Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Mantorp | 1, 2 >> 17330 besök totalt |
Det saknas några i listan, men de vaknar nog snart
http://raceadmin.se/v4/notificationL |
||||||
_________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||
Kalendern har varit uppdaterad länge, anmälan till SSK för de tidiga tävlingarna har skett de senaste många åren. La till en länk till anmälan vid nedräknaren, kanske hjälper det nån. |
||||||
Det finns väl ingen som kan garantera en start i SPVM flera månader i förväg? Speciellt inte första deltävlingen! Ett mailutskick i lagom tid (4 veckor innan?) tror jag skulle vara uppskattat. _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||
Till vem betalas anmälningsavgiften, SSK eller SPVM ?
Jag kanske börjar bli blind, men hittar ingen uppgift om detta. Har ni dessutom en konto nr, slipper jag ju leta efter det också _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
Svarar mig själv, betalar på plats tydligen Har jag fel, så upplys mig gärna. _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
|
||||||
Kul att SPVM med SSK ( bästa arrangören ) roddar fram bra premiär !
Kör hårt i helgen nu och hoppas ni får bra väder http://www.bilsport.se/artikel/170-f Jag kommer tillbaka när att praktiskt och jobb-byten har fixat till sig _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
http://www.sskserien.se/?page_id=422 |
||||||
|
||||||
Stålkastardekaler på Modsportbilar? (multipeldimensionell satirironi riktad mot ingenstans) Sen är det alltid svårt att profilera "mellanmjölk" (tex Roadsport B). |
||||||
Ähh, jag tror stenhårt på att om de tävlande tjatar om hur kul det är så vill fler vara med . Roadsport B är kul att läsa om tack vare Josen och Martin som delar med sig om sina upplevelser . Numer verkar det tunt med sånt i övriga Roadsportklasser. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Som Niklas skriver, det finns tankar och idéer och under 2015 skall reglementesförslag för 2016-2018 knådas fram. Det finns alla möjligheter för Roadsport att blicka framåt och sedan se Roadsportklasserna växa på samma sätt som Modsport. |
||||||
Men för att det skall fortsätta krävs att de som tävlar tycker det är tillräckligt skoj för att fortsätta sprudla av energi år efter år (om man inte lyckas så bra att det varje år dyker upp fem nya som sprudlar av energi, dvs snöbollseffekt). Det är ju inte ett tiotal i kö vid grinden som kommer med pga en enkel regeländring, utan den kön måste skapas. Det är ingen enkel ekvation att ha en tävlingsklass där det upplevda insteget skall vara lågt samtidigt som gamla rävar som tävlat och byggt på bilen i 20+år skall tycka att det är intressant.
Att behålla dagens volym kräver tillflöde av nya, eftersom det alltid finns annat att göra för de som tävlar just nu. Möjligen är det inte så mycket som behöver justeras, bättre uppföljning av befintliga regler hade varit en klar förbättring. Annars spelar det ju liten roll vad vi ändrar om det ändå inte upplevs som viktigt. Och det är ju upplevelsen för de som tävlar (och ev publik) som bygger upp auran av klassen (genom berättelser), som kan locka in nya. |
||||||
Roadsports förarkader är ungefär som FN:s säkerhetsråd, alla måste uppleva att deras intresse är tillvarataget. Och alla vet ju hur bra säkerhetsrådet fungerar men till skillnad från dem så har iallafall jag en ambition att åstadkomma något som utvecklar klassen. Tycker det är dags att få insteg närmare verklig konkurrenskraft gentemot de redan etablerade förarna och bilarna, upplevt insteg är inte nödvändigtvis samma som verkligt insteg om man vill vara konkurrenskraftig. Sedan måste man samtidigt förstå att som rookie i banracing så har man fullt upp att lära sig racetempot före resultat kommer, första året så spelar föraren större roll än materialet så det gäller att inte sloka på öronen före man givit sig själv och bilmaterialet en ärlig chans. |
||||||
Ursäkta att man uppviglar till trådkapning. Kan också förstå att det finns funderingar bland de drivande. Kunde helt enkelt inte låta bli när ämnet kom på tal. Håller helt med om att racing är perfekt exempel på självbedrägeri. Ni som försöker styra är hjältar. Ena hållet pratar om insteg och andra hållet vill behålla sina optimerade koncept. Verkar som man missar att det är tävling det är frågan om. Grejjerna köper man sedan tränar man om man vill vinna , ungefär som vad du skriver Magnus
Tycker Niklas beskrivning summerar min poäng. Man kan gräva ner sig i politik och regler hur mycket man vill men den största anledningen att man kör är att det är kul. Kan man sprida hur kul det är så skapas större intresse, inspiration och i slutändan rekrytering. I.v.f. hoppas jag få läsa målande berättelser efter Mantorp . Jag har ju själv inte möjlighet att vara med _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Allmänt banåkaforum Mantorp | 1, 2 >> 17330 besök totalt |