Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Serieanmälan
7036 besök totalt
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237


Trådstartare
Hej
Det står i reglerna att siata dagen för serieanmälan är idag.
Självklart kan man fortfarande serieanmäla sig ett bra tag till.

Så alla som funderar på serieanmälan gör den så snart som möjligt så vi kan få en välfylld startlista till serien iår.

Jag hoppas på fler klass 1 bilar. Rolig billig racing så jag hoppas att den klassen växer.

Och det är jättekul att se så många startande i klass två. thumbs up

Kostnaden för serien totalt har inte höjts till iår. Dock har vi flyttat om så teamen betalar en högre serieavgift och lägre startavgift.

Det är bara vi i Lycke racing som är slöa så vi inte hinner klart med bilarna. Annars så hade vi varit serieanmälda sen länge.

Vi ses på mantorp i aprill.

MVH
Eric Lycke

_________________
Eric Lycke
Citera
Carmatic Racing Team
Täby
Här sen Sep 2010
Inlägg: 144



Så nu börjar anmälningarna strömma in!

MEN VAD ÄR ALLA KLASS 1 BILAR?

Klass 1 vore ju den optimala klassen för dom som vill börja med racing för rimliga pengar!





Så alla ni som funderar det är långt till det första racet!!

_________________
Carmatic Racing Team
Claes Gustafson
Citera
yeahrnis
Motala
Här sen Sep 2014
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hade hoppats på ett gäng fler klass 1 bilar. Någon som vet om det är några fler på g ?.

_________________
Mathias Järnede
Citera
Rennwagen
Stockholm
Här sen Nov 2014
Inlägg: 8



Det ser glest ut med anmälningarna. Bara en klass 1 bil och sex i klass 2 och 18 betalda totalt. Hade hoppats på bättre uppställning. Beror detta på regeländringarna eller vad händer?

_________________
P,eter U,ddfors
Citera
farsan
Hunnebostrand
Här sen Nov 2007
Inlägg: 175



I vårat fall, och fler med oss beror det på regeländringarna.

Mvh Andreas (Monicas drängar)

_________________
Andreas Schönemann
Citera
Brand
Åtvidaberg
Här sen Okt 2004
Inlägg: 49



Samma här. ÅMK 2010 racing

_________________
Kjell-Åke Nejdeby
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237


Trådstartare
Hej
Vilka regeländringar är ni inte nöjda med?
Berätta gärna jag är nyfiken.

Att det inte har blivit så många bilar i klass 1 kan ju bero på att det är en helt ny klass.

Är problemet att gamla klass 1 och2 slogs ihop och att ni inte tycker att er bil inte har en chans?
Tittar man i resultatlistan så verkar ju en driftsäker bil kunna göra underverk i klass 2.

Jag har tänkt att föreslå på teammötet i år att bilar som har prestandan för att gå i klass 1 men inte till 100% uppfyller reglerna skall få tävla i klass 1 så länge dom inte kör snabbare varvtid än någon som fastställs.
Alltså syftet är att team som vill tävla billigt och inte har så snabba bilar får tävla i klass 1 så länge dom inte understiger en viss varvtid. Gör dom det så flyttas dom automatiskt upp till den klass där dom platsar.

Skulle detta kunna vara något för att få större startfält i klass 1?

MVH
Eric Lycke

_________________
Eric Lycke
Citera
LBR
Motala
Här sen Jul 2015
Inlägg: 49



Det vore ju väldigt kul om det blev fler klass 1 bilar då vi är ensamma som det är idag. Efter regeländringen som blev i höstas så valde ju vi att åka originalmotor för att kunna åka klass1 vilket blev en väsentlig skillnad mot vad vi hade tänkt göra enligt gamla reglementet för klass 1. Om det inte blir fler bilar till nästa år i klass 1 så måste vi ju antingen skita i det eller gå upp en klass vilket innebär en helt annan kostnad om man ska ha en chans. Idag åker vi 140hk 1.8 liter och ska vi ha en chans nästa år i klass 2 med våran bmw så är det ju en m3 motor, 3 liter på 280hk original....

_________________
Niklas Bengtsson
Citera
LBR
Motala
Här sen Jul 2015
Inlägg: 49



Vore intressant om nån kunde specificera lite mer hur regeländringarna skulle gå till? Om det bara är varvtider som gör att klass2 bilen får åka i klass1 så Teoretiskt sett skulle ju vi kunna trimma våran bil enligt klass2 reglementet men hålla oss precis över angiven varvtid, har jag tolkat det hela rätt?

_________________
Niklas Bengtsson
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237


Trådstartare
Hej Niklas

Det var bara ett förslag från min sida för att få fler startande i klass1.
Sen får det diskuteras på teammötet i höst och sen hammnar det på regelgruppens bord och till sist MSLS styrelse.

Men som svar på din fråga så är det inte bara varvtid. utan som jag tycker i alla fall hela bilens prestanda.
Man skall alltså inte kunna ta en klass 2 bil och bara köra långsammare utan det skall vara en bil som med sin prestanda är en klass 1 bil men avviker på någon eller några punkter från klass 1 reglementet.

Jag kan tycka att en bil som team SEV:s porsche 944 skulle kunna gå i klass 1 om dom ville åka på gatdäck. Jag tror att det bara är regeln för 4 sitsig bil som dom inte klarar.

Genomförandet borde vara att teamet ansöker till MSLS styrelse om att få dispans för ett antal regelpunkter som teamet själva definierar. sedan får inga fler regelpunkter överträdas och dom som har dispans får inte utväcklas.

Vad tros?

MVH
Eric Lycke

_________________
Eric Lycke
Citera
LBR
Motala
Här sen Jul 2015
Inlägg: 49



Ja det låter ju som ett vettigt förslag, frågan är bara om det finns nån chans att ledningen går med på det..? Hur som helst vore det kul att kunna åka kvar i klass 1 fast med lite motstånd. Hoppas att man i ledningen marknadsför klass1 mer och jobbar för att få in lite fler bilar till nästa år.

_________________
Niklas Bengtsson
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237


Trådstartare
Hej
Det är bara att komma till teammötet och göra sin röst hörd.

Jag tror att den effektivaste reklamen för klassen och serien gör vi själva i teamet till vänner och bekanta.

MVH
Eric Lycke

_________________
Eric Lycke
Citera
LBR
Motala
Här sen Jul 2015
Inlägg: 49



Det ska jag/vi göra. Antar att kallelse dyker upp på hemsidan?

_________________
Niklas Bengtsson
Citera
Allmänt banåkaforum
Serieanmälan
7036 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande