Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2015-04-19 SLC Deltävling 1 , Ring Knutstorp
3715 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Här kommer det mer bilder och rapporter sen...

men under pågående så kan ni se bilder och kommentarer på www.facebook.com/slcracing och www.amigoo.se för livetiming

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Örjan L
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 10



Inte mycket aktivitet i denna tråd ännu. (Inser att jag kan vara den enda i Sverige under 75 år om inte är på Facebook.) Jag önskar rapporter, bilder och filmer! Hade tänkt bidra med en Gopro-film själv, men vi lyckades med konststycket att ändra "mode" och ta en stillbild istället. Tro mig - en bild säger så mycket mindre än en film!

Fantastiskt race, fantastisk bana, fantastiskt väder och väldigt rolig bil. En perfekt dag helt enkelt! Stort tack till bilens ägare Anders Jansa och förarkollegorna Daniel och Rolle! Och tack förstås till Herr Skoghag och alla funktionärer!

Körde själv i Canard Racing nr 2, alltså den orangea Ginettan som kom trea i "långsamma" klassen. Mycket kort race-rapport: Det rullade på. Att lådan tryckte ur sig lite olja som lade sig i botten av sittbrunnen var det mest dramatiska som hände. Resultatet av det var egentligen bara att det gick ännu snabbare att sätta sig ned. :-)

Trots pallplats så kan jag meddela alla medtävlare att bilen kommer att gå betydligt snabbare framöver. Vi körde nämligen på samma "low performance" Nankang däck som vi körde på hela förra säsongen. Nej, inte likadana - SAMMA! Här snackar vi valuta för pengarna! Bilen få nu nya Toyo "trippelåttor" - så vänligen respektera blåflagg framöver är ni snälla. :-)

_________________
Örjan Lutz
Citera
M.Dalin
Göteborg
Här sen Aug 2014
Inlägg: 108



Jag har suttit och funderat på om man skulle skriva här elr inte =)
Så många som använder facebook och så även vi.
Körde själv den nybyggda 325 Coupen med grön/blå stripes i klass 1b, dock hade vi lyckats få ett oljeläckage på kopplingen så det gick på halvfart.
Håller på att klippa ihop en liten film dock och jag uppdaterar när den är klar.
Bilder knäppte vi en hel hög och är svårt att säga vem som fastna och inte.



RaceRapport Knutstorp Deltävling 1.

Vi kom väl förberedda med många varvs träning på banan. Laddade till max, med spänd förväntan om hur vi skulle stå oss emot dom etablerade teamen. Allt var klaffat, vi hade en strategi klar baserad på träningsdagen.... där gick luften ur oss...
Redan på uppvärmningsvarven kände jag att något inte stod rätt till med kopplingen. och mycket riktigt. När starten sedan gick så var det ett faktum... gick inte att gasa fullt, knappt 75% innan kopplingen slirade. försökte i 15 varv att köra så mjukt jag kunde men det gick inte. Den överhettade till slut och jag fick rulla in i depå. Laget var ju inte för glada över nyheten men efter lite överläggning beslutade vi att använda den soliga dagen till att öva körteknik. Så bilen fick vila lite, sen körde vi några varv och så upprepade vi det hela dagen till målflagg.
En av förarna förbättrade sig 3 sekunder jämfört med träningsdagen, vår bästa tid tangerade bästa träningstiden med fungerande bil så nog är vi nöjda.
2 poäng för målgång och vi uppnådde vårt mål.
Nästa drabbning sker på Gotland Ring och tills dess har vi hel koppling...
/ Mikael Dalin

www.facebook.com/spekkedracing

_________________
Mikael Dalin
SpeekEd Racing på Facebook
Vill mycket, kan mindre
BMW 325 Coupè Långlopp.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Vi har inte så mycket att säga om våran helg...varken här eller på FB.

Tittar man på foton så vetifan om vi ens var där..??

Men jag reagerar på en sak. Vi åkte 15 varv och fick inga poäng.
Tex. Stötdämparexperten åkte färre varv.....och fick 10 poäng.

Hur ska man kunna ha något att säga till om då, i slutställningen ?

Vi åkte 100 mil till banan....körde så gott det gick....och har inte ett enda poäng att trösta oss med.
Man skulle stannat hemma.

Jag har nämnt det förut.....alla som tar sig till banan och kör, borde få poäng.
Det funkar i Nascar, så det borde funka för oss.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
nikke-tribal
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 455



Här har du min start på racet Örjan! Se och lär hur man kör snabbt inte långt/länge

https://youtu.be/NEBalNTcn2c



Örjan L skrev:
Inte mycket aktivitet i denna tråd ännu. (Inser att jag kan vara den enda i Sverige under 75 år om inte är på Facebook.) Jag önskar rapporter, bilder och filmer! Hade tänkt bidra med en Gopro-film själv, men vi lyckades med konststycket att ändra "mode" och ta en stillbild istället. Tro mig - en bild säger så mycket mindre än en film!

Fantastiskt race, fantastisk bana, fantastiskt väder och väldigt rolig bil. En perfekt dag helt enkelt! Stort tack till bilens ägare Anders Jansa och förarkollegorna Daniel och Rolle! Och tack förstås till Herr Skoghag och alla funktionärer!

Körde själv i Canard Racing nr 2, alltså den orangea Ginettan som kom trea i "långsamma" klassen. Mycket kort race-rapport: Det rullade på. Att lådan tryckte ur sig lite olja som lade sig i botten av sittbrunnen var det mest dramatiska som hände. Resultatet av det var egentligen bara att det gick ännu snabbare att sätta sig ned. :-)

Trots pallplats så kan jag meddela alla medtävlare att bilen kommer att gå betydligt snabbare framöver. Vi körde nämligen på samma "low performance" Nankang däck som vi körde på hela förra säsongen. Nej, inte likadana - SAMMA! Här snackar vi valuta för pengarna! Bilen få nu nya Toyo "trippelåttor" - så vänligen respektera blåflagg framöver är ni snälla. :-)

_________________
Niklas johansson
The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D
Citera
Örjan L
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 10



Ja herre jävlar vad det går! Underbar film på flera sätt! Tänk vilket liv det går att få i en liten oansenlig anka om man vet hur man ska klappa den... Respekt!

_________________
Örjan Lutz
Citera
König
Tumba
Här sen Jun 2012
Inlägg: 384



Det är ju färre deltagare i klass 2 så det är ju enklare att få poäng där!
Klass1 är ju getingboet.

_________________
Erik König
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



König skrev:
Det är ju färre deltagare i klass 2 så det är ju enklare att få poäng där!
Klass1 är ju getingboet.


Ja....det förstår jag. Men det är inte ett argument att det ska vara orättvist.

Föresten tror jag att vi körde klass 2b......och inte klass 1

Så jag vill ha poäng för det !

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
König
Tumba
Här sen Jun 2012
Inlägg: 384



Gamla klass 2 är klass1b nu( Max 2.5 liter fri trimning).
Jag vet ju ej vad du har för motor men misstänker att jag tänker rätt!
Med bredare däck än 225 kommer du upp till klass2a eller b.
Förstår sin synpunkt till fullo( gick ju inte så bra för oss också)

_________________
Erik König
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Jag missunnar INTE dom team som fått poäng.
Men vi fick lika många som dom som stannade hemma...

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
nikke-tribal
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 455



Tycker du har en bra poäng som det du skriver. ungefär som gamla Camaro Cup när vi fick start ersättning, alla som kom till start fick 2500:- tillbaka för båda racen om jag inte missminner mig!


ButterflyRacing skrev:
Jag missunnar INTE dom team som fått poäng.
Men vi fick lika många som dom som stannade hemma...

_________________
Niklas johansson
The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
nikke-tribal skrev:
Tycker du har en bra poäng som det du skriver. ungefär som gamla Camaro Cup när vi fick start ersättning, alla som kom till start fick 2500:- tillbaka för båda racen om jag inte missminner mig!


ButterflyRacing skrev:
Jag missunnar INTE dom team som fått poäng.
Men vi fick lika många som dom som stannade hemma...



visst kan vi införa en startpoäng om ALLA vill.... men eftersom säsongen startat så gäller det att alla vill det.

vi kan ta upp frågan på gotland.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Fredrik - SLC skrev:
nikke-tribal skrev:
Tycker du har en bra poäng som det du skriver. ungefär som gamla Camaro Cup när vi fick start ersättning, alla som kom till start fick 2500:- tillbaka för båda racen om jag inte missminner mig!


ButterflyRacing skrev:
Jag missunnar INTE dom team som fått poäng.
Men vi fick lika många som dom som stannade hemma...



visst kan vi införa en startpoäng om ALLA vill.... men eftersom säsongen startat så gäller det att alla vill det.

vi kan ta upp frågan på gotland.


Jag nöjer mej med att ingen som startat får noll poäng.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Eftersnack
2015-04-19 SLC Deltävling 1 , Ring Knutstorp
3715 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande