Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 GT2 RSR Till salu! | << 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16 >> 6 besök senaste veckan (148209 totalt) |
Man ska aldrig säga aldrig, men vi kan säga att team senap och ketchup har intagit det numera så populära uttrycket time out Chilli byter blöjor i år och Senap kör / körde modsport, så 2016 är det By BARTH racing som jag tänkte jobba med. Men roligt är fortfarande målet |
||||||
Hmm, här har det varit oroväckande dåligt med uppdateringar
Kort resumé av säsongen 2016: Snickers Workwear gick in som sponsor i år och bilen fick ett helt nytt utseende! Mobil1 och Michelin/Däcksproffsen i Växjö är också stora partners! Första deltävlingen på Kinnekulle blev mest bara strul för vår del, växellådan hade sprängt 3:ans drev på varmuppen tidige på våren och var "fixad" trodde vi... Men det visade sig att något inte var som det skulle med 2:an och 3:an så hela helgen fick jag undvika dessa växlar! Slutade som 4.a trots detta, bästa tid blev 54,27. Inför Mantorp så revs lådan ner och efter väldigt lång tid fick vi "domen" att typ alla synkringar samt 2:ans drev och 3:an växelgaffel måste bytas! Givetvis tar allt mycket längre tid än väntat så lådan blev klar på torsdag och stressen blev massiv! Men vi fick ihop det hela och rullade in på Mantorp just in time... Bilen gick fruktansvärt bra, äntligen! Slutade på en 3:dje plats, bästa tid blev 1.18.446 Loggen visade att bilen gick väldigt bra: 100-200 km/h 4,4 sek Vmax bakrakan 259.8 km/h Vmax depårakan 219.5 km/h Inför deltävling 3 på Gelleråsen så var allt under kontroll några dagar innan tävling. Men när oljan byttes innan lastning så var oljefiltret packat med metallspån!!! Det berodde på att en avgaslyftare hade rasat! Det tvingade oss tyvärr att besluta att säsongen 2016 var över ... Så här ser det ut just nu. Lite bilder och film från året. https://www.facebook.com/bybarth/vid |
||||||
Inget ont som inte medför något positivt...
Min motor var helt orörd, så nu blir det läge att bygga en bottendel som pallar lite effekt Trasiga delar som måste bytas! #Oljepump #Oljepump kammhus #Kamhus #Lyftare Min vill göra lista (få se om det blir så) #Oljepump GT1 #Carillo stakar #Bättre topplocksbultar och muttrar #Balanserad bottendel #Porta toppar #nya ventiltätningar #nytt insug #... |
||||||
Aha, intressant! Kollar du upp och skickar info via PM? |
||||||
|
||||||
Hmm tror inte att kamhuset passar på 996 topparna? |
||||||
Så är det nog, men du kan få köpa toppar och hus för en rimlig peng Ge ett bud _________________ Mvh/Dick Gilled Radical SR8 AMG GT R |
||||||
Hmm, Behöver bara vänster kamhus, blir nog lite väl tufft skambud isåfall |
||||||
Oljepumpen hade tuggat i sig lite godis
Men förövrigt verkar allt ha klarat sig bra faktiskt. |
||||||
Tråkigt ras!
Kolla med Verdi ang hans ersättningspump för Porsche. Dubbla pickuper samt bättre undertryckkontroll (vilket är Verdis styrka). Ganska vettigt pris också, men vet inte vad originalpumpen kostar. Mvh Erik _________________ Erik Fyrk 997 turbo on Syvecs. Professionell motorkalibratör. |
||||||
Lutar faktiskt åt att det blir en Verdi pump! Porsche GT pumparna är väldigt bra, men Manthey racing och andra fräsare kör med Verdi... |
||||||
|
||||||
Ibland är det faktiskt inte så dumt med en rak fyra! Enda haken är väl att de måste plockas isär 10 gånger så ofta så man slutar ändå på minus _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 GT2 RSR Till salu! | << 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16 >> 6 besök senaste veckan (148209 totalt) |