Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E36 316 BMW CUP ?
3003 besök totalt
Ostkaka
Kristinehamn
Här sen Mar 2015
Inlägg: 8


Trådstartare
Tjena Rejsa.

Efter ett par års sneglande och läsande av reglementen och fantiserat framför hundratals flikar med burar och skrotar med motorer osv så har jag äntligen tagit mig i kragen och köpt mig ett objekt.

Det blev ett rent impulsköp av en vad jag sett hittils rätt fräsch E36a med den pyttelilla 102 hästarn i. Har iprincip precis kommit hem från garaget där jag backade in den tog ett kort och åkte hem
Tanken är att kunna bygga över sommarn emellan jobben (är industrimontör så jobbar väldigt mycket på sommaren)
Försöka hinna ta licens samt delta i någon av de sista deltävlingarna i år i BMW cup.

Jag har antagligen ingen aning om vad jag gett mig in på men såhär ser det ut och nu är det bara framåt som gäller

Som jag förstått det så kommer det nytt reglemente till nästa säsong så det smartaste vore väl att bygga mot standard och sedan se vad reglementesgruppen ändrar/inte ändrar i modifierad.

Har inte så mycket mer än ett par dåliga bilder att uppdatera er med just nu menndet kändes som de är dags att skriva något iaf och sluta sitta här som en stalker och läsa vad ni andra skriver.

Mvh
Robin

_________________
Robin Johansson

BMW E36
Benz W210 - Bruksbilen
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Välkommen till BMW Cup

Bra att ha sida samt mail

www.bmwsc.com

reglementes frågor till reglemente@bmwsc.com

Frågor om bmw cup till bmwcup@bmwsc.com

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Ostkaka
Kristinehamn
Här sen Mar 2015
Inlägg: 8


Trådstartare
Tackar.
Fast det dock redan är en välbesökt sida från mitt håll
Hoppas kunna hinna updatera med lite mer och bättre bilder på utgångsobjektet imorgon

_________________
Robin Johansson

BMW E36
Benz W210 - Bruksbilen
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Välkommen thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5678



Hej och välkommen till BMW Cup!

Kan lite om BMW så fråga gärna om du undrar något.
Har du chansen så titta förbi någon tävling.
Licenskurs har du chansen att hoppa på i maj om du vill.


_________________
Patrik Skoog
Citera
Ostkaka
Kristinehamn
Här sen Mar 2015
Inlägg: 8


Trådstartare
Patrik Skoog skrev:
Hej och välkommen till BMW Cup!

Kan lite om BMW så fråga gärna om du undrar något.
Har du chansen så titta förbi någon tävling.
Licenskurs har du chansen att hoppa på i maj om du vill.



Tackar.
Det skall jag komma ihåg.

Hade tänkt komma ner å ta en titt på kinnekulle men det beror lite på jobb osv. Ligger ute i Linköping och polerar svetsar (yaaay ) en stund framöver Så vet inte riktigt om jag kan.

Planen är att jag skall försöka hinna med licenskursen då men det beror lite på samma som ovan.

Kommer hinna till garaget i helgen så då får vi se vad det är för gris jag köpt i en säck. Köpte den som sagt i mörkret och sen panik förflyttade den till garaget och pep iväg på jobb hehe

_________________
Robin Johansson

BMW E36
Benz W210 - Bruksbilen
Citera
Ostkaka
Kristinehamn
Här sen Mar 2015
Inlägg: 8


Trådstartare
Sedärja då har man nyss kommit från garaget och fått dig en titt på bilen samt börjat riva lite inredning.


såg helt okej ut för att ha kostat mig svettiga 2500 svenska kronor.

Rev ut allt jag kom åt utom golvmattan och instrumentpanelen då jag funderar lite på vad standardreglementet säger om instrumentpanelen egentligen.



Skall Maila reglementesgruppen men någon kanske svarar här innan. Får jag plocka bort konsolen runt handbromsen? Får jag även plocka ur all utrustning i instrumentpanelen förutom mätarhuset?
Får jag även ta bort alla onödiga ventilationskanaler?

Det blir snabbt ju lite pyssel och funderingar så det är tur att jag skapade en tänkarhörna av framstolarna



Stolar å diverse inredning kan förövrigt krängas alternativt bytas mot något racingrelaterat likaså motorn efter nästa helg samt bälten osv. Bara att skicka ett pm så ska jag se vad jag var försiktig med och vad jag pajade.



Ja det var nog det som hänt denna helg

Tack för mig så länge

_________________
Robin Johansson

BMW E36
Benz W210 - Bruksbilen
Citera
Ostkaka
Kristinehamn
Här sen Mar 2015
Inlägg: 8


Trådstartare
Tjena alla monsterdiggare!

Här har det inte hänt så.mycket de sista, mestadels för att de har vart mer jobb än räknat på mitt dagliga arbete vilket iof inte är helt av ondo (mer pengar till räcergodis hehe). Planerar att åtminstone hinna beställa bur innan månaden tar slut blir dock tyvärr ingen certbur men har många duktiga svetsare i min omgivning så det blir inga problem att få in den när den väl kommer

Här åtminstone fått ur hela mattan och instrument panel så det händer lite men i snigelfart

Var iaf iväg och tittade i helgen på Kinnekulle ring med tant och grabben och fick riktigt blodad tand




Grabben var hur nöjd som helst över att se på räcerbilar. Dock fick jag nog spendera en 1,5 timme att förklara varför bilarna kan köra av vägen det var ett helt nytt koncept för han

_________________
Robin Johansson

BMW E36
Benz W210 - Bruksbilen
Citera
K_1_M
Tyresö
Här sen Dec 2007
Inlägg: 121



Snyggt!
Bra att du förklarar! (Va en av dom som testade åka på gräs/grus)

_________________
Kim Karjalainen Team 57 Motorsport
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E36 316 BMW CUP ?
3003 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande