Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!! | << 1, 2, 3 ... 62, 63, 64 ... 107, 108, 109 >> 103 besök idag (656208 totalt) |
En eller två bitar tig tillsats att smälta dit brukar jag köra.
Jag tror den slangen fixar värmen speciellt om du trär på en bit stumpa, har själv inte haft problem med det. Men jag brukar bygga väldigt "luftigt" i motorutrymme medvetet. Kanske är värre här för dig. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Jag blev rekommenderad ptfe slang av GIK. Det är ju rätt tight i mitt motorrum. Men coating, värmesköldar och lite ventilation ska nog lösa biffen
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Jag har löst generator problemet. Fick tag i en liten 140A generator. Den får plats och laddar tillräckligt.
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Tidsplanen är spräckt. Har haft strul med leveranser. Just nu väntar jag på en grenrörspackning, oljepumpsdrivningen, grenrör och avgashus från coating... När grenrör och turbo är hemma så kan jag montera dessa. Då kan jag lägga i motorn och börja med styrning och kardan. Kardan behövs inte för uppstart. Innan jag kan starta måste jag få grenrören och packningar, oljepump och drivning ska på. Montera ihop bränslesystem och kylare. Gaspedalen ska byggas om med givare nu när jag kör elgas. Så om jag har alla delar hemma så tar det.nog.en vecka att få dit allt. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
En timme i garaget pch sen har jag ett fäste. Lite tur... kapade av ena örat lite och svetsade på en bit på motorfästet. Sen var det klart. Har nyligen bytt garage till dubbla storleken och framförallt ett bredare. Nu rullade jag bara bort motorn till "svetsavdelningen" och brände dit det som behövdes. Sjukt bra med mycket plats.
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Grattis!
Minns att det inte var jättestort hos dig. Har själv haft problem med bryggor på generatorer överhettade av närheten till turbo men det har du säkert redan tänkt på gissar jag? |
||
|
||
Tack. ...nej men jag får hoppas på att det funkar med alla andra åtgärder jag gjort mot värmen. Kan vara därför originalet var vattenkylt kanske... _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Nu kunde jag börja med tråget när turbo kom på plats. Fick även hem mina svänghjulsbultar idag. M10*1x30. Måste troligen svarva ner skallen lite. Ska testa senare...
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Gör man rätt håller det ju utan problem 100-150 tusen mil. Och det kallar ju inte jag lätt vibrerar sönder. Men så länge man själv är nöjd är det bra. Stålrör med något fäste så de inte 'självsvänger' eller vibrerar på långa sträckor så är det underhållsfritt. Har man extraktorgrenrör som kan flytta platsen på turbon en hel del av värme/kyla kan man ju sätta en flexbit på ledningen långt ifrån värmen. _________________ Roland Johansson |
||
Jag är lite nyfiken på insidan av ditt tråg 😎 _________________ Magnus Helin |
||
Så här ser det ut. Vid pilarna är en "balja" från början. Där har jag svetsat dit 2st rör med nippel ute i änden. Där är även en tömningsplugg.
Inringat är ett rör med nippel i båda ändar. Sen har jag kapat upp inne så röret blir en oljefälla. Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Här från sidan med den 5e nippeln som sitter i sidan av tråget bara.
Man ser även de nipplar på rör som sitter där. Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Tråget är klart. Alla anslutningar är klara och täckta med finmaskigt nät.
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Idag har jag RL Engineering här och 3D scannar bilen. Mycket spännande arbete!
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Haha fasen va tunnhårig jag är ser jag nu!
Mycket bra dag måste jag säga! Fick fram riktigt bra ytor efter en burk med Cyclododecanspray (gjorde underverk på en svart bil med stripning!) Nu återstår det att sätta ihop alla scanningarna till en komplett modell! Å Henrik, mycket trevligt att träffas!!! Bjuder på ett litet smakprov. _________________ Richard Lundgren ------------------------ 330 Bimmer utan tak |
||
Bortse från färgen...
Vingfäste. Detta sticker upp genom luckan och där bultar jag sen vingen. Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!! | << 1, 2, 3 ... 62, 63, 64 ... 107, 108, 109 >> 103 besök idag (656208 totalt) |