Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR Timeattack -> I'm back!
tråden läst  
402740 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<< Föreg. sida  1, 2, 3 ... 73, 74, 75, 76  Nästa sida>>
 
   
Fricke.w
Söderhamn






Här sedan: 22 Dec 2008
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Jul 2017 12:21     Citera

Måste säga att det var riktigt tråkigt att höra med dit ras.
Håller tummarna för att det är bara lagren och vev stakar mm klarat sig thumbs up


_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)






Här sedan: 22 Jun 2010
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Jul 2017 13:19     Citera

Sitter i samma sits dock med en helt annan målsättning än vad du har. Jag leker bara på trackdays och några prisklasser under ditt bygge. Jag drog på mig ett ras i våras, min motor går inte runt överhuvudtaget. Jag har långt ifrån ditt tempo och det gäller både på bana och i garaget. Min motor är inte ur ännu, en av anledningarna är att garaget är ockuperat av ett nytt kök som hamnar på plats där det skall vara nästa vecka om allt går som det skall. Förhoppningen är att kunna börja skruva lite efter det.

Så jag säger heja heja och är imponerad av viljan och orken som du har. thumbs up


_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Min biltråd här på Rejsa
Cammo
Västervik






Här sedan: 09 Mar 2006
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Jul 2017 23:57     Citera

Nu har jag rivit isär och kollat.

Inga skador alls i toppen. Så här ser lagren ut i botten










Detta var vad jag hittade. Inga repor på något ramlagerläge. Har bara kollat 2 stakar än så länge. Värre repor än så är det inte. Känns lite som att jag ska gå och köpa en triss faktiskt. Till och med jag kan ha tur ibland. Nu ska jag bara kolla alla andra stakar innan jag smäller ihop. Får se om jag behöver byta några lager, men det verkar klara sig. I vilket fall behöver jag nog inte slipa veven och det är ju skönt. Nya lager är inte så dyrt faktiskt. Samma peng som till en "vanlig" motor, alltså inte Porsche priser.


_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med Porsche V8 Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.macomposit.se www.gikturbo.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Mange K
stockholm/järfälla






Här sedan: 06 Apr 2005
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Jul 2017 07:43     Citera

Shiiet vilket flax om alla ser ut sådär, i med nya laager å ut på banan igen thumbs up


_________________
M @ g n u s k @ l i n
0705 120 966
Kör 5-axligt
Vw caddy tdi -08
A6 2.0 tfsi S-line bruksbil -09
A3 2.0 tfsi quattro kulbil-07
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
sirhiss
Danmark






Här sedan: 29 Jan 2011
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Jul 2017 08:21     Citera

Jeg håber den har klaret sig godt men de motorer jeg har skilt ad med leje problemer er det altid en eller to der er odelagt aldrig dem alle sammen så du skal nok ikke fejre for du har fået kigget dem alle sammen efter. Men jeg håber jeg tager fejl god dag


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica
Super 7 Projekt
A4 cab. 1,8T
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
Cammo
Västervik






Här sedan: 09 Mar 2006
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Jul 2017 08:51     Re: Citera

sirhiss skrev:
Jeg håber den har klaret sig godt men de motorer jeg har skilt ad med leje problemer er det altid en eller to der er odelagt aldrig dem alle sammen så du skal nok ikke fejre for du har fået kigget dem alle sammen efter. Men jeg håber jeg tager fejl god dag


Jo, jag har ju 6stakar kvar att kontrollera. Vi får se, men inget ramlager i alla fall.


_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med Porsche V8 Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.macomposit.se www.gikturbo.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
knotan
norrköping






Här sedan: 23 Feb 2006
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Jul 2017 09:06     Citera

En väldig lättnad om det bara bankade för att det var slut på olja och med tanke på att du inte varvade så hårt när det tog slut så Kan det ju vara så bra. Hoppas hoppas


_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Cammo
Västervik






Här sedan: 09 Mar 2006
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Jul 2017 22:06     Citera

Nu har jag kollat allt.

3st vevlagerlägen hade det hänt grejjer på. Veven är helt felfri, men lagren på 3 lägen / 6 stakar är smått skadade. Så jag klarar mig undan med nya vevlager. Det blev inte så farligt... jag hade tur.


_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med Porsche V8 Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.macomposit.se www.gikturbo.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Sonett7
Landskrona, Skåne






Här sedan: 15 Feb 2003
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Jul 2017 08:05     Citera

Grattis!

Tror vi är många läsare som lidit med dig så det var glädjande läsning...


_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Andreas Millbro
Stockholm






Här sedan: 26 Dec 2002
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Jul 2017 09:14     Citera

Härligt att det inte blev mer skador, finns hopp om mer körning i år thumbs up

Det som är intressant med lager är att oljetrycket tillför ny olja till lagrena. Om oljetrycket försvinner kommer inte ny olja att tillföras lagret, det är egentligen inget problem förens oljan blir förvarm och oljefilmen brister. Vevaxeln och stakarna planar på den oljefilmen som finns i lagret, likt en planande båt som är beroende av hastigheten för att det inte ska bli kontakt.

Dvs det går att köra en om än mycket begränsad tid efter att oljepumpen har stannat. Mycket beroende på vilken lastpunkt och hur varm oljan var det var innan det hände.

Är lite kluven till torrsump, visst löser man problemet med att oljepumpen kan suga luft vid hård kurvtagning i ett standard tråg. Men man får en risk med en extern rem som driver oljepumpen, en fästkonsoll till den och remspänningen. Förutom alla kopplingar som kan läcka.

I ditt fall finns det inget alternativ att inte ha torrsump, men jag tror man ska passa sig för att montera torrsump i fall där ett bra bafflat tråg eller en accusump hade löst samma problem.


_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Min biltråd här på Rejsa
Ricke W
Kisa






Här sedan: 22 Jun 2010
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Jul 2017 09:29     Citera

Härligt!

Det brukar slamra fint om tryckarna och kamstyrningen när dom blir utan oljetryck.
Skönt att det inte hann hända mer innan du upptäckte problemet!


_________________
Rickard Wiberg
Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass
Instagram: @rickardwracing
I samarbete med:
TM Racing
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Magnus Thomé
Stockholm



Forumägare

Forumägare

Här sedan: 03 Nov 2002
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Jul 2017 14:10     Citera

Puuuuuuuuuuuhhhhh! thumbs up


Letade efter en smiley som torkar svetten ur pannan


_________________
Magnus Thomé
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Min biltråd här på Rejsa
NIzmo
Söderköping






Här sedan: 28 Jun 2007
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Jul 2017 20:08     Citera

Härligt att det trots allt gick så "bra" med motorn.

Tror jag sa det till dig att veven borde klarat sig på den sträckan och att man måste hoppas lite
Vi sågs på taket och tjattra lite (dålig på att presentera mig har jag märkt)


_________________
Daniel Ollikkala - 200sx rs13
Mantorp 1:34:56 (2011)
Sviestad 1:05:15 (2012)
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Cammo
Västervik






Här sedan: 09 Mar 2006
Tipsa Facebook   Inlägg  11 Jul 2017 11:19     Re: Citera

NIzmo skrev:
Härligt att det trots allt gick så "bra" med motorn.

Tror jag sa det till dig att veven borde klarat sig på den sträckan och att man måste hoppas lite
Vi sågs på taket och tjattra lite (dålig på att presentera mig har jag märkt)


Du är ljushårig och hade keps och glasögon?


_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med Porsche V8 Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.macomposit.se www.gikturbo.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
NIzmo
Söderköping






Här sedan: 28 Jun 2007
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Jul 2017 21:01     Re: Citera

Cammo skrev:
NIzmo skrev:
Härligt att det trots allt gick så "bra" med motorn.

Tror jag sa det till dig att veven borde klarat sig på den sträckan och att man måste hoppas lite
Vi sågs på taket och tjattra lite (dålig på att presentera mig har jag märkt)


Du är ljushårig och hade keps och glasögon?


Låter rätt, hade inte kepsen först men fick gå o hämta när solen titta fram.


_________________
Daniel Ollikkala - 200sx rs13
Mantorp 1:34:56 (2011)
Sviestad 1:05:15 (2012)
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Cammo
Västervik






Här sedan: 09 Mar 2006
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Jul 2017 22:38     Citera

Dåså. Jo men vi stod ju och tjatade en liten stund. Kul att få ihop namn med ansikte.


_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med Porsche V8 Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.macomposit.se www.gikturbo.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
recallbj





Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här sedan: 05 Aug 2009
Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jul 2017 16:08     Re: Citera

Sonett7 skrev:
Grattis!

Tror vi är många läsare som lidit med dig så det var glädjande läsning...


+1 på detta.


_________________
________
Björn Österlund
Audiot
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Cammo
Västervik






Här sedan: 09 Mar 2006
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Jul 2017 23:16     Citera

Lager är beställt. Kommer i mitten av nästa vecka.


_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med Porsche V8 Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.macomposit.se www.gikturbo.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Mange K
stockholm/järfälla






Här sedan: 06 Apr 2005
Tipsa Facebook   Inlägg  27 Jul 2017 00:16     Citera

Ap jälla nice, älskar happy endings 💪


_________________
M @ g n u s k @ l i n
0705 120 966
Kör 5-axligt
Vw caddy tdi -08
A6 2.0 tfsi S-line bruksbil -09
A3 2.0 tfsi quattro kulbil-07
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
J.Schuman
Stockholm






Här sedan: 25 Okt 2006
Tipsa Facebook   Inlägg  27 Jul 2017 02:44     Citera

Heja Heja thumbs up


_________________
Johan Schuman PCS #23

Beer, Bacon and Bournouts

Finishing races is important, but racing is more important
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
964RS
Skåne vid havet






Här sedan: 01 Dec 2003
Tipsa Facebook   Inlägg  27 Jul 2017 12:41     Citera

Härligt! Nöj dig inte med en utan köp en bunte trisslotter, du kommer att vinna mycket pengar. thumbs up


_________________


964RS & 944 KULRÄSERN
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR Timeattack -> I'm back!
tråden läst  
402740 ggr 
<< Föreg. sida  1, 2, 3 ... 73, 74, 75, 76  Nästa sida>>

  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>