Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda Miata -92
<<   1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 23, 24, 25   >>
8 besök senaste veckan (148426 totalt)
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Letade lite mer på IL och hittade DTC-60.
Dock upptäckte jag att samtliga Hawk belägg är till deras 4-kolvs ok, de verkar inte ha till standardoken?
https://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=3794&oid= . . . .

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
TPR skrev:
Letade lite mer på IL och hittade DTC-60.
Dock upptäckte jag att samtliga Hawk belägg är till deras 4-kolvs ok, de verkar inte ha till standardoken?
https://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=3794&oid= . . . .


Det hade jag missat, men det har du såklart rätt i. Tur att jag inte beställde dem.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Fick upp bilen på pallbockar och satte igång. Åkte på en förkylning så efter det har det inte blivit så mycket gjort igen. Och emellan kom även frugans bil som inte gick igenom besiktningen p.g.a. att mittbältet hade fastnat i indraget läge (aldrig använt) och att bakbromsarna hade kärvat ihop. Det är ju en VAG och den är ju ändå fem år och har snart gått 7000 mil, så det borde jag räknat ut. Toppenkonstruktioner båda två.

Hann i alla fall få hem förstärkta motorkuddar och ett reroutekit till motorkylningen från IL Motorsport. En av motorkuddarna hann dessutom hitta på plats. Och idag blev lite mer grejer beställda. Bromssköldar med uttag för kylslangar och dessutom förlängda spindelleder för mer camber. De kommer komma hem i slutet av februari. Innan dess borde jag väl hunnit få dit reroutekitet och motorkuddarna kan man tänka.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Mr Sound
Göteborg
Här sen Jun 2006
Inlägg: 73



Claes Haglund skrev:

Och idag blev lite mer grejer beställda. Bromssköldar med uttag för kylslangar och dessutom förlängda spindelleder för mer camber. De kommer komma hem i slutet av februari. Innan dess borde jag väl hunnit få dit reroutekitet och motorkuddarna kan man tänka.


Vart beställde du spindellederna tänkte beställa till min NB
MVH Peter

_________________
Peter Sjölund
Mazda MX-5 1.8 NBFL -02
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Mr Sound skrev:
Claes Haglund skrev:

Och idag blev lite mer grejer beställda. Bromssköldar med uttag för kylslangar och dessutom förlängda spindelleder för mer camber. De kommer komma hem i slutet av februari. Innan dess borde jag väl hunnit få dit reroutekitet och motorkuddarna kan man tänka.


Vart beställde du spindellederna tänkte beställa till min NB
MVH Peter


De finns lite varstans, men jag köpte dem från www.good-win-racing.com.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Mr Sound
Göteborg
Här sen Jun 2006
Inlägg: 73



Tack för tipset vad gick frakten på?

_________________
Peter Sjölund
Mazda MX-5 1.8 NBFL -02
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Mr Sound skrev:
Tack för tipset vad gick frakten på?


En dryg hundring, men det är för att jag fraktar det till vårt kontor i Los Angeles och får hem det den vägen. Jag vet tyvärr inte vad det skulle kosta att skicka det till Sverige direkt.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Peter Olesen
Skepplanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 402



Från deras hemsida:

Do you ship International?
No. We only ship to USA and Canada. Please do NOT email us about shipping to any other location. We also do not ship to Puerto Rico or Guam.

_________________

Ford Focus -05 med svängarambitioner
"Hellre Focus på bana än Porsche i garage"
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Då var äntligen motorfästebytet avklarat. Riktigt pilligt när det sitter dumheter som AC-kompressorer, styrservon, grenrör och annat lull-lull i vägen. Fick till slut ihop det i alla fall. Nu är det dags att ge sig på kylsystemet i helgen. Och bromssköldar med hål för kylning och förlängda spindelleder ligger nu och väntar på andra sidan Atlanten. thumbs up

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1826



Peter Olesen skrev:
Från deras hemsida:

Do you ship International?
No. We only ship to USA and Canada. Please do NOT email us about shipping to any other location. We also do not ship to Puerto Rico or Guam.

Spindelleden finns även här: https://www.flyinmiata.com/extended-lower-ball-joint.html
Och här: http://949racing.com/SuperMiata-Extended-Lower-Ball-Joint.aspx
Båda skickar till Sverige.

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Victor. skrev:
Peter Olesen skrev:
Från deras hemsida:

Do you ship International?
No. We only ship to USA and Canada. Please do NOT email us about shipping to any other location. We also do not ship to Puerto Rico or Guam.

Spindelleden finns även här: https://www.flyinmiata.com/extended-lower-ball-joint.html
Och här: http://949racing.com/SuperMiata-Extended-Lower-Ball-Joint.aspx
Båda skickar till Sverige.


thumbs up thumbs up


Nu har den lilla bilen fått ett reroutekit till motorkylningen också. Pilligt men gick smidigare än jag hade trott från början. Verkar inte läcka heller. thumbs up

Fråga: För mycket glykol i kylarvattnet ger dålig värmabsorbtion/-emittans. Nu har jag ca 25% glykol i. Hur mycket är optimalt utan att man riskerar att få för lite smörjning och skydd mot oxidering?

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19491



Noll, om du använder vattenpumpssmöjning istället

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Noll, om du använder vattenpumpssmöjning istället


Ja, den där tråden snubblade jag över när jag gogglade!

Är summan att man ska köra i batterivatten (eller valfritt avjoniserat) tillsammans med lite vattenpumpssmörjning av bra kvalisort? Så jag åker helt enkelt förbi Swedol och köper batterivatten och Autoexperten och köper något finare märke med vattenpumpssmörjning? Hur mycket vattenpumpssmörjning behöver man då? Och så borde jag skölja ur kylsystemet ordentligt innan? Även det med batterivatten?

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19491



Avjonat vatten är nördöverkurs, men visst, stenhårt vatten som mjukgjorts med ännu mer salter ger ju mer gunk.
Har du god tillgång till avjonat vatten så visst, men att byta kylvätska lite oftare sköljer ut lite gunk.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Känns lite som att jag kommer köra med min 20-25% inblandade glykol tills jag behöver prova något annat. För det borde väl vara en ganska bra blandning för att inte missa smörjning och korrosionsskydd?

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19491



Claes Haglund skrev:
Känns lite som att jag kommer köra med min 20-25% inblandade glykol tills jag behöver prova något annat. För det borde väl vara en ganska bra blandning för att inte missa smörjning och korrosionsskydd?
Det märker du på färgen, blir det brunt/grumligt så är det för lite.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Nu blir det stiltje ett par veckor. Hela nästa vecka är jag på andra sidan jorden och delarna som jag väntar på kommer hem ytterligare en vecka efter det. Det jag kan göra innan de kommer hem är väl att montera plåten framför/ovanför kylaren så den sitter fast som den ska. Och ge lacken en omgång vax ( ). Så här ser det i alla fall ut i nuläget i mitt garage.


_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
JC
Kungsbacka
Här sen Feb 2004
Inlägg: 303



Ligger det en omgång nya däck och skräpar i hörnet?

Ha en trevlig resa!

_________________
Jonas Christensen
NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB
106 Rallye
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
JC skrev:
Ligger det en omgång nya däck och skräpar i hörnet?

Ha en trevlig resa!


Tack!

Ja, en omgång "nya" däck är det. De ska på fälgarna innan säsongen börjar. De gamla var väldigt gamla och dessutom så hade nog polisen inte samtyckt om dess lämplighet på allmän väg. Och jag kör ju bilen till och från träffarna.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Så kom då ett paket. Eller två men egentligen ett som är något att skriva om. Nya torkarblad kanske inte är så upphetsande men det är däremot bromssköldar med var sitt 2,5 tums hål med tratt samt förlängda spindelleder. Bromssköldarna ska dit och kanske även spindellederna men jag tror de får vänta lite. Kör lite för mycket gata för att understiga -2 grader camber som jag redan har.


_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Mr Sound
Göteborg
Här sen Jun 2006
Inlägg: 73



Ser snyggt ut kommer bli kalas med bromskylningen
Ska montera mina likadana spindelleder då jag ändå byter länkarmar och alla justerskruvar
Köpte mina på garagestar.com blev 30$ i frakt

_________________
Peter Sjölund
Mazda MX-5 1.8 NBFL -02
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda Miata -92
<<   1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 23, 24, 25   >>
8 besök senaste veckan (148426 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande