliga resonansljudet tillbaka och självfallet gick den svetsade pipan helt av igen och ljudkomforten i bilen var ganska vad man kallar oskön, förutom det funkade kärran till dagen bortskämt med ett nytt Top End batteri (Tack Perra) skälv var jag inte i det minsta i form varken fysiskt eller psykiskt men tog mig runt ändå och med mig hem har jag en bestraffning på 15 sekunder för tjuvstart (Bara en sån sak) vet väl varenda människa att man inte kör när det är rött ljus.

Skulle faktiskt stannat hemma om det inte var för sonens grej.

Men förutom min egen prestation var det en fantastisk dag på Kinnekulle, trist och tråkigt med några kamraters haverier och plåtskador


_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 411


Trådstartare
Tur det blev sämre väder en helg så man får saker klar.

Rev ner framvagnen planen var mera Camber och vad fann jag då ?
Jo en läkande vänster coilis, var ganska kladdigt så jag antar den inte gillade Solörgrejjen. Skönt att upptäcka det hemma och skönt jag fortfarande har en reservare på hyllan. Tack för det Alfistiracing 👍.
Det är ihopsatt nu med mera Camber.

Sen gav jag mig på tråk pipan som envisas med att gå av hela tiden, den gick av strax framför senaste svetsen så det var alltså inte som jag först trodde, skelva svetsen.

Jag är en usel svetsare men den är hel (och ful) nu förstärkt och har en liten flexbit framför så det var en ganska kreativ Söndag 😀

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 411


Trådstartare
Och nu tillsalu.

Vid intresse ring mig på 0705819270

Kommer annons om nån dag.

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 411


Trådstartare
Kanske är läge att sätta punkt på denna tråd.

Bilen flyttade till Västkusten för länge sen och där får den det bra.

Men för att påminna mig skälv om varför jag lagt ner (och kanske andra med?) så är det ju inte för att det är trist och tråkigt eller jo, släpa omkring på kärra land och rike är ju inte så spännande förstås. I år drog jag med lite andra bilar än vanligt och javisst lite roligare var det MEN då är det ju problemet med utrymme istället och en MB med skaplig motor är om än tråkig en väldigt bekväm reskamrat och det får platts en väldans massa last.

Nej huvud skälet är att varje gång jag kör racerbil så känns det skapligt första träningspasset sen trycker det på från nacken och jag blir svagare och svagare, var extra tydligt på Kullen i Augusti då jag var utvilad när jag kom dit. Därför.

Så när jag glömmer det och börjar fundera på bur i nästa bil! får jag gå tillbaka hit och läsa detta

Och tack alla som funnit tråden underhållande, det kommer kanske en ny på temat Banpeppad Sportbil
typ röd Alfa Romeo

_________________
Patrik Hermansson
Citera
sebo
lomma
Här sen Okt 2007
Inlägg: 86



hej
har med spænding fuldt dit alfa eventyr och selv bleven sugen på en alfa banbil så skal holde kol på div. salg annoncer her i vinter .
hopas det går iordning med halsan och du hittar tilbacke til racing igen.

mvh niels

_________________
niels hansen
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Alfa Romeo 75 2,0 -87 CAR Challenge #47
<<   1, 2, 3 ... 15, 16, 17
60 besök senaste veckan (127179 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande