Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4M Coupe -06
tråden läst  
96770 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<<Föreg  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Nästa>>
 
   
Westersund
Hallstahammar





Här sedan: 15 Jul 2011
Inlägg: 141
Tipsa Facebook   Inlägg  05 Feb 2017 16:43     Citera

https://www.blackstone-labs.com/


_________________
André Westersund
BMW 520dA M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Eldh
Göteborg





Här sedan: 23 Sep 2004
Inlägg: 1089
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Feb 2017 00:42     Citera

Hade min gamla ratt liggandes, så den fick lite alcantara från RoyalSteeringWheels UK.





Gamla skinnet demonterat, för bibehållen tjocklek.

..........

Passade f.ö. på att skicka Alfa 75ans ena originalratt (från Twinspark, har även en original V6 i skinn) även den, blir ju billigare så.
Just denna blev sjukt bra, lite tjockare än innan då det var plastratt. Perfekt ihop med runda aluknoppen i bilen!




Klart nöjd med deras jobb!
3400kr för båda inkl frakt.


_________________
Per Eldh
Bilarna
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
FPSJ
Småland





Här sedan: 28 Okt 2009
Inlägg: 59
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Feb 2017 06:49     Citera

Blev riktigt snyggt


_________________
Filip Johansson
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
MaZ
Göteborg



Moderator i ett av underforumen

Här sedan: 20 Nov 2002
Inlägg: 15895
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Feb 2017 09:38     Citera

Galet prisvärt.


_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Stingray468






Här sedan: 14 Dec 2004
Inlägg: 166
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Feb 2017 14:02     Citera

Tack för tipset!


_________________
Lasse Eklund
- Corvette Stingray BigBlock 468 Coupe '72. CAOS
- BMW Z4 3.0Si Coupe '07. BMWCS
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Westersund
Hallstahammar





Här sedan: 15 Jul 2011
Inlägg: 141
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Feb 2017 17:29     Citera

Riktigt bra pris! Jag betalade 2000:- för omklädnad av ratten i min M5:a till mocka här i Sverige.


_________________
André Westersund
BMW 520dA M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Eldh
Göteborg





Här sedan: 23 Sep 2004
Inlägg: 1089
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Mar 2017 18:09     Citera

Fick hem ett litet berg av nya delar.
Fälgemblem, mugghållare, torkarpanel, nya golvmattor etc.

Någon i hushållet, inga namn, lyckades ha sönder hö kopphållare i somras.
Rel. enkelt bytt.


Ah! Det var vad originalfälgarna behövde.
Fattas bara R-däck. Hur jäkla svåra ska gamla Pilot Sport vara att slita ut..?


Fått ett hyggligt pris (12-13000) på kontroll/byte av vevlager i vår, innan skiten havererar.. likt många S54 med mindre mil än min gjort.


_________________
Per Eldh
Bilarna
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Eldh
Göteborg





Här sedan: 23 Sep 2004
Inlägg: 1089
Tipsa Facebook   Inlägg  29 Mar 2017 19:38     Citera

AlcantaraRattrenovering..

Av med gammal gummibehandling, slipa (stålull!), lacka mattsvart.









_________________
Per Eldh
Bilarna
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Westersund
Hallstahammar





Här sedan: 15 Jul 2011
Inlägg: 141
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Mar 2017 07:20     Citera

Fan va fint det blev! Det är alltså stålull man skall använda för att får bort gummibeläggningen, brukar använda sandpapper men det är slitsamt.

Någon speciell stålull som du använder?


_________________
André Westersund
BMW 520dA M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Eldh
Göteborg





Här sedan: 23 Sep 2004
Inlägg: 1089
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Mar 2017 11:49     Citera

Jag är chockad själv! Vanlig svinto + lite vatten, hur effektivt som helst.
Färgen är Hagmans mattsvart. Provade halvmatt först men det blev för glansigt.
Plastprimer först såklart.


_________________
Per Eldh
Bilarna


Senast ändrad av Eldh, 30 Mar 2017 12:35, ändrad totalt 1 gång
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Eldh
Göteborg





Här sedan: 23 Sep 2004
Inlägg: 1089
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Mar 2017 11:56     Citera

(kom igen.... varför kan man inte deleta poster som på alla andra forum??)


_________________
Per Eldh
Bilarna
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
crille_hallden
Huskvarna





Här sedan: 17 Feb 2014
Inlägg: 300
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Mar 2017 16:50     Citera

Snygg ratt!
Gummibeläggningen är inte kul efter 10 år...


_________________
Christian Halldén

BMW 1M "GTS" 2012
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Stingray468






Här sedan: 14 Dec 2004
Inlägg: 166
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Mar 2017 20:27     Re: Citera

Westersund skrev:
Fan va fint det blev! Det är alltså stålull man skall använda för att får bort gummibeläggningen, brukar använda sandpapper men det är slitsamt.

Någon speciell stålull som du använder?


Går bra att torka av med lite lösningsmedel också. Då behöver man inte lacka heller, om man inte vill.


_________________
Lasse Eklund
- Corvette Stingray BigBlock 468 Coupe '72. CAOS
- BMW Z4 3.0Si Coupe '07. BMWCS
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Eldh
Göteborg





Här sedan: 23 Sep 2004
Inlägg: 1089
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Mar 2017 20:48     Citera

Tack!
Tyckte de var lite blanka & "hala" helt rena så det fick bli original look.


_________________
Per Eldh
Bilarna
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Westersund
Hallstahammar





Här sedan: 15 Jul 2011
Inlägg: 141
Tipsa Facebook   Inlägg  31 Mar 2017 08:44     Re: Citera

Stingray468 skrev:
Westersund skrev:
Fan va fint det blev! Det är alltså stålull man skall använda för att får bort gummibeläggningen, brukar använda sandpapper men det är slitsamt.

Någon speciell stålull som du använder?


Går bra att torka av med lite lösningsmedel också. Då behöver man inte lacka heller, om man inte vill.


Förtunning?


_________________
André Westersund
BMW 520dA M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Stingray468






Här sedan: 14 Dec 2004
Inlägg: 166
Tipsa Facebook   Inlägg  31 Mar 2017 08:53     Re: Citera

Det var Biltemas förtunning #361612 eller Aceton #36707 och en tygtrasa som jag använde, minns inte vilken. Bra gick det i alla fall.


_________________
Lasse Eklund
- Corvette Stingray BigBlock 468 Coupe '72. CAOS
- BMW Z4 3.0Si Coupe '07. BMWCS
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Eldh
Göteborg





Här sedan: 23 Sep 2004
Inlägg: 1089
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Maj 2017 00:17     Citera

Varit lugnt på denna fronten ett tag men nu så kanske..
"Egen härd är guld värd" etc etc




_________________
Per Eldh
Bilarna
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
zmicke
Köping



Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här sedan: 20 Dec 2016
Inlägg: 8
Tipsa Facebook   Inlägg  14 Maj 2017 14:20     Citera

Hej. Är det svårt att få isär kåporna över rattknapparna. Mon högra har spruckit och tänkte försöka limma den.
Mvh Micke.


_________________
Mikael Persson
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Eldh
Göteborg





Här sedan: 23 Sep 2004
Inlägg: 1089
Tipsa Facebook   Inlägg  14 Maj 2017 15:20     Citera

Inte om man demonterar ratten först, köp sen ett set med små torx-mejslar på Clas Olson.


_________________
Per Eldh
Bilarna
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Eldh
Göteborg





Här sedan: 23 Sep 2004
Inlägg: 1089
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Jun 2017 13:48     Citera

Moderniseringsarbetet forsatte långsamt under våren.
Från 2007 satt en aux-in i denna panel men inte på min.




Ny torkarpanel då glasmästaren hade sönder några fästen


Nytt lock för hö hjulhus/lampbyte, gamla sprucket


Med nya frontspoilern bucklade hasplåten nedåt två gånger på autobahn förra sommaren, båda gånger hade jag varit en bit över 200km/h. Mer marktryck alltså?
Hursomhelst ett problem om man inte vill lägga sig på backen o trycka tillbaka den varje gång.
Borrade 2 små hål mitt på skivan och spände upp mot kylarfästet med buntband. Borde funka.


Sonax Plastic Renovator - fantastisk smörja!


Provade utrymmet fram med KV W3, verkar som att jag klarar mig utan spacers trots allt. CSL-hjulen har mindre ET än originalen.


_________________
Per Eldh
Bilarna


Senast ändrad av Eldh, 30 Jun 2017 15:33, ändrad totalt 3 gånger
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Eldh
Göteborg





Här sedan: 23 Sep 2004
Inlägg: 1089
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Jun 2017 14:07     Citera

Forumnoja kan vara bra ibland!

https://www.z4-forum.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=96465

Utan ngt tecken på att de skulle vara slitna bad jag Bo&Jimmys Verkstad att kolla mina vevlager. Min har ju ändå gått snart 17800mil och de flesta skräckexempel jag läst om har färre mil...
Både S54 och senare V8 i E92 M3 och V10 i M5/6 verkar ha liknande problem.
Lagren sägs vara bättre i Z4M än tidigare i e46 M3, men uppenbarligen inte bra..




Det var nog i sista minuten!

Vet förstås inte alla detaljer i bilens liv innan min tid (15400mil) men enl alla dokument är den korrekt servad med rätt olja etc. Jag själv har alltid ny olja innan avställning och försiktiga uppvärmningar.

Som tur var hade veven inte en skråma. Ska väl hålla 15000mil till nästa byte..
Verkstaden rekommenderade Motul 10w-60 istället för Castrol. Bättre vidhäftning etc. Åsikter om detta?

Några av de minsta lager jag sett i en motor f.ö.
Vågat av tyskarna...

16117kr landade notan på, en ny motor hade blivit lite mer.


_________________
Per Eldh
Bilarna


Senast ändrad av Eldh, 01 Jul 2017 00:45, ändrad totalt 1 gång
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4M Coupe -06
tråden läst  
96770 ggr 
<<Föreg  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Nästa>>

  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Från request till response:
sec varav server render 0.495 sec
Webbrowser render:
sec
Dvs totalt:
sec