Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 3,0 -94 *Vilar sig i form...*
<<   1, 2, 3, 4
6 besök senaste veckan (51186 totalt)
Tonie Energård
Katrineholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 158



Bara instämma i hyllningskören, skitkul att du klarade minuten!

/Tonie i svarta Speedstern

_________________
Tonie Energård
Vauxhall VX220
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581


Trådstartare
Figgz skrev:
thumbs up
Grattis Niklas, riktigt bra kört!

Tack Fredrik! Bilen gjorde grovjobbet!

Norden skrev:
Gratulerar! Skön känsla när man klarar av ett mål

Det är riktigt fint, speciellt när man redan gett upp för säsongen och får/tar en chans till...

Tonie Pettersson skrev:
Bara instämma i hyllningskören, skitkul att du klarade minuten!

/Tonie i svarta Speedstern

Tack! thumbs up
Trevligt att råkas, fick du putsat något mer på tiderna?

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Niklas Rosell skrev:


Bilen gjorde grovjobbet!




Säkert! En 21 år gammal skrothög på helslut däck!
Njae, jag tror snarare att föraren gjorde grovjobbet.

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Tonie Energård
Katrineholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 158



Att det bara är bilen tror jag inte ett dugg på .

Niklas Rosell skrev:

Tack! thumbs up
Trevligt att råkas, fick du putsat något mer på tiderna?


Detsamma, kul att träffa likasinnade. Putsade lite grann så 1.02.7 men finns fortfarande utrymme för förbättring (det gör det väl alltid... ).

_________________
Tonie Energård
Vauxhall VX220
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581


Trådstartare
Marcus S skrev:
Niklas Rosell skrev:


Bilen gjorde grovjobbet!




Säkert! En 21 år gammal skrothög på helslut däck!
Njae, jag tror snarare att föraren gjorde grovjobbet.


Tonie Pettersson skrev:
Att det bara är bilen tror jag inte ett dugg på .

Niklas Rosell skrev:

Tack! thumbs up
Trevligt att råkas, fick du putsat något mer på tiderna?


Detsamma, kul att träffa likasinnade. Putsade lite grann så 1.02.7 men finns fortfarande utrymme för förbättring (det gör det väl alltid... ).

Ni är för snälla, jag tror det är tack vare chefsmekanikern.

Kul med en liten kapning till, men du får spara lite till nästa år att jobba på...

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581


Trådstartare
Avslutningen på säsongen blev riktigt bra, eller egentligen har det varit en riktigt bra banåkasommar överhuvudtaget.
Förra helgen varit sista deltävlingen i SVKG:s sprintcup och jag tog en tredjeplats. Totalt blev jag 2:a i cupen, samma som förra året, men det var betydligt fler som gick in för det i år och tampades så det var tätt i toppen. Vinnaren, Arne i sin fina Rush R1 var klart snabbare och väl värd det, men det skiljde inte så mycket...

Jag var i gott sällskap!

http://svkg.se/tavlingssektionen/sprintrace.html

1:a Rush R1
2:a BMW M3
3:a Jeguar 87 (Super 7)
4:a Ford GT40
5:a McLaren MP4-12C

Nu på sista körningen dök Philip upp med en Roadsport C-Miata och de trivdes äckligt bra bland konorna, han körde i lägsta klassen och skåpade ut oss andra totalt. Så nu blev man sugen på en konbanebil.

Igår blev det ytterligare en höjdpunkt, Höstrusket på Falkenbergs Motorbana med SVKG.
Det ösregnade när jag skulle åka ner på mina blankslitna Kumhos (om någon frågar så var det minst 1,6 mm...) och tejpad taklucka för att det inte skulle regna in för mycket. Det var så illa att jag funderade på att hoppa över körningen.

När jag närmade mig Falkenberg sprack det upp på himlen och blev riktigt fint! Jag var lagom sen så det var bara att lasta ur, anmäla sig, få bilen besiktad, förarmöte och släppa lite luft. Sen ut på banan. Tokhalt, det var fortfarande blött på banan så det blev riktig fegkörning första passet. 5 s från PB så det kändes som det bara var att fisköra och mysa lite...
Fick upp lite temp i däcken så det började bita lite i alla fall. Efter två pass till hade jag hittat lite flyt i körningen, tog inte alls i men efter att ha förföljt Philip i sin Roadsport C-Miata (samma som var snabbast på konbanan) och sett lite hur man kan köra så körde jag om laddade jag på lite. På en halvmiss så satte jag ett par hyfsade varv och kapade vårens 53.50 till 51.77, och det kändes varken fort eller rätt när jag körde så det finns en hel del att kapa...
Något varv senare höll jag på att dyka ner i grusfållan då bromsvätskan kokade, det var slut på riktig vätska i garaget inför Kinnekulle så jag hällde på något blask. Nytt och oöppnat men inte tillräckligt bra, det funkade på Kinnekulle men nu var den trött, så det var bara att packa ihop och åka hemåt. Till Stenungsund. Det känns fortfarande ovant, men rätt! thumbs up

Nu är bilen avställd och det får bli en kort vila med lite sysslor på hemmafronten innan jag börjar forska i om jag kan hitta någon trevlig burbyggare (förhoppningsvis skägget i Gunnarsjö) och planera inför mitt kommande bakvagnsmys under vintern. thumbs up

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



Niklas Rosell skrev:
Igår blev det ytterligare en höjdpunkt, Höstrusket på Falkenbergs Motorbana med SVKG.
Det ösregnade när jag skulle åka ner på mina blankslitna Kumhos (om någon frågar så var det minst 1,6 mm...) och tejpad taklucka för att det inte skulle regna in för mycket. Det var så illa att jag funderade på att hoppa över körningen.

När jag närmade mig Falkenberg sprack det upp på himlen och blev riktigt fint! Jag var lagom sen så det var bara att lasta ur, anmäla sig, få bilen besiktad, förarmöte och släppa lite luft. Sen ut på banan. Tokhalt, det var fortfarande blött på banan så det blev riktig fegkörning första passet. 5 s från PB så det kändes som det bara var att fisköra och mysa lite...
Fick upp lite temp i däcken så det började bita lite i alla fall. Efter två pass till hade jag hittat lite flyt i körningen, tog inte alls i men efter att ha förföljt Philip i sin Roadsport C-Miata (samma som var snabbast på konbanan) och sett lite hur man kan köra så körde jag om laddade jag på lite. På en halvmiss så satte jag ett par hyfsade varv och kapade vårens 53.50 till 51.77, och det kändes varken fort eller rätt när jag körde så det finns en hel del att kapa...
Något varv senare höll jag på att dyka ner i grusfållan då bromsvätskan kokade, det var slut på riktig vätska i garaget inför Kinnekulle så jag hällde på något blask. Nytt och oöppnat men inte tillräckligt bra, det funkade på Kinnekulle men nu var den trött, så det var bara att packa ihop och åka hemåt. Till Stenungsund. Det känns fortfarande ovant, men rätt! thumbs up

Nu är bilen avställd och det får bli en kort vila med lite sysslor på hemmafronten innan jag börjar forska i om jag kan hitta någon trevlig burbyggare (förhoppningsvis skägget i Gunnarsjö) och planera inför mitt kommande bakvagnsmys under vintern. thumbs up


Kul att ni fick bra väder! Och grattis till ordentlig sänkning av varvtiden! thumbs up
Finns några trix och ställen för att hitta bra med tid på Falkenberg.

Hade själv lite fundering på att ta mig ner men misstänkte att det skulle bli regn så jag avstod - tyvärr...

Listan till tomten lyder således: ny bromsvätska, nya däck och bur!

Minsan - du hamnade i Stenungsund! (Är det inte lite långt till jobbet då, eller du kanske har bytt?)

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581


Trådstartare
Martin G skrev:
Kul att ni fick bra väder! Och grattis till ordentlig sänkning av varvtiden! thumbs up
Finns några trix och ställen för att hitta bra med tid på Falkenberg.

Hade själv lite fundering på att ta mig ner men misstänkte att det skulle bli regn så jag avstod - tyvärr...

Listan till tomten lyder således: ny bromsvätska, nya däck och bur!

Minsan - du hamnade i Stenungsund! (Är det inte lite långt till jobbet då, eller du kanske har bytt?)

Ja det är lite lurigt med vädret så sent på säsongen, jag var nära på att hoppa över det när jag var på väg från garaget.
Tack, det gjorde susen att få lite ordning på prylarna, jag hade inte haft bilen länge när jag körde i våras. Tips och trix är aldrig fel.

Jepp, stämmer fint. Dags att ordna lite av varje, det blir även genomgång av bakvagnen och gärna någon uppsättning fälgar till.

Jag gör mina sista dagar på Ringhals nu nästa vecka, sedan blir det Göteborg över vintern, sedan siktar jag mot industrin i Stenungsund så jag kan få användning för moppen.

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
GTIDave
Kungsbacka
Här sen Jul 2007
Inlägg: 808



Niklas Rosell skrev:
Jepp, stämmer fint. Dags att ordna lite av varje, det blir även genomgång av bakvagnen och gärna någon uppsättning fälgar till.


Tyckte du sa att du skulle ta det lite lugnt med bilrelaterade utgifter men jag kan ju ha hört fel

Vart i Gbg kommer du jobba? Lunch någon dag kanske?

_________________
David Jovén
BMW M3 3,2 -96
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581


Trådstartare
GTIDave skrev:
Niklas Rosell skrev:
Jepp, stämmer fint. Dags att ordna lite av varje, det blir även genomgång av bakvagnen och gärna någon uppsättning fälgar till.


Tyckte du sa att du skulle ta det lite lugnt med bilrelaterade utgifter men jag kan ju ha hört fel

Vart i Gbg kommer du jobba? Lunch någon dag kanske?

Förfriskad diffklump, camberstag, bussningssats och bur ligger redan i garaget så det går säkert att räkna hem, om man bara vill...

Lunch får vi lösa, vi har kontoret vid stenaterminalen, också kommer jag att jobba en del för Gryaab på Hisingen island.

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
GTIDave
Kungsbacka
Här sen Jul 2007
Inlägg: 808



Hepp hepp, värst vad herr Rosell ligger i. Här får man nog öka takten om man ska hänga med i svängarna nästa år!

Jobbar du vid Stenaterminalen kan vi nästan vinka till varandra över älva

_________________
David Jovén
BMW M3 3,2 -96
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051



Niklas Rosell skrev:
2015-06-28 Vårgårda, Sprintrace 1 SVKG
....en salig blandning och många trevliga kärror på plats, bland annat denna manliga tingest som knappt fick plats mellan konorna. Men det var kul att se och höra framfarten och den såg ut att ligga betydligt bättre på banan än de flesta gamla jänkejärn.

...


Hallå
Har ju missat din biltråd totalt. Mycket rolig läsning om bilen din thumbs up
Får oxå passa på att tacka för de snälla orden angående min bil

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581


Trådstartare
Camarogbg skrev:
Hallå
Har ju missat din biltråd totalt. Mycket rolig läsning om bilen din thumbs up
Får oxå passa på att tacka för de snälla orden angående min bil

Tjena!
Tack, det var kul att höra!
Jag har nästan tappat denna tråden helt, körde en 325:a i fjol som aldrig fick någon tråd...
Det var ingen överdrift om din bil, jag är själv sugen på något liknande fast bygga på en Pontiac -64.

Fast först får jag nog slänga upp lite bilder på M3-bygget, det har allt hänt en del!

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
GTIDave
Kungsbacka
Här sen Jul 2007
Inlägg: 808



Och framför allt får du hänga med och köra på lördag

_________________
David Jovén
BMW M3 3,2 -96
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581


Trådstartare
GTIDave skrev:
Och framför allt får du hänga med och köra på lördag

Det blir ingen körning, jag har inte nog ordning på Miatan för att känna att det ger något.
Men däremot är jag inne på att åka med och coacha!

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 3,0 -94 *Vilar sig i form...*
<<   1, 2, 3, 4
6 besök senaste veckan (51186 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande